Senator Prawa i Sprawiedliwości Grzegorz Peczkis przyjrzał się największej inwestycji kolejowej w regionie. Kompleksowy remont linii do Opola przebiega zgodnie z planem. Po jego zakończeniu możliwe będzie przywrócenie utraconych przed laty połączeń.
Umowę na realizację inwestycji podpisano w 2017 roku, prace rozpoczęły się rok później. Wartość projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie” wynosi 628,5 mln zł. Ponad połowę funduszy wyłożyła Unia Europejska. Modernizacja zapewni o połowę krótszy czas podróży na trasie Kędzierzyn-Koźle – Opole. Pociągi międzyregionalne będą mogły jechać o ok. 25 min krócej; podróż potrwa nie 50 min lecz ok. 25 min. Przebudowa obejmie ok. 44 km linii, z tego blisko 38 km linii Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice i 6 km pomiędzy Opolem Groszowicami a Opolem Zachodnim.
- Stan zaawansowania inwestycji to około 30 procent - mówi senator Grzegorz Peczkis. - Prace przebiegają zgodnie z planem, niektóre etapy są realizowane nawet szybciej. Uważam, że jest to bardzo ważna inwestycja dla naszego regionu - dodaje.
Modernizacja ma zakończyć się w sierpniu 2021 roku. Umożliwi przywrócenie połączeń dalekobieżnych przez Kędzierzyn-Koźle. Obecnie z miasta wydostać można się głównie pociągami regionalnymi.
Remont linii kolejowej do Opola zgodnie z planem. Utracone połączenia mają wrócić
- Grzegorz Stępień
- 16.05.2019 12:48
Napisz komentarz
Komentarze