Od września w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących działać będzie klasa informatyczna o profilu „tworzenie gier i esport”. To pierwsza tego typu inicjatywa w kraju i jedna z nielicznych w Europie. Choć oficjalnie nabór do klasy jeszcze nie ruszył, już dziś o możliwość nauki w Kędzierzynie-Koźlu wypytuje młodzież z całego kraju.
Nie na boisku, nie na parkiecie, ale przed monitorem. Esport, czyli sport elektroniczny, to dyscyplina z roku na rok zdobywająca coraz liczniejsze grono fanów. Największe turnieje przyciągają wielomilionową publiczność. Przewagą esportu nad tradycyjnymi dyscyplinami jest niwelowanie barier fizycznych pomiędzy zawodnikami. Refleks, orientacja przestrzenna, czy zdolności manualne, to jedne z wielu czynników pożądanych u zawodnika.
Czasy, gdy gry komputerowe można było zakwalifikować wyłącznie jako formę rekreacji, dawno już minęły. Esport jest jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego. Już niebawem sport elektroniczny na dobre zwiąże się z Kędzierzynem-Koźlem i może stać się jego znakiem rozpoznawczym. W Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących od przyszłego roku ruszy klasa informatyczna o profilu „tworzenie gier i esport”.
Inicjatywa uruchomienia nowatorskiego oddziału wyszła ze strony samych uczniów oraz absolwentów szkoły. - W samym gronie nauczycielskim taki pomysł nie miałby szans wykiełkować. Jesteśmy starsi, inaczej postrzegamy świat niż nasi uczniowie. Rozmowa z uczniami i absolwentami daje nam niesamowite pole do popisu. Pięćdziesiąt procent pomysłu otwarcia takiego kierunku należy do absolwenta naszej szkoły Patryka Niesłonia, drugie pięćdziesiąt procent jest moje – opowiada Adam Bugiel, nauczyciel informatyki w ZSTiO.
Początkowo chodziło jedynie o stworzenie uczniom warunków do rozwijania pasji, jaką są gry komputerowe. Szybko jednak okazało się, że pomysł może ewoluować w kierunku otwarcia specjalnej klasy. Jej uczniowie poza realizowaniem podstawy programowej dla szkoły ponadgimnazjalnej będą chłonąć wiedzę z zakresu sportu elektronicznego. W ramach dodatkowych godzin zdobędą umiejętności dotyczące m.in. tego, jak zoptymalizować sprzęt komputerowy pod kątem grania oraz tworzenia gier komputerowych.
Co szczególnie atrakcyjne dla młodych ludzi, przed uczniami nowej klasy otworzą się ogromne możliwości doskonalenia swoich umiejętności związanych z samym graniem. Przedstawiciele szkoły prowadzą zaawansowane rozmowy ze środowiskiem profesjonalnych graczy w kraju. To właśnie osoby ze świata esportu będą odpowiedzialne za szkolenie przyszłych mistrzów. W ramach klasy powstaną trzy pięcioosobowe drużyny : podstawowa oraz dwa zespoły rezerwy. Zawodnicy będą mieli zapewnioną możliwość uczestniczenia w turniejach oraz otrzymają pełne wsparcie w rozwijaniu swoich umiejętności dotyczących grania. Zespół wyłoniony z uczniów pierwszej w kraju klasy o profilu esportowym wyspecjalizuje się w grze „Counter-Strike: Global Offensive”. W przyszłości mogą powstać drużyny specjalizujące się w innych grach.
Dwa dni po ukazaniu się pierwszych informacji o uruchomieniu nowatorskiego oddziału w szkole już wiedzą, że o nabór do klasy nie będą musieli się martwić. - Do dzisiaj otrzymałem kilkadziesiąt maili z zapytaniami o warunki rekrutacji. Odzywają się zarówno gimnazjaliści z całego kraju, jak i uczniowie szkół średnich, którzy myślą o przerwaniu nauki i rozpoczęciu jej od pierwszej klasy w naszej szkole. Zgłaszają się też rodzice dzieci. Oni z kolei pytają, czy w mieście jest internat dla młodzieży – opowiada Adam Bugiel.
O korzyściach płynących z edukacji w nowej klasie młodocianych miłośników gier komputerowych nie trzeba przekonywać. Na uruchomieniu oddziału o profilu esportowym zyska również sama szkoła. Poza niewątpliwymi korzyściami wizerunkowymi, będzie mogła liczyć na napływ zdolnych absolwentów gimnazjów z całego kraju. Nabór do klasy informatycznej o profilu „tworzenie gier i esport” będzie odbywał się na identycznych zasadach, jak do każdej innej klasy. Przy bardzo dużym zainteresowaniu ze strony absolwentów gimnazjów oznacza to, że do oddziału trafią najzdolniejsi uczniowie.
Gdzie można dowiedzieć się więcej na temat nowej klasy? W związku z bardzo dużym zainteresowaniem kierunkiem, szkoła utworzyła specjalny adres mailowy, na który można wysyłać zapytania: [email protected]
Nauczanie przez granie - komputerowa strzelanka obok polskiego, matematyki i historii
- Leszek Pietrzak
- 29.04.2015 08:26
Napisz komentarz
Komentarze