Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 21 maja 2024 14:31
Reklama
Reklama

Barki z węglem znowu na Kanale Gliwickim i Odrze! Testowy transport płynie do Wrocławia

Po wielu latach barki załadowane węglem wróciły na Kanał Gliwicki i Odrę. W drodze zatrzymały się przy wejściu do kozielskiego portu, skąd obiorą kurs do Wrocławia.

Barki wypłynęły z portu w Gliwicach należącego do Śląskiego Centrum Logistyki. Łącznie jest ich sześć. Zatrzymają się w Koźlu, by następnie popłynąć do elektrociepłowni we Wrocławiu. Ze względu na wielkość śluz pomiędzy Gliwicami a Koźlem barki muszą być pchane oddzielnie. Z Koźla do Wrocławia mogą płynąć w zestawach po dwie. Stąd konieczność postoju.

- To na razie próbny rejs, ale dzięki rządowym działaniom na rzecz użeglownienia Odry taki widok na Opolszczyźnie nie będzie już rzadkością - poinformował wojewoda opolski Adrian Czubak.

Transport realizuje firma OT Logistics, największy operator portowy w Polsce. Barkami, każda o pojemności do 500 ton, do Wrocławia dostarczone zostanie 2 tys. ton węgla z Kopalni Sośnica. Do portu przetransportowano go koleją. Cała trasa pomiędzy Gliwicami a Wrocławiem liczy 200 kilometrów. Jeżeli próbny transport się powiedzie, OT Logistics do końca roku chce transportować drogą wodną 20 tys. ton węgla miesięcznie. Kolejna dostawa węgla do portu w Gliwicach planowana jest jeszcze w lipcu.

https://www.youtube.com/watch?v=fz8NYWt1wUI&feature=youtu.be

Uruchomienie transportu węgla z Górnego Śląska do Opola i Wrocławia zapowiadał podczas niedawnej wizyty w gliwickim porcie minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk.

- Do 2020 zakładamy udrożnienie wszystkich wąskich gardeł, by mógł odbywać się regularny transport - zapowiedział  minister, zaznaczając, że przywrócenie żeglugi na Odrzańskiej Drodze Wodnej jest jednym z priorytetów rządu.

Określają to "Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do 2030", przewidując miliardowe inwestycje na przywrócenie pełnej żeglowności. Rzeka ma stać się równoważną względem przewozów kolejowych i samochodowych formą transportu w Polsce.



 
Powiązane galerie zdjęć:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ