Coraz bliżej długo wyczekiwanego remontu linii kolejowej E 30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie. W ogłoszonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetargu złożono sześć ofert na wykonanie prac.
Remont torów jest warunkiem koniecznym do przywrócenia należytej rangi stacji w Kędzierzynie-Koźlu. Ze względu na ograniczenia prędkości na odcinku między naszym miastem a Opolem z trasy tej zniknęły niemal wszystkie połączenia dawniej określane jako pośpieszne. Pociągi dalekobieżne jadące z Opola do Gliwic zamiast przez Kędzierzyn-Koźle jadą przez Strzelce Opolskie.
O planach modernizacji międzynarodowej linii kolejowej E 30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie mówiło się od kilkunastu miesięcy. W końcówce ubiegłego roku PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na zadanie.
Do postępowania zgłosiło się sześć firm. Najtańsza ze złożonych ofert opiewa na kwotę 489,5 miliona złotych brutto zaś najwyższa wynosi blisko 760 milionów złotych. Wszyscy oferenci zadeklarowali 50-miesięczny termin realizacji inwestycji i 64-miesięczny okres gwarancji dla przebudowanych torów. Na zadanie to zarządca zarezerwował w budżecie niespełna 588 milionów złotych, co oznacza, że w kwocie tej mieści się aż pięć z sześciu przedstawionych ofert. W ciągu najbliższych tygodni PKP powinna podpisać umowę z wybraną firmą.
W wyniku modernizacji maksymalna prędkość pociągów pasażerskich zostanie zwiększona do 160 km/h, a składów towarowych do 120 km/h. W ramach inwestycji wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna. Przebudowane mają być też perony i stacje – również w Kędzierzynie-Koźlu.
Reklama
Sześć firm zgłosiło się do przetargu na przebudowę linii kolejowej z Kędzierzyna-Koźla do Opola
- 06.03.2017 12:19
Napisz komentarz
Komentarze