Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 10 maja 2024 06:09
Reklama
Reklama

Remont śluzy Sławięcice na półmetku. Pierwszy raz od 80 lat można było zejść na jej dno. ZDJĘCIA

Remont śluzy Sławięcice na półmetku. Pierwszy raz od 80 lat można było zejść na jej dno. ZDJĘCIA
Stan zaawansowania prac nad przebudową śluz w Sławięcicach i Nowej Wsi niebawem osiągnie 50 proc. Z tej okazji Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zorganizowało konferencję poświęconą prowadzonej inwestycji. Po raz pierwszy od 80 lat można było zejść suchą nogą na dno śluzy w Sławięcicach.

Prace realizuje firma Skanska, która podpisała z zarządcą śluz umowę o wartości blisko 60,3 milionów złotych. Projekt „Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – etap II” realizowany jest przy wsparciu środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Śluzy Sławięcice i Nowa Wieś są dwukomorowymi obiektami bliźniaczymi o 71,4m długości, 12m szerokości i spadzie 6,25m (6,20m spad na śluzie Sławięcice). W ramach prac modernizacyjnych wykonawca przebudowuje i remontuje odcinki awanportów, komór śluz oraz zajmuje się rekonstrukcją betonów głów dolnych i górnych wraz z dnem śluz. Wykona również remont części podziemnej i nadziemnej budynku sterowni oraz maszynowni zlokalizowanych na głowach śluzy. Uruchomione zostaną kanały obiegowe, zaś w awanportach dolnych powstaną pomosty umożliwiające załogom zejście na ląd.

Prace prowadzone są przy utrzymaniu żeglugi na kanale. - Obiekt jest cały czas czynny. Obecnie prowadzone są prace na komorze północnej, po ich zakończeniu i przepuszczeniu żeglugi zajmiemy się komorą południową - opowiada Łukasz Thenz firmy Skanska.

Równolegle do prowadzonych prac na śluzach, zarządca Kanału Gliwickiego przymierza się do jego pogłębienia. - Chcemy zmodernizować i pogłębić Kanał Gliwicki. To bardzo kosztowne zadanie, które wpisaliśmy do naszego wieloletniego planu inwestycyjnego. Kanał ma zostać przystosowany do trzeciej klasy żeglugowej, mieć minimalną głębokość 2,5 metra i 600-metrowy promień łuku drogi wodnej. Według koncepcji prace mogą pochłonąć ponad 700 milionów złotych - opowiadał Łukasz Lange, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach.

Prace remontowe na śluzach Sławięcice i Nowa Wieś mają zakończyć się z początkiem 2021 roku.


DSC_8045

DSC_8045

DSC_8046

DSC_8046

DSC_8049

DSC_8049

DSC_8051

DSC_8051

DSC_8052

DSC_8052

DSC_8057

DSC_8057

DSC_8059

DSC_8059

DSC_8061

DSC_8061

DSC_8062

DSC_8062

DSC_8063

DSC_8063

DSC_8065

DSC_8065

DSC_8066

DSC_8066

DSC_8069

DSC_8069

DSC_8073

DSC_8073

DSC_8076

DSC_8076

DSC_8078

DSC_8078

DSC_8079

DSC_8079

DSC_8081

DSC_8081

DSC_8082

DSC_8082

DSC_8084

DSC_8084

DSC_8085

DSC_8085

DSC_8086

DSC_8086

DSC_8087

DSC_8087

DSC_8088

DSC_8088

DSC_8089

DSC_8089

DSC_8091

DSC_8091

DSC_8093

DSC_8093

DSC_8094

DSC_8094

DSC_8096

DSC_8096

DSC_8097

DSC_8097

DSC_8099

DSC_8099

DSC_8101

DSC_8101

DSC_8103

DSC_8103

DSC_8104

DSC_8104

DSC_8105

DSC_8105

DSC_8107

DSC_8107

DSC_8112

DSC_8112

DSC_8113

DSC_8113

DSC_8116

DSC_8116

DSC_8119

DSC_8119

DSC_8121

DSC_8121

DSC_8122

DSC_8122

DSC_8123

DSC_8123

DSC_8125

DSC_8125

DSC_8126

DSC_8126

DSC_8127

DSC_8127

DSC_8129

DSC_8129

DSC_8130

DSC_8130


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Rychu, taki lepszy Ryszard 24.07.2019 12:54
W Nowej WSI widziałem suche dno latach 90tych.

Aveto 24.07.2019 11:53
Witam a skąd informacja o 80 latach moja babcia mieszkała od 46 roku na śluzie i pamięta co najmniej 2 razy wymienne czyszczenie komór (z remontem i malowaniem komór wewnątrz, oraz czyszczeniem dna) w latach 55-70 więc radzę sprawdzić dane... (mój pradziadek Wiktor Cichy był kierownikiem śluzy od 1946 roku do 1978 (już jako emeryt mieszkał do swojej śmierci wraz z rodziną na terenie śluzy). Opieram się na wspomnieniach żyjącej jeszcze babci i matki które tam mieszkały

Kozolek Matolek 19.06.2019 07:00
Sluza ocalala,roza ocalala powievdzial obgf Kugel

Pietia 19.06.2019 05:15
Widzę, że tutejsza ludzkość jest dosyć obcykana w j. rosyjskim? To BARDZO DOBRZE!? W końcu język wroga trzeba znać? Moje gratulacje !!!?

Rychu, taki lepszy Ryszard 18.06.2019 22:28
Niemiecki kanał imienia Adolfa Hitlera bardzo przyciąga ruskich

stary kolejarz 18.06.2019 21:29
Statek rzeczny to po rosyjsku Recznoj korabl (wymowa) wiadomo pisownia rosyjska,okret i statek to jest ta sama pisownia okret wojenny = wojennyj korabl (wymowa)

Marjak iz korablja 18.06.2019 21:17
Pjetja u tjebja patafon nerabotajet? a szto eto: речной корабль? Marjaki czornowomorja pazdrawlajet marjaki kaspijskowomorja.

robur 18.06.2019 20:17
Ostatnio widziałem dwie żaby. Jedna na drugiej.

Pietia 18.06.2019 18:01
Do@Wot durak. A od kiedy po Odrze i Kanale Gliwickim pływają okręty? Karabl to JEST okręt? A statek rzeczny - to....... zgadnij durak!!??

Spasiba za wnjemanje 18.06.2019 17:23
Nu Pietja russkij trollu: Название аванпорта также является местом, где корабли ожидают входа в замок. Wot durak!!!

Pietia 18.06.2019 15:33
A ten AWANPORT, to co za.jeden???

mirek 18.06.2019 15:32
A wogole to cos tam plywa w tym kanale gliwickim??

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ