Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 06:46
Reklama
Reklama
Reklama

Ekspresowy remont linii kolejowej. Specjalna maszyna wymienia 1,5 km torów dziennie. WIDEO

Ekspresowy remont linii kolejowej. Specjalna maszyna wymienia 1,5 km torów dziennie. WIDEO
Prace na ważnych liniach towarowych Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle wkraczają w decydującą fazę. Specjalna maszyna PUN szybko i dokładnie wymienia stary tor. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dzięki projektowi za 180 mln zł, realizowanemu z udziałem środków UE z POIiŚ tworzą coraz lepsze warunki transportu towarów.

Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia m.in. transport węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego m.in. do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.

Na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki – Sławięcice - Stare Koźle wykonano już większość prac torowych, czyli wymieniono 30 z 40 km torów. Ponad połowa, 16 z 30 nowych rozjazdów już gwarantuje płynną jazdę składów towarowych. Sprawniejszy i szybszy transport umożliwi przebudowa 51 obiektów inżynieryjnych. Gotowe są już 3 z 5 mostów. Kończy się remont 67 m mostu nad Kanałem Gliwickim. Powstaje nowa konstrukcja mostu nad Kanałem Kędzierzyńskim, która w IV kwarta zastąpi zdemontowany most.

Dzięki odnowieniu infrastruktury pociągi towarowe pojadą szybciej, możliwy będzie przejazd większej liczby składów. Są już przebudowane nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i remont 10 przejazdów kolejowo – drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.

By więcej towarów szybciej jechało koleją

Efektem prac będzie zwiększenie konkurencyjność kolei w stosunku do transportu drogowego. Zarządca infrastruktury uzyska to dzięki podniesieniu prędkości i skróceniu czasu przejazdu dla pociągów towarowych, zwiększeniu przepustowości – będzie mogła kursować większa liczba pociągów, zwiększeniu bezpieczeństwa przewozów.

 Jak nowoczesne maszyny zmieniają tory

Maszyna PUN wykorzystywana jest do wymiany torów i podkładów. Jej zastosowanie znacznie przyspieszyło prace m.in. na odcinku Nowa Wieś – Stare Koźle między Kędzierzynem-Koźlem a Kuźnią Raciborską. PUN ściąga stary tor, a w jego miejsce układa nowe szyny i podkłady. Efektem pracy maszyny jest wymiana ok. 1,5 kilometra nowego toru na dzień. Dzięki zastosowaniu najnowszej techniki robót prace postępują szybko i dokładnie. Skraca się znacznie czas, nawet z około miesiąca do nawet czterech dni.

https://www.youtube.com/watch?v=G5DgbWChNT0

Wartość projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle" to ponad 180 mln złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowano do końca 2019 roku.


Maszyna_PUN2

Maszyna_PUN2

Maszyna_PUN10

Maszyna_PUN10

Maszyna_PUN22

Maszyna_PUN22

Maszyna_PUN26

Maszyna_PUN26

Maszyna_PUN45

Maszyna_PUN45

Maszyna_PUN46

Maszyna_PUN46

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

alikante 13.06.2019 13:41
No tak.Tatuś PKP naklepał córek i nie wiadomo teraz za którą się zabrać. Ważne, że każda córunia przynosi zyski swoim prezesiuniom.

stary kolejarz 11.06.2019 16:46
Port nie ma przywileju na remont bocznicy, teren jest wlasnoscia PKP SA, a remont torowiska Stare Kozle - Toszek Polnoc podlega PKP PLK

Pietia 06.06.2019 20:51
No proszę, wystarczy tylko CHCIEĆ. A chcieć to MÓC ?! SUPER??

imek 06.06.2019 18:30
A może by szybko ułożyli obok tych torów z PKP w stronę portu?

alikante 06.06.2019 14:49
A ile dodatkowych kilometrów torów można by wyremontować za kasę którą łyknął tatuś rydzyk?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ