Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 19 września 2024 23:55
Reklama
Reklama

Duże remonty infrastruktury kolejowej. Przywrócą ruch na nieczynnym od 19 lat torze

Duże remonty infrastruktury kolejowej. Przywrócą ruch na nieczynnym od 19 lat torze
Ponad 200 milionów złotych przeznaczą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na program poprawy przewozów towarowych na Górnym Śląsku. Modernizacje i remonty nie ominą naszego powiatu. Po 19 latach przerwy ponownie uruchomiony ma zostać jeden z torów na trasie Kędzierzyn-Koźle – Chałupki.

Sprawniejsza obsługa pociągów, szybszy przewóz towarów oraz poprawa bezpieczeństwa – to główne cele zapisane w programie poprawy przewozów towarowych na Górnym Śląsku realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Wśród zaplanowanych zadań nie brakuje inwestycji obejmujących swoim zasięgiem teren powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego.

- W tej perspektywie linie towarowe znacznie się poprawią. Program dla linii śląskich został stworzony we współpracy z przewoźnikami. Jego efekty to przywrócenie do ruchu wyłączonych torów stacyjnych, zwiększenie przepustowości ważnych ciągów towarowych, zapewnienie sprawniejszego wyjazdu pociągów, lepszej obsługi oraz podwyższenie poziomu bezpieczeństwa. Dobre efekty będą dla przewoźników, gospodarki Śląska i kraju – zapowiada Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Do końca roku PLK zamierza zrealizować 13 zadań inwestycyjnych na terenie województw śląskiego i opolskiego. Efektem prac będzie rewitalizacja 81 kilometrów torów, zwiększenie przepustowości na 14 stacjach, wymiana 30 rozjazdów, poprawa stanu technicznego 21 przejazdów kolejowo-drogowych oraz rewitalizacja 42 obiektów, m.in. wiaduktów, mostów i przepustów, co ma upłynnić ruch towarowy.

Jednym z zadań priorytetowych jest remont stacji Bierawa obejmujący rewitalizację toru nr 7 na linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Po raz ostatni transport tym torem odbywał się w 1997 roku. Prace rozpoczęły się kilka tygodni temu, po ich zakończeniu składy będą mogły przejechać po torze z prędkością maksymalną 40 km/h.

– Choć prędkość maksymalna nie będzie wysoka, to przywrócenie do ruchu tego toru będzie miało bardzo duży wpływ na poprawę przepustowości i płynności ruchu na tym odcinku – komentuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Na linii kolejowej nr 151 zostaną wykonane jeszcze inne prace, m.in. rewitalizacja torów nr 1 i 2 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Nędza, co pozwoli na odwołanie 15 odcinkowych ograniczeń prędkości oraz rewitalizacja 11-kilometrowego odcinka torów pomiędzy stacjami Kędzierzyn-Koźle – Kuźnia Raciborska.

Prace prowadzone będą również na trasie Gliwice Łabędy – Nowa Wieś i obejmą m.in. wymianę 430 szt. podkładów betonowych, wymianę blisko 2 tysięcy podkładów drewnianych, remont 12 rozjazdów w stacji Sławięcice, a także naprawy wiaduktów.

Powiązane galerie zdjęć:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Andrzej 16.09.2016 16:13
Wjazd na tor 7 odbywać się będzie na sygnał S13 na sem. wjazdowym,czyli z prędkością do 40 km/h. Remont toru do V>40km/h nie ma sensu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ