O potrzebie przebudowy niebezpiecznego skrzyżowania dróg krajowych w Reńskiej Wsi mówi się od kilku lat. Drogowcy od dłuższego czasu zapewniali, że zadanie znajduje się wysoko na liście zaplanowanych inwestycji, ale zawsze na przeszkodzie w jego realizacji stawał brak środków. Dopiero w ostatnich miesiącach udało się znaleźć fundusze na remont.
Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył dziś oferty złożone na postępowanie. Do przetargu stanęły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyło przedsiębiorstwo M-Silnice a.s. z czeskich Pardubic, które wyceniło zadanie na nieco ponad 33,5 miliona złotych. Drugą najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Adac-Lewar Sp z o.o. (lider) i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp z o.o. i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Adrian Bąk (niespełna 34,8 mln złotych). Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów S.A. złożyło ofertę opiewającą na 37,6 mln złotych, a firma Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. wyceniła swoją pracę na blisko 39,4 mln zł.
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji to niespełna 38 milionów złotych. Firmę, która zajmie się przebudową drogi poznamy jeszcze w tym roku. Sama inwestycja ma być gotowa pod koniec 2019 roku.
Przebudowany odcinek drogi będzie miał jezdnię o szerokości 7 metrów z poboczami o szerokości 50 cm z każdej strony. W ramach inwestycji wybudowane zostaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe, przebudowany zostanie przejazd kolejowy przy wjeździe do Większyc, a także zatoczki autobusowe. Najbardziej skomplikowanym elementem prac będzie budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu DK 38 i DK 45 z DW 418.

Napisz komentarz
Komentarze