Przewozy Regionalne, właściciel marki Polregio, odebrały w Kędzierzynie-Koźlu nowoczesną, innowacyjną tokarnię podtorową, która radykalnie podniesie efektywność eksploatacji taboru poprzez minimalizację czasu jego wyłączenia z ruchu na czas napraw.
Po niedawnej premierze nowoczesnego zmodernizowanego elektrycznego zespołu trakcyjnego ED72 w Opolu, który kursuje na trasie Kędzierzyn-Koźle – Opole – Wrocław, 5 lipca odbyło się uroczyste odebranie unikalnej tokarni podtorowej.
– Nie zatrzymujemy się w procesie unowocześnienia naszej spółki. Obok inwestycji w nowoczesny i komfortowy tabor wprowadzamy nową jakość w systemie utrzymania pojazdów. Dzisiejsze wydarzenie pokazuje, że po zakończonej z sukcesem restrukturyzacji, prowadzonej pod nadzorem właścicielskim Agencji Rozwoju Przemysłu, chcemy i będziemy się rozwijać, również w zakresie utrzymania eksploatowanego przez nas taboru. To kluczowy element funkcjonowania naszej Spółki, zapewniający efektywne gospodarowanie taborem oraz utrzymanie wysokiego bezpieczeństwa i komfortu dla naszych pasażerów – powiedział Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych.
– To bardzo ważna inwestycja, która w znacznym stopniu wpłynie na poprawę jakości obsługi technicznej taboru POLREGIO oraz Województwa Opolskiego. To duży krok do przodu, który cieszy, ponieważ spółka przekazuje jasne sygnały o dobrym zarządzaniu i inwestycyjnym spojrzeniu w przyszłość. Działania te są zbieżne z planami Województwa Opolskiego, które chce w kolejnych latach współpracować z Przewozami Regionalnymi – powiedział Szymon Ogładza, Członek Zarządu Województwa Opolskiego.
– Zabudowa tokarni to wielkie wydarzenie zwłaszcza tutaj, w bazie utrzymania w Kędzierzynie-Koźlu, o której jeszcze kilka lat temu mówiono jako o zbędnym balaście z pilną potrzebą likwidacji. A dziś mamy przyjemność uroczyście uruchomić tę nowoczesną maszynę, która jest kolejną inwestycją w przyszłość. Przypomnę, że w 2016 roku wybudowaliśmy stację paliw dla potrzeb tankowania pojazdów kolejowych, a 2017 rok przebudowaliśmy system ogrzewania budynku biurowego. Te działania skutecznie poprawiają komfort pracy i zmniejszają koszty funkcjonowania. Tokarnia to inwestycja, dzięki której zaplecze w Kędzierzynie-Koźlu na mapie polskich zapleczy utrzymania taboru dziś otrzymuje nowe znaczenie – powiedział Sylwester Brząkała, Dyrektor Opolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Opolu.
Tokarnia podtorowa to urządzenie sterowane numerycznie przeznaczone do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych ciężkich pojazdów trakcji szynowej bez konieczności demontażu zestawów kołowych. Zapewni to skrócenie czasu wyłączenia pojazdu z ruchu, dzięki czemu znacznie wrośnie efektywność jego eksploatacji. Wartość projektu zakupu i zabudowy tokarni podtorowej UGE300N produkcji RAFAMET S.A. to 4,5 mln zł netto.
Źródło: Polregio
Kolejowa inwestycja w Kędzierzynie-Koźlu. Nowoczesna tokarnia podtorowa już działa
- 07.07.2018 10:16
Napisz komentarz
Komentarze