Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 września 2024 18:49
Reklama
Reklama

Otwarcie przetargu na budowę obwodnicy północnej. Wpłynęło dziesięć ofert

Otwarcie przetargu na budowę obwodnicy północnej. Wpłynęło dziesięć ofert
Po trwającym kilka tygodni zamieszaniu wokół przetargu na budowę obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla wreszcie pojawiły się dobre informacje.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła dziś oferty od firm zainteresowanych budową obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla. W ustalonym terminie zgłosiło się 10 podmiotów. Najniższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia, które swoje prace wyceniło na niespełna 220 milionów złotych. Na drugim biegunie znalazła się oferta konsorcjum firm: Max Bögl Polska Sp. z o.o. ze Szczecina, Max Bög Stiftung & Co. KG z niemieckiego Segenthal oraz firmy Technical Solutions Sp. z o.o. z Kędzierzyna-Koźla opiewająca na kwotę ponad 291 milionów złotych.

Zarządca drogi na realizację zadania zamierza przeznaczyć kwotę 240 milionów złotych. Cztery z dziesięciu złożonych ofert mieszczą się w wymaganiach finansowych GDDKiA. Wszyscy oferenci zaproponowali 36-miesięczny termin realizacji prac (do czasu wykonywania robót nie wlicza się okresów zimowych, ustalonych na termin od 15 grudnia do 15 marca).

Po otwarciu ofert komisja konkursowa dokona ich weryfikacji i wyboru najkorzystniejszej z nich. Zwycięzca przetargu zaprojektuje i wybuduje drogę o długości 14,6 kilometra. Rozpocznie się ona na wysokości ostrego zakrętu na istniejącej obwodnicy przy osiedlu Piastów i poprowadzi aż do Ujazdu. W ramach prac powstaną m.in. nowe mosty nad Kłodnicą i Kanałem Gliwickim oraz kilka wiaduktów.

Zakres zaplanowanych prac obejmuje m.in. roboty w zakresie:

- części drogowej obwodnicy, skrzyżowań, parkingów, przebudowy dróg kolidujących z planowaną obwodnicą, dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, przepustów, chodników, ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia korpusu drogowego;

- sieci melioracyjnej i drenażu melioracyjnego, istniejących cieków, urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wodnych;

- oświetlenia drogowego, sieci energetycznej, teleinformatycznej, gazowej, kanalizacji deszczowej, systemu zarzadzania ruchem wraz ze stanowiskami do ważenia pojazdów;

- ogrodzenia drogi, robót rozbiórkowych, wycinki drzew, nasadzeń zieleni, budowy ekranów akustycznych, wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyznaczania i wznowienia granic pasów drogowych.



 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Marcin 14.04.2018 08:41
Najbardziej głupi przebieg obwodnicy ze wszystkich możliwych.

Łukasz KdoK 11.04.2018 22:00
Nie byłby to zły pomysł z tym, że jako odgałęzienie ów obwodnicy (tak na marginesie po wybudowaniu ronda w Zalesiu o którym mowa również myślałem, że jeden ze ślepych' wpustów tego ronda przygotowany jest właśnie pod podpięcie' Naszej obwodnicy) z tym, że obwodnica to nominalnie nowy wariant DK 40, a nie DW 426.

and 11.04.2018 20:31
Nie rozumiem kto zatwierdził ten projekt myślałem że obwodnica połączy się z rondem u wlotu do Zalesia długość o połowę mniejsza co za tym idzie także koszty ale Polska to bogaty kraj

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ