Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 21:36
Reklama
Reklama
Reklama

PKSy z Raciborza i Strzelec Opolskich zainteresowane przejęciem połączeń autobusowych po Arrivie

PKSy z Raciborza i Strzelec Opolskich zainteresowane przejęciem połączeń autobusowych po Arrivie
Powiat oraz gminy wkrótce wybiorą przewoźnika, który zajmie się transportem zbiorowym w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim.

Na spotkaniu w kędzierzyńskim starostwie omówiono kolejne szczegóły tego zadania.

 Pracujemy nad szczegółowym planem rozkładów jazdy, następnie po konsultacjach podejmiemy decyzję, kto zastąpi obecnego przewoźnika. Nie chcemy niczego robić pochopnie, dlatego na każdym etapie wszystko dokładnie analizujemy – mówi starosta Małgorzata Tudaj.

Samorząd bierze pod uwagę sąsiadujące podmioty, czyli PKS ze Strzelec Opolskich oraz z Raciborza. Oba są zainteresowane usługami na naszym terenie. Ale oferentów jest więcej. – Analizujemy cały proces zarówno pod względem prawnym jak i finansowym – dodaje starosta.

Nowy przewoźnik zastąpi Arrivę 1 lipca. W najbliższych tygodniach poznamy, kto nim będzie. Niewykluczone też, że przewoźników będzie dwóch.

Źródło: starostwo powiatowe
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Nowy w mieście 21.02.2019 08:16
Popieram, potencjał praktycznych rozwiązań jest duży, ale to wymagałoby szerszego spojrzenia decydentów, niż tylko z punktu widzenia swojego auta. Od niedawna mieszkam w KK i widzę że brak jest otwarcia komunikacyjnego w stronę Gliwic/Katowic.

dodo 19.02.2019 15:15
Wynika z tego, że Arriva oprócz wymyślatej nazwy,dała ciała.

wsiok 19.02.2019 14:31
I zaś duże puste autobusy PKS przejmą i wejdą w miejsce PKS... i zaś będzie 1,5 godzinna wycieczka turystyczna objazdowa po wioskach aby dojechać z sąsiednich miejscowości do K-K. Praktycznie odległość ok. 15 km (30min) po najkrótszej trasie autobus PKS pokonuje przez 50-60 km w ciągu minimum 1h. A wystarczyłoby wprowadzić: - siatkę kursujących busów do punktów styku z komunikacją miejską w K-K - np. ulica Ogrodowa, OXO Azoty, Blachownia, - usprawnić godziny tychże połączeń, - zoptymalizować ceny biletu przejazdu (tak aby łączna cena PKS i MZK była konkurencyjna i realna w stosunku do obecnego około 13 zł normalnego biletu w jedna stronę!!!) , - częstotliwość kursów z otwarciem na godziny popołudniowe również tak aby młodzież z ościennych wiosek mogła bez fatygowania rodziców czy znajomych samodzielnie podjechać i wrócić z dodatkowych zajęć sportowych, naukowych, kina, czy wyjścia na przysłowiową pizzę. Jest dużo potencjałów tylko trzeba o nic pomyśleć całościowo a nie ograniczyć się na 3 kursy w ciągu dnia. W takim wariancie nawet utrzymanie zwykłego fiata cienkusia w domu jest bardziej ekonomiczne pod względem kosztów eksploatacji i oszczędności czasowych w przejazdach. Warto pomyśleć o kursach w stronę Gliwic i na Strzelce Op. (patrz: szkoły, specjalistyczni lekarze, dostęp do połączeń PKP). Wzorem jest np. Małopolska i sieć busów za 1-2 zł w okolicach powiatu Krakowa.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ