Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 02:19
Reklama
Reklama
Reklama

Akcja ITD na obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Posypały się mandaty za przeładowane busy

W czwartek, 7 listopada inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego, na terenie powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego i nyskiego przeprowadzili działania kontrolne ukierunkowane na sprawdzenie masy pojazdów dostawczych o dmc do 3,5 tony.
Akcja ITD na obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Posypały się mandaty za przeładowane busy

Działania przeprowadzono na drodze krajowej nr 40, obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, oraz w miejscowości Makowice droga wojewódzka nr 401. W trakcie działań kontrolnych, szczegółowej kontroli wagowej poddano 16 pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 tony.

W dziewięciu przypadkach stwierdzono przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów skutkujące nałożeniem 9 mandatów karnych dla kierowców oraz zakazem dalszej jazdy do czasu rozładunku nadmiaru przewożonego ładunku. Rekordzistą okazał się kierowca, który prowadził pojazd o łącznej masie 5,4 t.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Mylycja ludowa 08.11.2024 13:50
Będą ważyć karetki pogotowia ratunkowego? Busy do 3.5 t pełne butli z tlenem? Sprzętem medycznym? Uprawnienia na te pojazdy to wkładka i prawko do 3.5 t. A jeździ się tym jak abramsem.Taka ciekawostką.

driver 08.11.2024 12:58
Sam jeżdżę pojazdem ciężarowym o masie całkowitej do 3.5 tony i niestety ale te auta są przeładowane z prawie każdym ładunkiem. Auto posiada niecałą 1 tonę ładowności a standardem jest 1.5 tony na pace. Niestety ale kierowca ma bardzo mały wpływ na to co wiezie i o jakiej wadze a bardzo często na wadze oszukują firmy, które wystawiają CMRki na 1 tonę a nawadze okazuje się, że jest 1.5 tony lub nawet więcej. Niestety ale nikt nie każe tych firm żadną grzywną a po "dupie" dostaje kierowca i właściciel firmy transportowej. Jazda po Polsce czy po innych krajach Europy, prawie wszędzie jest tak samo. Dla przykładu, w Belgi za brak pieczątek firmy na CMR jest kara 1700e a za przeładownie o ponad 400 kg tylko niecałe 1000e. Temat rzeka a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - niestety.

Romek 08.11.2024 11:05
Brawo ITD . Jeszcze stan techniczny powinni sprawdzać bo co drugi bus,półciężarówka to złom na kołach.

driver 08.11.2024 13:00
Przesadzasz z tym, że co drugi. Każdy jeżdżący za granicę jest w stanie dobrym lub bardzo dobrym a te co jeżdżą na co dzień wokół komina to zazwyczaj szrot.

Przeladowany 08.11.2024 13:13
Będziesz potrzebował transportu to się dowiesz ile to kosztuje

Itd 08.11.2024 10:52
Majo rozmach s...

Jan 08.11.2024 10:25
I T D niech zajmie się transportem buraka cukrowego

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ