Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 4 października 2024 09:24
Reklama
Reklama

Kolej zainwestuje 62 miliony złotych w urządzenia poprawiające bezpieczeństwo na linii do Opola


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 62 mln zł zamontują na trasie z Opola do Kędzierzyna-Koźla nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na ważnym modernizowanym odcinku międzynarodowej magistrali kolejowej E30, z zachodu na wschód Polski, zapewnią one sprawne podróże i przewóz towarów. Inwestycja współfinansowana jest ze środków unijnych.





Modernizowana obecnie linia kolejowa z Opola do Kędzierzyna-Koźla pozwoli na jazdę pociągów z prędkością do 160 km/godz. Czas podróży między stolicą regionu a naszym miastem skróci się z 50 min. do ok. 25 min. Bezpieczne i sprawne przejazdy zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem. Zgodnie z podpisaną pod koniec listopada umową o wartości prawie 62 mln zł, w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”, projekt i roboty wykonają Krakowskie Zakładami Automatyki S.A.


Zadanie obejmuje pięć stacji: Opole Groszowice, Przywory Opolskie, Górażdże, Gogolin, Zdzieszowice i posterunki ruchu Jasiona, Raszowa, Kłodnica. Będą na nich zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania. Inwestycja zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawności w ruchu kolejowym.


Nowoczesne rozjazdy, elementy linii kolejowej umożliwiające pociągom zmianę toru, pozwolą na szybszą i bezpieczniejszą jazdę przez stacje. Na 27 przejazdach kolejowo–drogowych wzrośnie bezpieczeństwo m.in. dzięki montażowi monitoringu. Dodatkowe kamery na 6 posterunkach ruchu pozwolą dyżurnym ruchu na śledzenie pociągów i nadzór nad bezpiecznym i płynnym ruchem.


Wartość umowy „Opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych na adaptację urządzeń stacyjnych na odc. Kędzierzyn-Koźle - Opole Groszowice” wynosi 61 766 000 zł netto. Realizacja zadania przewidziana jest do kwietnia 2022 roku.


Inwestycja jest współfinansowaną ze środków Unii Europejskiej funduszu CEF 2014 - 2020 (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”).


Modernizacja linii, która poprzedza montaż urządzeń, na odcinku Opole – Kędzierzyn-Koźle rozpoczęła się we wrześniu na odcinku Raszowa – Gogolin. Realizacja poprawi komfort pasażerów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice. Perony będą wyższe i wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zwiększy się zakres informacji i poprawi oznakowanie. Obiekty, dzięki pochylniom, windom, odpowiedniej nawierzchni, będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.


Dla pasażerów planowane są nowe przejścia na perony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dla pieszych). Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami w Kędzierzynie Koźlu i Zdzieszowicach oraz kładka dla pieszych na stacji Opole Groszowice.


Przebudowa obejmie ok. 44 km linii. Wymienionych zostanie przeszło 80 rozjazdów. Zaplanowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej. Odpowiednią moc, dla szybszych i cięższych pociągów, zapewnią dwie zmodernizowane podstacje trakcyjne.


Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa 25 przejazdów. Odnowionych zostanie 49 obiektów inżynieryjnych w tym 4 wiadukty i 8 mostów. Wartość umowy 412 mln zł (netto). Dofinansowanie ze środków unijnych CEF przeszło 260 mln zł. Realizacja w formule projektuj i buduj.




Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mądry i oczytany 05.01.2019 18:15
Czyli zbliżamy się do prędkości sprzed II WW.... LOL

kolega maj 04.01.2019 17:16
KK24 jest cieniuuuutkie i być może nie wolno im poruszać więcej tego tematu.

stary kolejarz 04.01.2019 16:07
Aco z bocznica kolejowa do portu w Kozlu, czy to jest temat Zakazany w KK24??

KrrytyKK 04.01.2019 09:49
A co ostatecznie postanowiono w temacie budowy wiaduktów w Zdzieszowicach i Gogolinie? Powstaną czy nie?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ