Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 18:16
Reklama
Reklama
Reklama

Skrzyżowanie Wojska Polskiego z Lisa i Stalmacha jednak bez ronda. Byłoby za drogie

Skrzyżowanie Wojska Polskiego z Lisa i Stalmacha jednak bez ronda. Byłoby za drogie
Starostwo powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu jednak zrezygnowało z budowy ronda na skrzyżowaniu ulicy Wojska Polskiego z aleją Lisa i ulicą Stalmacha. Zdecydowały względy finansowe.

Niedawno informowaliśmy o przygotowaniach do kompleksowego remontu i przebudowy ulicy Wojska Polskiego. Wówczas jeszcze na skrzyżowaniu przy policji dopuszczano budowę ronda. Dla wielu kierowców jest to miejsce problematyczne. Szczególnie w godzinach wzmożonego ruchu ciężko jest wjechać na skrzyżowanie z dróg podporządkowanych. Wielokrotnie dochodziło tam do kolizji. W międzyczasie jednak projekt przeszedł konsultacje społeczne. Ponownie przeanalizowano również propozycje rozwiązań. Ostatecznie z budowy ronda zrezygnowano.

- Zarówno aleja Lisa, jak i dochodzący do skrzyżowania fragment ulicy Stalmacha, to drogi dwujezdniowe. Budowa ronda wiązała by się więc z koniecznością przebudowy ich krańcowych odcinków, co znacznie zwiększyłoby koszty całej inwestycji. Nawet o około 2 mln zł. Dlatego zrezygnowaliśmy z budowy ronda w tym miejscu - wyjaśnia Adam Lecibil, rzecznik starostwa powiatowego, dodając, że fundusze muszą zostać dołożone do remontu drogi do Zalesia Śląskiego, który okazał się droższy niż przewidywano.

Starostwo zrezygnowało z budowy kosztownego ronda, jednak zostaną tam wprowadzone takie rozwiązania, które ułatwią poruszanie się kierowcom.

Remont ulicy Wojska Polskiego obejmie odcinek od skrzyżowania Lisa i Stalmacha aż do skrzyżowania z aleją Jana Pawła II. Jest kontynuacją prac zrealizowanych w tym roku - przebudowano odcinek od osiedla Azoty do wiaduktu kolejowego. Początek prac w przyszłym roku.

rondo aleja lisa wojska polskiego

rondo aleja lisa wojska polskiego

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kozlak 18.08.2017 14:15
To rondo i dodatkowe miejsca parkingowe przydały by się. Mieszkam niedaleko i wypadki tam są zbyt często. Rozumiem zwężenie dróg, zieleń i ścieżki rowerowe, ale pamiętajmy też o ludziach, takich jak my, którzy tam mieszkają i mają samochody. Za komuny posiadanie samochodu było "be", chyba że się to miało za zasługi w PZPR. Czasami mam wrażenie, że to bolszewickie myślenie nie umarło i nie myśli się o obywatelach, którzy ze swoich czasem marnych pensji kupili "4 kółka". Chrońmy pieszych, rowerzystów, rzadkie gatunki żab, ale dokopmy kierowcom, bo to "burżuje". Ostanio usłyszałem o pomyśle, żeby na Wojska Polskiego zrobić dodatkowe przejścia dla pieszych kosztem 16 miejsc parkingowych. To nic nie da bo i tak ludzie będą przechodzić między nimi, tak jak na Al. Lisa, między kościołem i Biedronką. Drodzy urzędnicy pomyślcie też czasem o "burżujach", nawet jeśli to jest sprzeczne z Waszą ideologię, tak po prostu w interesie części mieszkańców!

anty-szeryf 18.08.2017 08:31
A jednak, mimo to, pan Węgrzyn uznał ten pomysł za ciekawy i godny realizacji. Może jeszcze znajdą się ludzie podzielający jego wizję :)

anty-szeryf 18.08.2017 08:28
Zgoda w kwestii zwężenia alei Lisa, która nie wiem po co jest aż tak szeroka, skoro nie ma tam aż tak dużego natężenia ruchu. Chyba tylko aby ułatwić wyprzedzanie TIRów. Ale w kwestii wiaduktu nie mogę się zgodzić - OK, po obu stronach na jego przedłużeniu są drogi dwupasmowe, ale zwróć uwagę, że bezpośrednio przed wlotem wiaduktu zbiega się kilka dróg - po stronie Pogorzelca Towarowa (razem z ruchem z ul. Reja, która wpada do Towarowej), Kozielska i Tartaczna, a po stronie Śródmieścia al. Jana Pawła II, Grunwaldzka, Traugutta, Dworcowa i Karola Miarki. Główny problem jaki tu widzę polega na tym, że przez obie dzielnice prowadzi kilka dróg ze wschodu na zachód i wszystkie one muszą się zbiec pod wiaduktem, więc cały ruch kumuluje się w tym miejscu. Co prawda jest jeszcze obwodnica, ale może lepiej zostawmy ją dla tranzytu jadącego przez miasto.

mieszkaniec X 17.08.2017 19:35
W Kędzierzynie-Koźlu raczej nie potrzeba ulic czteropasmowych co potwierdza ostatni remont Al.Jana Pawła.Raczej powinny być wybudowane tam fajne ścieżki rowerowe,a drogę zredukowąć do jednego pasa w każdą stronę.Nie ma tez potrzeby budowania dodatkowego wiaduktu,ogromne koszty.Co do powiekszania skrzyzowania z obwodnicą to mija się to z celem chyba,ponieważ po wybudowaniu dalszej części obwodnicy to skrzyżowanie straci na znaczeniu.Poczekamy może później zostanie wybudowane rondo jednopasmowe,które tak jak te wczesniej wybudowane spełni oczekiwania mieszkańców. Co do wąskiego gardła pod wiaduktem,to bzdura.Po jednej i drugiej stronie jest po jednym pasie w kazdym kierunku i wystarcza to - zatorów nie ma.Brawo.

lololll 17.08.2017 19:20
Ludzie nie fantazjujcie, ul. Stalmacha nigdy nie będzie przedłużona, nie ma w tym żadnego interesu.

Mieszkaniec 17.08.2017 12:43
Popieram całkowicie wasze zdanie, obyśmy się wreszcie kiedyś doczekali tej inwestycji!

thcx 17.08.2017 11:36
Otóż to. Inwestycja byłaby nawet bardzo nie tania, ale niezwykle potrzeba. Odciążyłaby nie tylko wiadukt w centrum, ale również obwodnicę - a zarazem stanowiłaby (wraz z al. Lisa) jej swego rodzaju przedłużenie. Oczywiście należałoby przy okazji również porządnie zrewitalizować całą aleję Lisa na całej jej długości - chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach, światła, kosze, położyć nową nawierzchnię, przebudować zjazd w stronę kościoła oraz skrzyżowanie z obwodnicą - np. znaczne jego powiększenie.

anty-szeryf 17.08.2017 10:44
O to to, dokładnie - czteropasmowa droga dodatkowo z pasem zieleni po środku prowadzi do... lasu! Aż się prosi o przeciągnięcie jej nad torami aż do ul. Partyzantów. Chyba nawet nasz były poseł od lesbijek Węgrzyn o tym mówił przy okazji ostatnich wyborów. Koncepcja jest super, byłaby kolejna droga odciążająca nieco wąskie gardło - wiadukt kolejowy przy dworcu - ale na pewno nie tania.

WM 17.08.2017 07:41
To lepiej nic nie róbcie bo wymiana asfaltu da taki sam efekt jak niedawny remont JPII - żaden.

! 17.08.2017 07:40
"zostaną tam wprowadzone takie rozwiązania, które ułatwią poruszanie się kierowcom? - to znaczy jakie?

thcx 16.08.2017 20:59
W tym miejscu potrzebne jest rondo, ale dalej ulica Stalmacha powinna, w miejscu gdzie obecnie jest zakręt, lecieć prosto w kierunku ul. Powstańców. O takiej mini obwodnicy mówiło się jeszcze za czasów prezydentury p. Fąfary. Następnie powinno się wybudować wiadukt nad torami dla aut i połączyć go z al. Partyzantów - w miejscu gdzie dzisiaj się urywa za dawnym Promieniem. Cała aleja powinna być porządnie wyremontowana, chodniki, ścieżki, oświetlenie, a na skrzyżowaniu z Gliwicką zrobić rondo, światła albo jakieś normalne zjazdy.

inz 16.08.2017 19:25
Masakra, budowa okręgu z krawężnikami i ziemią wewnątrz jest droższa niż przebudowa skrzyżowania. Rondo to było najlepsze rozwiązaniem, a przedłużenie Stalmacha można zwęzić i zrobić miejsca parkingowe!!!, czy nikt tam nie myśli trzeźwo!. To paranoja żeby Al. Lisa była drogą podporządkowaną, to główna droga dla ciężkiego sprzętu na teren zakładów. Nie można patrzeć tylko na rachunki !!!, mam nadzieje że zmienią decyzję, akurat tam rondo jest potrzebne.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ