Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 04:20
Reklama
Reklama
Reklama

Miejskie autobusy nie mogą wjechać w zwężoną aleję Jana Pawła II, bo się nie mieszczą

Autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego linii nr 3 i 9 nie będą już jeździć ulicą Głowackiego, z której skręcały w aleję Jana Pawła II w stronę dworca PKP. Czy dlatego, że nie mieszczą się na zwężonej jezdni?

W wyniku przebudowy aleja Jana Pawła II znacznie ograniczona została szerokość jezdni. Z czerech pasów na odcinku od skrzyżowania z ulicami Grunwaldzką i Miarki do skrzyżowania z ulicami Głowackiego i Matejki ostały się dwa. Przestrzeń zabrała ścieżka rowerowa i wysepki na środku jezdni.

Wielu miejscowych kierowców już kilka lat temu zaraz po ogłoszeniu placów ograniczenia liczby zwracało uwagę, że może spowodować to problemy komunikacyjne, gdy jakieś auto ulegnie na przykład awarii lub przejechać będzie chciał pojazd uprzywilejowany na sygnale. Władze miasta tych obaw nie podzielały i ostatecznie projekt zrealizowały. Jak na razie nic nie wiadomo o tym, by na oddanym zaledwie w zeszłym tygodniu odcinku dochodziło do jakichś zatorów. Pojawił się za to inny problem.

Autobusy komunikacji miejskiej nie są w stanie bezproblemowo wjechać na aleję Jana Pawła II z ulicy Głowackiego, gdyż skręt jest dla nich za wąski. Przed przebudową jeździły tędy linie 3 i 9. Gdy miały wrócić na trasę, okazało się, że jest to niemożliwe. Dlatego Miejski Zakład Komunikacyjny zmienił jej przebieg. Teraz „trójka” i „dziewiątka” z ulicy Grunwaldzkiej skręcają w ulicę Judyma (w związku z tym przeniesiono przystanek), korzystając z jeszcze nieprzebudowanego skrzyżowania łączącego ją z aleją Jana Pawła II.

To że powodem zmiany trasy jest zbyt wąski skręt na wyremontowanym odcinku, potwierdziliśmy nieoficjalnie w dwóch źródłach – w urzędzie miasta i MZK. Oficjalnie magistrat wprost na to nie wskazuje.

- Na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II, ul. Głowackiego i ul. Matejki zostało stworzone przejście dla pieszych, którego tam wcześniej nie było (na wysokości banku). To zmieniło warunki dla autobusów miejskich linii nr 3 i 9, które pojadą teraz ul. Judyma, nieco szerszą i wygodniejszą od ul. Głowackiego. Dla mieszkańców zmieni się niewiele, może tyle, że przystanek znajdzie się bliżej kościoła – wyjaśnia Jarosław Jurkowski z urzędu miasta.

Skoro autobusy mają problem z pokonaniem skrzyżowania, co z większymi samochodami dostawczymi, które będą chciały skręcić z Głowackiego w aleję Jana Pawła II? Teraz ich kierowcy muszą liczyć się z bliskim spotkaniem z krawężnikiem albo pojechać prosto. Jak jednak wyjaśnia Jarosław Jurkowski, organizacja ruchu na ul. Głowackiego i jej skrzyżowaniu z aleją Jana Pawła II ma zostać dostosowana tak, żeby kierowcy dużych pojazdów nie mieli przykrych niespodzianek z ograniczeniem możliwości skrętu w prawo.

Jednocześnie dziwić może pozostawienie wzdłuż przebudowanego odcinka bardzo szerokiego chodnika od strony biurowca. Pojedynczy przechodzień w tym morzu betonowej kostki wygląda nieco dziwnie, a nawet w ciągu dnia tłumów tam nie ma. Czy nie można było nieco odchudzić tego przepastnego trotuaru na rzecz szerszej jezdni?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

bikeman 22.09.2016 20:09
Z Karola Miarki na Grunwaldzka należy rowerem przejechać po rondzie. W końcu nie ma drogi dla rowerów na tych ulicach. Znaki B-9 są w K-K chyba tylko na obwodnicy.

kierowca i cyklista 22.09.2016 09:21
jeżeli nie ma zakazu dla rowerów to jeździ się. Używanie sygnałów dźwiękowych w mieście jest za to zabronione w terenie zabudowanym.m Więc jednak do przepisów powinieneś zajrzeć.

Karol 20.09.2016 20:06
Jeżeli od strony Karola Miarki stoi znak B-9, to zwracam honor. Jeżeli jednak nie stoi, to nie wysyłaj mnie na egzamin, bo jesteś do tyłu z przepisami jakieś 5 lat.

do karol 20.09.2016 12:13
~karol: Od kiedy jeździ się rowerem po rondzie - na takich jak ty używam klaksonu i solidnego opierd...u . Nie znasz się na znakach to idź do szkoły na egzamin z karty rowerowej i ubezpiecz swoje życie na wypadek potrącenia.

Karol 17.09.2016 19:16
heniek~ z Karola Miarki na Grunwaldzką można dostać się na wiele sposobów. Podaję najprostszy: wjedź na rondo, potem zjedź drugim zjazdem w prawo.

heniek 16.09.2016 15:43
Po raz kolejny widoczna jest arogancja włodarzy, nie przyjmowali żadnych sugestii dotyczących przebudowy że nie wszystko jest zgodne z logiką , miedzy innymi jak z ul.Karola Miarki przejechać rowerem na ul. Grunwaldzką, ciekawe kto opracował tak bezsensowne rozwiązania

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ