Przebudowa trasy łączącej Opolszczyznę z województwem śląskim jest jednym z większych zadań drogowych realizowanych w naszym powiecie w ostatnich latach. Droga podlega pod urząd marszałkowski, z którego ramienia administruje nią Zarząd Dróg Wojewódzkich. Z uwagi na długość inwestycja została podzielona na kilka etapów. Pierwszym była przebudowa odcinka od Brzeziec do Starego Koźla, o co mieszkańcy tej drugiej miejscowości upominali się latami. Przetarg został rozpisany wiosną 2016 roku, a zarządca zaznaczał wtedy, że każdego roku będzie chciał realizować kolejny etap inwestycji.
Już pierwszy etap przebudowy dał się kierowcom mocno we znaki. Remont odcinka o długości 2,2 kilometra potrwał aż 10 miesięcy (zimą wykonawca opuścił plac budowy na trzy miesiące - red.), a oficjalne oddanie drogi do użytku miało miejsce jesienią 2017 roku. W 2018 roku miały ruszyć prace na blisko 3-kilometrowym odcinku DW 408 z Bierawy do Korzonka. Przetarg na zadanie został jednak unieważniony, a jako przyczynę takiego stanu rzeczy zarządca drogi wskazał zbyt wysokie oferty złożone przez firmy startujące w postępowaniu i zadeklarował, że jesienią powtórzy przetarg.
Do końca roku Zarząd Dróg Wojewódzkich nie pochylił się jednak nad inwestycją. Co dalej? - Postanowiliśmy zwiększyć pulę i ogłosić przetarg ponownie na zadanie "Rozbudowa DW 408 Bierawa - Korzonek" zaraz na początku roku - poinformował nad Arkadiusz Branicki, rzecznik ZDW w Opolu.
Zgodnie ze złożonymi pod koniec 2017 roku zapowiedziami przedstawicieli urzędu marszałkowskiego. Do końca 2020 roku harmonogram prac na DW 408 przedstawia się następująco:
- Bierawa-Korzonek – długość 2,7 km, koszt 10,3 mln zł, lata 2018-2019
- Brzeźce-Stare Koźle – długość 1,6 km, koszt 7,2 mln zł, lata 2019-2020
- Ortowice-Kotlarnia-Goszyce – dwa odcinki o długości 1,1 km i 1,2 km, koszt 11,7 mln zł, lata 2019-2020
Napisz komentarz
Komentarze