Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 września 2024 20:47
Reklama
Reklama

Duża inwestycja na kolei. Za blisko 30 milionów złotych wyremontują tory do Starego Koźla

Duża inwestycja na kolei. Za blisko 30 milionów złotych wyremontują tory do Starego Koźla
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na  przebudowę odcinka Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle. Efektem prac będą szybsze przejazdy pociągów i większe bezpieczeństwo. Inwestycja jest kolejnym etapem modernizacji linii Kędzierzyn-Koźle – Chałupki, na którą PLK przeznaczyły łącznie 296 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudować odcinek Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (Granica Państwa).

Efektem przebudowy będzie podniesienie prędkości do 100 km/h (obecnie 50 km/h),  poprawa bezpieczeństwa i przepustowości linii przez zastosowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zadanie obejmuje wymianę 4 km toru oraz remont 7 obiektów inżynieryjnych (4 wiadukty i 3 przepusty). Przebudowany będzie również przejazd w stacji Bierawa oraz zostanie częściowo wymieniona  sieć trakcyjna na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle. Planowany termin zakończenia tych prac – listopad 2019 r. Szacunkowy koszt robót to ok. 27 mln zł.

Zmienia się linia kolejowa z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek

Intensywne prace trwają na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Wykonawca wymienił  już 10  km torów. Kontynuowany jest remont 17 obiektów inżynieryjnych. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczniej będzie także na 15 przejazdach kolejowo-drogowych.

Przebudowywane są stacje Nędza i Kuźnia Raciborska oraz przystanki  Dziergowice i Tworków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 8 odnowionych peronów z nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. W czerwcu br. zostały zakończone prace związane z remontem peronu 2 na przystanku osobowym Dziergowice oraz peronu 1 w Tworkowie. Perony zostały  podwyższone, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są także dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne, nowe oświetlenie i oznakowanie.

W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie łącznie ok. 35 km linii kolejowej oraz 28 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa mosty 2 mosty - na rzece Psina o długości 91 m i na rzece Bierawka o długości 37 m.

Szacunkowy koszt rewitalizacji linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice to ponad 70 mln zł. Zadanie to jest finansowane ze środków budżetowych. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2018 r.

Wygodnie i szybko koleją w regionie

Przebudowa linii nr 151 (E59) Kędzierzyn-Koźle – Chałupki to istotna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Śląsku, która usprawni ruch kolejowy w bardzo ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Transport koleją będzie bardziej konkurencyjny, ponieważ skróci się czas przejazdu dla podróżnych oraz usprawni się  transport towarów. Efektem tych prac będą lepsze połączenia pasażerskie i szybszy przewóz towarów przez granicę w Chałupkach.

Inwestycje jest realizowane w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Chałupki (granica Państwa)", szacowanego na ponad 296 mln zł, finansowanego z budżetu państwa.

stacja bierawa

stacja bierawa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
stary kolejarz 11.07.2018 20:00
Magistrale Podsudecka / linia kolejowa nr 137 / tez planowano rewitalizowac z Kedzierzyna- Kozla do Legnicy > PKP- Plk przeznaczyla okolo 6,5 miliona zlotych na studium wykonalnosci. Ciekawe czy pod koniec tego roku zdecyduja czy sie kalkuluje ta inwestycja, czy dalej predkosc szlakowa pozostanie 30 km/h ??

mieszkaniec x 11.07.2018 08:36
Zgadzam sie w 100%.Wystarczy popatrzyc na nasze drogi wojewodzkie a na te w woj.slaskim.. Opole ma nas gdzies..

Kozlik 10.07.2018 16:28
Kiedyś były plany żeby Koleje Śląskie dojeżdżały do KK, miał tu być węzeł przesiadkowy, ale komuś to przeszkadzało - pewnie jakieś lokalne ambicje. Mnie i wielu innym mieszkańcom marzy się przyłączenie KK do woj. śląskiego. Może popchnęłoby to nasze miasteczko do jakiegoś konkretniejszego rozwoju, tak jak się to stało z Raciborzem po odłączeniu od woj. opolskiego. Nie pamiętam kiedy ostatni raz byłem w Opolu, a na Śląsku (Katowice, Gliwice) jestem często. Zakupy, imprezy itd.

Czytelnik 10.07.2018 11:40
A kiedy rusza remont w kierunku opola tak nagłaśniający przez Pana Peczkisa

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ