Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 17:28
Reklama
Reklama
Reklama

Kiedy przejedziemy obwodnicą północną? Zarządca podał dokładną datę oddania drogi do użytku

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała planowany termin oddania do użytku obwodnicy północnej. Droga ma być przejezdna w połowie kwietnia 2022 roku. To o kilka miesięcy wcześniej niż zakładano jeszcze rok temu.

Saga z budową obwodnicy północnej ciągnie się od kilkunastu lat. Dopiero pod koniec 2017 roku inwestycję udało się wpisać do Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad. W ostatnich dniach 2017 roku ogłoszono przetarg na zadanie. Procedura wyłonienia wykonawcy kilkukrotnie była przekładana. Latem przetarg rozstrzygnięto, aby następnie unieważnić go i dokonać ponownego wyboru wykonawcy - padło na konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag, które za przygotowanie projektu i budowę obwodnicy północnej skasuje 220,6 miliona złotych.

Podpisanie umowy z wykonawcą miało miejsce 15 października. Wzięli w nim udział m.in. Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda opolski Adrian Czubak i parlamentarzyści z naszego regionu z senatorem Grzegorzem Peczkisem, który mocno zabiegał o realizację zadania.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem niezbędnej dokumentacji projektowej. Wykonawca zadeklarował, że zadanie zrealizuje w najkrótszym dopuszczalnym terminie - całość inwestycji powinna potrwać nie dłużej niż 35 miesięcy (w postępowaniu przetargowym zakładano, że maksymalny czas realizacji zadania może wynieść 38 miesięcy - red.).

Jeszcze kilka miesięcy temu mówiło się, że nową obwodnicą przejedziemy pod koniec 2022 roku, odważniejsze szacunki wskazywały na trzeci kwartał 2022 roku. Tymczasem zarządca deklaruje, że droga zostanie oddana do użytku jeszcze wcześniej.

- Planowany na ten moment termin oddania do użytku obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla to 16 kwietnia 2022 roku - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach inwestycji powstanie 19 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Przebudowane zostaną odcinki istniejących dróg w miejscach połączenia z obwodnicą, powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Obserwator 05.01.2019 14:27
A Ty wiesz ile zjesz? Napisałem sprostowanie

o 02.01.2019 18:54
To jest to rondo, ale jakieś stare zdjęcie, dlatego nie poznałeś.

siemluga 02.01.2019 14:57
To jest zdjęcie ronda w Rybniku - wylot na Bytom.

oo 02.01.2019 12:59
Nie wierzę żeby tego w planach nie było, może mieszkańcy Łan nie walczyli o to, a może to martwa wioska :), ale jakiś ludzi tam się widuje. Dziwię że jest jeszcze tam strefa ekonimoczna nie powstała, zdjazd z A4 i same pola.

o 02.01.2019 10:10
Tak bo bez mapki cieżko dokładnie opisać, a to nie miejsce na takie dyskusje, ale wpisz sobie w google pozycje: 50.368781, 18.313886 50.378138, 18.302180 połącz linią prostą (mniej więcej, chodzi tylko o zarys teraz). Tak jak piszesz tam ulica Szpaków jest już połączona z ul. Sławięcicką, wystarczy w tamtym miejscu wyremontować ten fragment w strone ul. Sławięcickiej. Ronda na skrzyżowaniach wystarczą, po co robić taki długi łącznik?. Moim zdaniem to nierealne długi łącznik to nie tylko wyższe koszty, ale także problem z działkami (wielu właścicieli).

Obserwator 02.01.2019 07:10
a no fakt zmyliły mnie te drzewa po prawej stronie zdjęcia chyba za mały mam telefon Przepraszam za zamieszanie

QW 01.01.2019 21:35
Też o tym kiedyś wspominałem. Po pierwsze należałoby się dogadać z województwem śląskim, w obrębie którego znajduje się zjazd na autostradę oraz kawałek drogi od autostrady do planowanego zwieńczenia obwodnicy. Pytanie na ile tamtejszemu samorządowi opłacałby się taki biznes? Po drugie, potrzebna jest masa zgód, projektów, dobrego rozplanowania - finalnie powstałaby spora pętla, niczym w Gliwicach. To oczywiście generuje spore utrudnienia w tym rejonie (jakby nie patrzeć to jednak ważny zjazd i ważna droga krajowa) i wymusza wykup sporych terenów. To natomiast (to jest po trzecie) wymaga znacznie większych środków finansowych. Projekt byłby świetny - rozumiem, że masz na myśli takie rozwiązanie, w którym jadąc cały czas prosto obwodnicą odrazu, bez żadnych skrętów, na samym jej końcu dojeżdżałoby się na bramki? Dałoby to spore możliwości w rozwoju miasta oraz w komunikacji. Tak czy owak, musi powstać wspominany przez wielu łącznik, a sama obwodnica powinna być dwupasmowa na całej długości (z kozielskim odcinkiem włącznie) - idealnym rozwiązaniem byłaby trasa średnicowa na wzór śląskiej.

Pietia 01.01.2019 18:09
Sorry? Masz rację, chyba za dużo wypilem? Szczęśliwego Nowego Roku ??

www.wp.pl 31.12.2018 21:57
Chłopie sam nie wiesz czego chcesz. Sławięcice i tak odłącza sie od Kędziedzyna-Koźla i to jedyny sensowny cel na przyszłość.Miasto Ujazd już czeka...

ws 31.12.2018 12:42
Pietia to nie Rosja tu nie kradną ekranów bo to nie telewizory!!:):) zrób sobie zrzut zdjęcia na ekran i powiększ to zobaczysz nawet kędzierzyńskio- kozielskie koziołki a środku ronda nie mówiąc o drogowskazach. a jak nie widzisz to proponuje dobrego okulistę !!!!

kekko 31.12.2018 11:20
@oo, Opisałeś swoją propozycję bardzo zagmatwanie. Do Sławięcic jest kilka "wlotów". O którym piszesz? Ja rozumiem, że wiesz co masz na myśli, lecz my nie wiemy, a każdy może się domyślać inaczej. Dalej, ul. Szpaków jest połączona ze Sławięcicką, więc o jakim połączeniu tych ulic mówisz? Reasumując, co łącznik będzie łączył, oraz gdzie /jakie punkty geodezyjne, lub charakterystyczne dla okolicy?/ będzie się zaczynał i kończył?

Pietia 31.12.2018 08:11
Tiiiiiaaa... Mówicie, że jest to Rondo Milenijne ? Koło krzyża? Ciekawe, ciekawe, bo wygląda na to, że ktoś ukradł ekrany dźwiękochłonne - od strony Odry :-) he, he, he

oo 31.12.2018 07:55
Prawda jest taką że ta obwodnica tylko częściowo rozwiąże problem. TIRY muszą dojechać do Zakładów przy ul. Szkolnej 15, a bez łącznika będą jechać pewnie przez Sławięcice albo dalej przez osiedla Piastów i Blachownia (pytanie jak pokierują ruch, ale stawiam że przez Sławięcice bo krócej). W Cisowej nie będzie skrzyżowania (błąd!, Miasto o to nie walczyło, a osiedle się rozrasta, powinno tam być rondo). Bez łącznika obwodnica tylko częściowo rozwiązuje problem, na pewno będzie mniejszy ruch to cieszy! i w końcu GDDIKA nie będzie zarządcą dróg, które prowadzą przez dzielnice Miasta. Pisałem do Miasta że łącznik można zrobić krótszy tuż przy wlocie do Sławięcic i połączyć ul. Szpaków z ul. Sławięcicką (wychodzi około 1.3km), koszt niższy i połączenie dobre.

ws 30.12.2018 15:13
obserwator a Ty wiesz jak wygląda nasza obwodnica??? bo jak nie wiesz to jest zdjęcie na rondo obok krzyża!!!

Aleocochodzi 30.12.2018 13:54
Trochę to śmieszne, skracają terminarz jeszcze szpadla nikt nie wbił z ziemię. Współczuję mieszkańcom łanów którzy dostaną gratis wylot przed wioską...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ