Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 12 maja 2024 17:25
Reklama
Reklama

Dzieci z „jedenastki” w pochodzie równości. Wyjątkowa inicjatywa integracyjnego przedszkola

Dzieci z „jedenastki” w pochodzie równości. Wyjątkowa inicjatywa integracyjnego przedszkola
Już po raz trzeci przedszkolaki z integracyjnego Publicznego Przedszkola nr 11 przemaszerowały ulicami miasta, aby dotrzeć na Plac Wolości i wypuścić w niebo kolorowe baloniki. Każdy kolor symbolizował  inny rodzaj niepełnosprawności.

Publiczne Przedszkole nr 11 od wielu lat integruje dzieci zdrowe z niepełnosprawnymi, dlatego już po raz trzeci organizuje marsz równości, w którym udział biorą dzieci z placówki. Przedszkolaki wyruszyły z przedszkola w kierunku placu Wolności, aby na miejscu wypuścić w powietrze kolorowe balonik.

- Marsz jest takim podsumowaniem,  zakończeniem pracy z dziećmi ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Chcieliśmy pokazać, że dzieci niepełnosprawne są i są nasze, takie same jak wszystkie inne przedszkolaki. Zasługują na taką samą miłość i szacunek - mówi Elżbieta Synyszyn, dyrektor placówki.

W Publicznym Przedszkolu nr 11 jest 15 dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.  Jak podkreśla Elżbieta Synyszyn, dzieci pełnosprawne świetnie integrują się z niepełnosprawnymi i na odwrót. Takie relacje dają im nawzajem wiele pożytku.


IMG_9599

IMG_9599

IMG_9601

IMG_9601

IMG_9603

IMG_9603

IMG_9604

IMG_9604

IMG_9607

IMG_9607

IMG_9608

IMG_9608

IMG_9609

IMG_9609

IMG_9610

IMG_9610

IMG_9613

IMG_9613

IMG_9614

IMG_9614

IMG_9616

IMG_9616

IMG_9617

IMG_9617

IMG_9618

IMG_9618

IMG_9619

IMG_9619

IMG_9621

IMG_9621

IMG_9622

IMG_9622

IMG_9623

IMG_9623

IMG_9624

IMG_9624

IMG_9625

IMG_9625

IMG_9627

IMG_9627

IMG_9629

IMG_9629

IMG_9631

IMG_9631

IMG_9633

IMG_9633

IMG_9634

IMG_9634

IMG_9636

IMG_9636

IMG_9637

IMG_9637

IMG_9638

IMG_9638

IMG_9639

IMG_9639

IMG_9640

IMG_9640

IMG_9643

IMG_9643

IMG_9646

IMG_9646

IMG_9649

IMG_9649

IMG_9654

IMG_9654

IMG_9660

IMG_9660

IMG_9662

IMG_9662

IMG_9663

IMG_9663

IMG_9664

IMG_9664

IMG_9669

IMG_9669

IMG_9671

IMG_9671

IMG_9673

IMG_9673

IMG_9674

IMG_9674

IMG_9681

IMG_9681

IMG_9682

IMG_9682

IMG_9688

IMG_9688

IMG_9689

IMG_9689

IMG_9692

IMG_9692

IMG_9693

IMG_9693

IMG_9694

IMG_9694

IMG_9697

IMG_9697

IMG_9699

IMG_9699

IMG_9702

IMG_9702

IMG_9703

IMG_9703

IMG_9704

IMG_9704

IMG_9705

IMG_9705

IMG_9706

IMG_9706

IMG_9707

IMG_9707

IMG_9711

IMG_9711

IMG_9719

IMG_9719

IMG_9722

IMG_9722

IMG_9725

IMG_9725

IMG_9726

IMG_9726

IMG_9732

IMG_9732

IMG_9740

IMG_9740

IMG_9742

IMG_9742

IMG_9744

IMG_9744

IMG_9745

IMG_9745

IMG_9749

IMG_9749

IMG_9751

IMG_9751

IMG_9752

IMG_9752

IMG_9754

IMG_9754

IMG_9755

IMG_9755

IMG_9756

IMG_9756

IMG_9758

IMG_9758


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Antypostępowiec 07.06.2019 12:01
"Zasługują na taką samą miłość i szacunek". Frazesy. A ktoś postępuje inaczej w stosunku do niepełnosprawnych dzieci? Proszę o przykłady, w jaki sposób społeczeństwo nie szanuje niepełnosprawne dzieci. Zasługują na miłość - bezdyskusyjnie, ale do miłości zobowiązani są rodzice! Jeśli rodzice nie kochają swoich dzieci, społeczeństwo dziecku tego braku nie uzupełni, pani przedszkolanka ani władza publiczna tym bardziej. A teraz do rzeczy, przykład poniżej to przykład skrajny, ale czy jedyny? Niepełnosprawne dziecko chce biegać, a niepełnosprawne dziecko (bez nogi) też chce biegać, ale fizycznie jest ograniczone. Wobec tego "świetnie zintegruje się" kto z kim? Pierwsze dziecko będzie pokrzywdzone, drugie dziecko jest pokrzywdzone, wobec tego nastąpiła integracja w krzywdzie. Drugi nie może, bo nie ma nogi, a pierwszy nie może, bo ten drugi nie ma warunków. Proszę mi wskazać o jakich relacjach „dających im nawzajem wiele pożytku” mówimy? Taki pożytek, że pierwszego „uszczęśliwia się” towarzystwem kaleki, przy którym nie może sobie pobiegać, a drugiego uszczęśliwia się krzywdą tego pierwszego – Patrz, On też nie może! Chociaż to drugie dziecko jest pokrzywdzone przez los, to pierwsze ponosi tego konsekwencje. Więcej, dziecku niepełnosprawnemu wyrządza się podwójną krzywdę, bo kształtuje się w nim złudne przeświadczenie, że jest sprawny; prawie niczym nie różni się od dziecka sprawnego; może tyle samo, a nawet więcej niż on. Malowanie kredkami czy teatrzyki szkolne nie zrekompensują dziecku pełnosprawnemu braku ruchu. O taką równość chodzi? Tak, o taką właśnie równość marksistom chodzi! Ludzi mających możliwości tych możliwości pozbawić, ludzi pozbawionych możliwości utwierdzać w iluzji. Kto nie chce się bawić z niepełnosprawnym dzieckiem tego do karceru, bo powoduje jego dyskomfort psychiczny, zaniża jego samoocenę. Kolejne „Tęczowe” przedszkole tym razem organizujące MARSZ RÓWNOŚCI... Jeżeli uważacie Państwo, że to jest normalne, to stało się z nami coś niedobrego.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ