Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 19 września 2024 03:01
Reklama
Reklama

Cztery firmy zainteresowane przebudową drogi krajowej nr 45 i budową ronda w Reńskiej Wsi

Cztery firmy zainteresowane przebudową drogi krajowej nr 45 i budową ronda w Reńskiej Wsi
Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył dziś oferty od firm zainteresowanych przebudową drogi krajowej nr 45 na odcinku od Poborszowa do Reńskiej Wsi. Częścią długo wyczekiwanej inwestycji jest budowa ronda na newralgicznym skrzyżowaniu dróg krajowych nr 38 i 45 z drogą wojewódzką nr 418 w Reńskiej Wsi.

O potrzebie przebudowy niebezpiecznego skrzyżowania dróg krajowych w Reńskiej Wsi mówi się od kilku lat. Drogowcy od dłuższego czasu zapewniali, że zadanie znajduje się wysoko na liście zaplanowanych inwestycji, ale zawsze na przeszkodzie w jego realizacji stawał brak środków. Dopiero w ostatnich miesiącach udało się znaleźć fundusze na remont.

Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył dziś oferty złożone na postępowanie. Do przetargu stanęły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyło przedsiębiorstwo M-Silnice a.s. z czeskich Pardubic, które wyceniło zadanie na nieco ponad 33,5 miliona złotych. Drugą najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Adac-Lewar Sp z o.o. (lider) i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp z o.o. i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Adrian Bąk (niespełna 34,8 mln złotych). Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów S.A. złożyło ofertę opiewającą na 37,6 mln złotych, a firma Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. wyceniła swoją pracę na blisko 39,4 mln zł.

Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji to niespełna 38 milionów złotych. Firmę, która zajmie się przebudową drogi poznamy jeszcze w tym roku. Sama inwestycja ma być gotowa pod koniec 2019 roku.

Przebudowany odcinek drogi będzie miał jezdnię o szerokości 7 metrów z poboczami o szerokości 50 cm z każdej strony. W ramach inwestycji wybudowane zostaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe, przebudowany zostanie przejazd kolejowy przy wjeździe do Większyc, a także zatoczki autobusowe. Najbardziej skomplikowanym elementem prac będzie budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu DK 38 i DK 45 z DW 418.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ