Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 września 2024 00:23
Reklama
Reklama

Opolskie ma już pięć Impulsów. Nowoczesny pociąg odebrano dziś w Kędzierzynie-Koźlu. ZDJĘCIA

Opolskie ma już pięć Impulsów. Nowoczesny pociąg odebrano dziś w Kędzierzynie-Koźlu. ZDJĘCIA
W Kędzierzynie-Koźlu oficjalnie odebrano dziś elektryczny zespół trakcyjny Impuls. To piąty tego typu pojazd, który został zakupiony dla firmy Pol Regio (dawne Przewozy Regionalne). Będzie woził pasażerów m.in. do Kędzierzyna-Koźla.

Odbioru pojazdu dokonał dyrektor opolskiego oddziału Pol Regio Sylwester Brząkała, a także przedstawiciele urzędu marszałkowskiego i firmy Newag, która jest producentem Impulsa.

- Tego typu pojazdy mają moc 1600 kilowatów, co umożliwia jazdę z maksymalną prędkością 160 kilometrów na godzinę. Pojazd jest w pełni klimatyzowany, jak również objęty monitoringiem wewnętrznym i zewnętrznym - opowiada Bogdan Laciuga z firmy Newag.

Impulsy należą do najnowocześniejszych tego typu pojazdów na polskim rynku, mają 176 miejsc siedzących, nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, informację pasażerską w systemie audio-video. Z uwagi na stan torów w regionie jazda z maksymalną prędkością jest możliwa jedynie na trasie z Opola do Wrocławia. Po zaplanowanym remoncie odcinka z Kędzierzyna-Koźla do stolicy województwa również na tej trasie możliwe będzie kursowania z wyższą prędkością, co znacząco skróci czas jazdy do Opola.

Wartość jednego Impulsa to około 13 milionów złotych. W ramach zamówienia urząd marszałkowski zakupił pięć takich pojazdów, a w niedługim czasie może nabyć kolejne dwa. Jak poinformował dyrektor opolskiego oddziału Pol Regio, nowy Impuls będzie woził pasażerów na trasie Kędzierzyn-Koźle - Opole - Wrocław.

Powiązane galerie zdjęć:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
observer 04.04.2017 15:03
Ponieważ tory z KK do Opola jeszcze nie wyremontowane, więc o pociągu w sezonie do Ustki, bez piętnastu przesiadek, można zapomnieć. Chyba że przez Włoszczową może by się udało. Ciekawe kiedy zniknie bezpośrednie połączenie do Świnoujścia?

"TURYSTA" 04.04.2017 10:10
A na trasę Kędzierzyn - Gliwice nowe składy rocznik 1968 bo są równi i równiejsi :(

Nik Tważny 04.04.2017 07:58
Po pierwsze są to pociągi małe i w godzinach szczytu masa ludzi stoi. Stare składy są pod tym względem znacznie wygodniejsze. Po drugie co z tego że mogą jeździć 160 km/h skoro na trasie z KK do Opola jedynie 58-59 km/h. Równie dobrze mogłyby mieć maksymalną prędkość "nadświetlną" ale to nic nie zmieni.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ