Władze Kędzierzyna-Koźla opracowały nową koncepcję marketingową. Jeszcze w tym roku na antenach programów regionalnych TVP ukaże się reportaż o naszym mieście. Również w komercyjnej telewizji będzie można zobaczyć materiał promujący potencjał inwestycyjny Kędzierzyna-Koźla.
Nowa strategia ma na celu wsparcie rozwoju turystyki na terenie miasta oraz przyciągnięcie do niego potencjalnych inwestorów. Oba te cele realizowane będą poprzez nagranie programów i ich emisję w telewizjach o zasięgu ogólnopolskim.- Promocja miasta jest swego rodzaju wspieraniem jego rozwoju. Dlatego też nasze działania kierujemy nie tylko do mieszkańców, ale też szerzej, na zewnątrz, ukierunkowując je na potencjalnych inwestorów i turystów – wyjaśnia Teresa Głuszek, kierownik Biura Informacji i Promocji Miasta.
Pierwszy z materiałów, które powstaną na zlecenie magistratu, będzie służył promocji miasta ze szczególnym naciskiem na turystykę. W całym kraju nasze miasto znane jest głównie z chemii i siatkówki. Czy Kędzierzyn-Koźle z wciąż raczkującą turystyką może być miastem atrakcyjnym dla mieszkańców innych regionów?
- Właśnie dlatego, że Kędzierzyn-Koźle znany jest przede wszystkim z siatkówki oraz wielkiej chemii, chcielibyśmy wypromować także inne jego walory. Owszem nie jesteśmy miastem typowo turystycznym, ale nie znaczy to, że nie możemy zapraszać do korzystania z tego potencjału rekreacyjnego, którym dysponujemy. To, że przez miasto przepływa żeglowny dla kajaków czy małych statków odcinek Odry, daje nam taką możliwość. Spływy kajakowe cieszą się coraz większą popularnością, w mieście w zeszłym roku wybudowane zostały dwie przystanie kajakowe, wydaliśmy przewodniki kajakowe, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem miłośników sportów wodnych z Polski i z zagranicy. To pokazuje, że istnieje ogromna potrzeba promowania Odry i jej walorów turystycznych. Ponadto film, o którym mowa, będzie opisywał nie tylko rzekę. Będzie to opowieść o mieście jako całości pokazana z perspektywy wyróżnika, jakim jest Odra – odpowiada Teresa Głuszek.
Koszty wyprodukowania materiału, który ukaże się we wrześniu na antenach wszystkich telewizji regionalnych, w bardzo dobrym czasie antenowym będą ostatecznie znane po podpisaniu umowy z wykonawcą.- Projekt finansowany będzie z budżetu miasta, jednak w znacznej części dofinansować go ma Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – nadmienia kierownik Biura Informacji i Promocji Miasta. Urzędnicy czynią też starania, by materiał był emitowany na antenie innych stacji wchodzących w skład TVP (TVP Polonia, Historia, czy Info).
Oprócz promocji w telewizji publicznej, urząd miasta wykupi również materiał na antenie jednej z komercyjnych stacji. W tym wypadku chodzi o promocję miasta pod kątem przyciągnięcia potencjalnych inwestorów.
- Materiał będzie promował nie tylko Pole Południowe, ale generalnie potencjał inwestycyjny miasta. Przygotowujemy go wspólnie z Kędzierzyńsko-Kozielskim Parkiem Przemysłowym i Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. Także we trójkę będziemy spot finansować. Będzie go można zobaczyć na antenie ogólnopolskiej telewizji. Także tutaj trwają ostateczne ustalenia, co do kosztów przedsięwzięcia. Wiemy natomiast, że materiał emitowany będzie w dobrym czasie antenowym, a przy okazji jego produkcji ma powstać także krótki spot reklamujący samo miasto – opowiada Teresa Głuszek.
Jaki może być koszt przeprowadzenia kampanii w ogólnopolskich telewizjach? Będzie on zależny od długości materiałów, kosztów ich wytworzenia oraz liczby emisji. Biorąc pod uwagę ceny panujące na rynku można spodziewać się, że wydatki sięgną kilkuset tysięcy złotych. W ubiegłym roku na podobny ruch zdecydował się urząd marszałkowski. Sama produkcja spotu, w którym zagrali m.in. Ewa Farna i Czesław Mozil, kosztowała 300 tysięcy złotych.
Reklama
Kędzierzyn-Koźle chce pokazać się Polakom w telewizji. Tanio nie będzie
- 15.05.2015 16:45
Napisz komentarz
Komentarze