Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 22:41
Reklama
Reklama
Reklama

Mieszkaniec Kędzierzyna-Koźla trzeci w konkursie wiedzy o Żołnierzach Wyklętych

Krzysztof Tyliszczak z Kędzierzyna-Koźla zajął trzecie miejsce w kategorii "pozostali uczestnicy" w teście wiedzy o Żołnierzach Wyklętych.

W piątek 3 marca, w ramach obchodów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych, w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim odbył się III Opolski Test Wiedzy o Żołnierzach Wyklętych. Ponad 30 osób zmierzyło się z 25 pytaniami przygotowanymi przez Arkadiusza Karbowiaka, inicjatora ustanowienia dnia 1 marca świętem żołnierzy niezłomnych.

Przed rozpoczęciem testu miało miejsce niezwykle podniosłe wydarzenie. Wojewoda Opolski Adrian Czubak odznaczył Arkadiusza Karbowiaka Srebrnym Krzyżem Zasługi. Krzyż został przyznany przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę na wniosek Wojewody Opolskiego. Arkadiusz Karbowiak, obecnie odpowiadający za budowę Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Warszawie, już po raz trzeci  przygotował pytania do testu wiedzy o Żołnierzach Podziemia Antykomunistycznego.

Pytania testu były niezwykle wymagające i potrzebna była ogromna dawka wiedzy, by na nie prawidłowo odpowiedzieć. W tym roku padł rekord - zwycięzca zdobył 18 punktów. Oznacza to, że znajomość działalności Żołnierzy Wyklętych jest coraz większa.

Nagrody finansowe ufundował Prezydent Miasta Opole Arkadiusz Wiśniewski, a nagrody rzeczowe Instytut Pamięci Narodowej i Narodowy Bank Polski.

Wyniki:

Kategoria: młodzież gimnazjalna:

I miejsce: Dominik Skibiński 15 pkt

II miejsce: Piotr Rosiński 10 pkt

III miejsce: Oskar Siruk Magierowski 8 pkt

Kategoria: młodzież ponadgimnazjalna:

I miejsce: Bartłomiej Biernacki 12 pkt

II miejsce: Antonina Gołaszewska-Siwiak 10 pkt

III miejsce: Patryk Kołtun 9 pkt

Kategoria: pozostali uczestnicy:

I miejsce: Mateusz Okoń 18 pkt

II miejsce: Łukasz Gruca 15 pkt

III miejsce: Krzysztof Tyliszczak 13 pkt

Źródło: urząd wojewódzki
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ