Wśród liceów ogólnokształcących w Kędzierzynie-Koźlu najlepiej poradziło sobie II LO im. Mikołaja Kopernika, które zajęło 7. miejsce w województwie i 393. miejsce w Polsce. Choć to awans w porównaniu z ubiegłym rokiem (516. miejsce w 2024), szkoła jest nadal daleko od czołówki województwa opolskiego, gdzie wyższe miejsca zajmują licea z Opola, Strzelec Opolskich, Nysy i Olesna.
Nieco gorzej wypadło I LO im. Henryka Sienkiewicza, które uplasowało się na 22. miejscu w województwie i 727. miejscu w kraju. W porównaniu z latami 2023 i 2022 szkoła notuje systematyczny spadek pozycji.
W kategorii techników najlepszą pozycję zajął Zespół Szkół nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu, gdzie Technikum nr 1 uplasowało się na 12. miejscu w województwie i 395. miejscu w kraju. Mimo że to spadek w stosunku do 2024 roku (253. miejsce), szkoła nadal znajduje się w górnej połowie rankingu ogólnopolskiego.
Kolejną szkołą z miasta w rankingu jest Technikum nr 3 (ZS nr 3 im. M. Reja), które zajęło 21. miejsce w województwie i 467. miejsce w kraju. W porównaniu z latami ubiegłymi (226. miejsce w 2024 i 440. w 2023) technikum zaliczyło spadek, jednak wciąż wyróżnia się na tle mniej widocznych placówek.
Kolejne miejsce w zestawieniu należy do Technikum nr 2 (ZSŻŚ im. Bohaterów Westerplatte), które od czterech lat znajduje się poza pierwszą pięćsetką. W województwie znalazło się na 24. miejscu. Zestawienie zamyka Technikum nr 4 (ZSTiO) zajmując 28. miejsce w województwie.
W tegorocznym Rankingu Perspektywy 2025 wyróżnienia w postaci tarcz jakości trafiły również do szkół z Kędzierzyna-Koźla. Brązową tarczę otrzymało Technikum nr 1 (Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Śląskich). Wśród liceów srebrną tarczę zdobyło II LO im. Mikołaja Kopernika, natomiast I LO im. Henryka Sienkiewicza zostało wyróżnione brązową tarczą.
Ranking Perspektywy od lat pozostaje ważnym drogowskazem dla uczniów i rodziców wybierających szkoły średnie. Wyniki szkół z Kędzierzyna-Koźla pokazują, że choć lokalne placówki mają potencjał, to rywalizacja z najlepszymi w regionie wymaga dalszego zaangażowania nauczycieli, uczniów i całych społeczności szkolnych.
Napisz komentarz
Komentarze