Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po raz drugi dokonał wyboru firmy, która wybuduje obwodnicę północną Kędzierzyna-Koźla. Wynik pierwszego postępowania został uchylony przez Krajową Izbę Odwoławczą, która dopatrzyła się nieprawidłowości w procedurze. W wyniku ponownego rozpatrzenia ofert wybrano nowego wykonawcę, którym jest konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag.
Budowa obwodnicy północnej miasta to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji na przestrzeni ostatnich lat. Wiele mówiło się o konieczności powstania nowej drogi, która wyprowadzi tranzyt z centrum miasta, ale brakowało pieniędzy na zadanie. Dopiero w ubiegłym roku udało się wciągnąć inwestycję do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.
Przetarg na zadanie ogłoszono już w grudniu 2017 roku. Gdyby wszystko poszło zgodnie z planem, już pół roku temu wykonawca byłby znany. W związku z bardzo dużą liczbą zapytań ze strony zainteresowanych firm, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kilkukrotnie przesuwała termin rozstrzygnięcia postępowania. Wreszcie na początku czerwca przetarg rozstrzygnięto. Jego zwycięzcą zostało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia, które swoje prace wyceniło na niespełna 219,8 milionów złotych.
Rozstrzygnięcie bardzo szybko zostało oprotestowane przez konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag, które złożyło drugą najniższą ofertę cenową. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej. Po przeanalizowaniu dokumentów złożonych przez firmy izba zadecydowała o unieważnieniu wyboru. W toku postępowania wyszło na jaw, że kierownik budowy wskazany przez firmę Intercor Sp. z o.o. ma mniejsze doświadczenie w realizowanych pracach drogowych niż było to wykazane w dokumentacji.
Po ponownym przeanalizowaniu ofert okazało się, że najwyższą ocenę uzyskało konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag. Za przygotowanie projektu i budowę obwodnicy północnej wykonawca skasuje 220,6 miliona złotych.
Droga ma zostać ukończona do 2022 roku. Obwodnica północna rozpocznie się na wysokości ostrego zakrętu istniejącej obwodnicy przy osiedlu Piastów i poprowadzi aż do Ujazdu. W ramach prac powstaną m.in. nowe mosty nad Kłodnicą i Kanałem Gliwickim oraz kilka wiaduktów. Osobną inwestycją ma być budowa łącznika z obwodnicą, który pozwoli na sprawne wyprowadzenie tranzytu z okolic Blachowni i ułatwi dojazd do Pola Południowego.
Zakres zaplanowanych prac obejmuje m.in. roboty w zakresie:
– części drogowej obwodnicy, skrzyżowań, parkingów, przebudowy dróg kolidujących z planowaną obwodnicą, dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, przepustów, chodników, ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia korpusu drogowego;
– sieci melioracyjnej i drenażu melioracyjnego, istniejących cieków, urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wodnych;
– oświetlenia drogowego, sieci energetycznej, teleinformatycznej, gazowej, kanalizacji deszczowej, systemu zarzadzania ruchem wraz ze stanowiskami do ważenia pojazdów;
– ogrodzenia drogi, robót rozbiórkowych, wycinki drzew, nasadzeń zieleni, budowy ekranów akustycznych, wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyznaczania i wznowienia granic pasów drogowych.
Reklama
Zwrot w sprawie obwodnicy. Unieważnili pierwszy wybór i dokonali kolejnego
- KK24
- 06.08.2018 18:12
Data dodania:
06.08.2018 18:12
Napisz komentarz
Komentarze