Realizujące inwestycję konsorcjum PORR Polska Construction S.A. i Trakcja System Sp. z o.o. na pierwszy ogień wzięło odcinek z Raszowej do Gogolina. Zdemontowano już 4 kilometry sieci trakcyjnej, roboty prowadzone są też m.in. na stacji Zdzieszowice.
Inwestycja warta 412 milionów złotych jest prowadzona z Krajowego Programu Kolejowego przy współudziale środków z unijnego funduszu CEF. Prace mają zakończyć się w 2021 roku. Ich efektem będzie dwukrotne zwiększenie prędkości pociągów, podróż z Kędzierzyna-Koźla do Opola ma skrócić się z 50 do 25 minut.
Co ważne, jak zapewniają przedstawiciele PKP, w trakcie prowadzenia robót ruch na przebudowywanym odcinku będzie odbywał się bez przeszkód. Modernizacja trasy z Kędzierzyna-Koźla do Opola otworzy drogę do przywrócenia
Wymienionych zostanie przeszło 80 rozjazdów. Sprawny przejazd pociągów w okresie zimowym zapewni zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów. Zaplanowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej. Dla zapewnienia odpowiedniej mocy, dla szybszych i cięższych pociągów, zostaną zmodernizowane dwie podstacje trakcyjne. Umowa obejmuje także remont 12 nastawni, m.in. w Kędzierzynie-Koźlu, Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach.
Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa 25 przejazdów. Oprócz nowej nawierzchni, na niektórych zostanie zamontowany monitoring. Odnowionych zostanie 49 obiektów inżynieryjnych w tym 4 wiadukty i 8 mostów. Obiekty te będą przystosowane do większej prędkości i większych obciążeń pociągów.
Napisz komentarz
Komentarze