Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 20:34
Reklama
Reklama
Reklama

Grunwaldzka od dworca znowu dwukierunkowa. Jest mapa objazdów na czas remontu alei Jana Pawła II

Grunwaldzka od dworca znowu dwukierunkowa. Jest mapa objazdów na czas remontu alei Jana Pawła II
Od 4 maja drogowcy wracają na al. Jana Pawła II. Nowego oblicza nabierze odcinek pomiędzy skrzyżowaniami ul. Głowackiego/Matejki a ul. Wojska Polskiego. Kierowcy, rowerzyści, piesi i pasażerowie MZK na pięć miesięcy muszą uzbroić się w cierpliwość – konieczne będą objazdy.

Aby zmniejszyć uciążliwości do minimum, roboty zostaną podzielone na dwa etapy. Jako pierwszy zostanie wykonany odcinek alei pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Głowackiego/Matejki a pierwszym zjazdem do placówki ZUS-u. Całość prac będzie kosztować nieco ponad 7,2 mln złotych.

Przez dwa i pół miesiąca trzeba będzie korzystać z objazdu poprowadzonego ulicami 1 Maja, Damrota, Miarki i aleją Armii Krajowej, czyli obwodnicą do ul. Kozielskiej. Jednocześnie zostanie przywrócony ruch dwukierunkowy na ul. Grunwaldzkiej od skrzyżowania z ul. Głowackiego do parkingu dworcowego dla pojazdów do 8 ton, natomiast dla pojazdów MZK, taxi oraz służb komunalnych i policji dopuszczono ruch dwukierunkowy aż do centrum przesiadkowego.

Przebudowa al. Jana Pawła II jest kontynuacją przebudowy głównego ciągu komunikacyjnego w mieście, w ramach której przebudowano już ciąg ul Kozielskiej oraz odcinek al. Jana Pawła II w rejonie dworca kolejowego. Powodem kolejnej przebudowy alei jest uzyskanie następnego jej odcinka o standardzie ulicy miejskiej o bardziej uspokojonym ruchu, z wyodrębnionym ruchem rowerowym na całej długości.

Droga na odcinku od skrzyżowania ul. Głowackiego/Matejki do nowego ronda zostanie zwężona do jednego pasa w każdym kierunku. Wzdłuż całego przebudowywanego odcinka al. Jana Pawła II powstaną także nowe chodniki i ścieżki rowerowe oraz zamontowane zostaną nowe ławki, kosze na śmieci i oświetlenie uliczne.

Usunięte w ramach przygotowań do inwestycji drzewa zastąpią nowe nasadzenia. Urząd miasta chce posadzić 53 drzewa o obwodach 14-16 cm w formie szpalerów, jak również 9248 krzewów na powierzchni 1801 metrów kwadratowych wzdłuż alei Jana Pawła II. Ma to na celu zwiększenie ilości, jak i przede wszystkim jakości zieleni w mieście. Pasy krzewów dodatkowo mają chronić rośliny rosnące w parku Pojednania przed zawiesiną solną z alei. Za pasami krzewów przewidziano również wielkopowierzchniowe nasadzenia bylin stanowiące pożytek dla różnego rodzaju zapylaczy (m.in. pszczół).

Przebudowa kolejnego odcinka al. Jana Pawła II to największe zadanie drogowe, jakie w tym roku zrealizuje gmina Kędzierzyn-Koźle. Na drugi odcinek alei, od pierwszego zjazdu do budynku ZUS do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego, drogowcy wejdą dopiero po zakończeniu prac na pierwszym odcinku i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie (może to potrwać do 14 dni). Wtedy też będą budować rondo na skrzyżowaniu alei z ul. 1 Maja/Miłą. Przebudowa zakończy się na wysokości wyspy rozdzielającej pasy ruchu przed skrzyżowaniem z ul. Wojska Polskiego. Podczas drugiego etapu prac zmienią się trasy objazdów – będziemy o tym informować z wyprzedzeniem. Na realizację obu odcinków wykonawca – firma z Boronowa - ma po 75 dni kalendarzowych.

W budżecie miasta na 2017 rok pierwotnie na tę inwestycję zarezerwowano kwotę ponad 4,6 mln złotych. Najtańsza oferta złożona w przetargu opiewała na kwotę nieco ponad 7,2 mln złotych. Na marcowej sesji miejscy radni zdecydowali o dołożeniu do niej kolejnych 3 mln złotych, aby pokryć różnicę. Remont al. Jana Pawła II uzyskał także dofinansowanie z tzw. „schetynówek”, jednak jego wysokość nie jest jeszcze znana. Szacowana kwota ma wynieść około 2,5 mln zł.

Źródło: urząd miasta
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

młody 27.04.2017 18:07
Mam nadzieje że miasto wyremontuje także odcinek do Aleji Lisa gdzie powstanie także rondo bo to skrzyżowanie wygląda okropnie z tymi krzywymi słupami i pokrzywionymi znakami.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ