Wydarzenie organizowane przez Publiczną Szkołę Podstawową nr 9 jest inicjatywą psychologa szkolnego Patrycji Krasińskiej, pedagoga Alicji Naskręt i pedagoga specjalnego Mileny Chromczak.
Akcja trwała cały tydzień i obfitowała w interesujące inicjatywy, które angażowały zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Jednym z najbardziej lubianych elementów był słoik życzliwości – specjalne miejsce, do którego można było wrzucać kartki z miłymi przesłaniami dla wybranych osób.
W czasie trwania wydarzenia szkolne korytarze zmieniły się w przestrzeń pełną pozytywnych przekazów. Uczniowie mogli zrywać zawieszone na ścianach motywujące hasła i przekazywać je swoim kolegom. Z kolei nauczycielki z słoikami pełnymi życzliwych cytatów i motywujących słów wędrowały po szkole, roztaczając pozytywną energię i zachęcając do uśmiechu.
Szczególnym akcentem tegorocznej edycji były „bransoletki mocy” – samodzielnie tworzone przez uczniów na przerwach. Każda bransoletka zawierała optymistyczne hasła, takie jak „Jesteś super”, „Uśmiechnij się” czy „Dam radę”. Pomysł narodził się podczas spotkania z Julią Puk, ósmoklasistką, która pełni rolę koordynatorki kampanii. Tworzenie bransoletek nie tylko rozwijało kreatywność, ale także wzmacniało więzi między uczniami i budowało poczucie wspólnoty. Te niewielkie, kolorowe ozdoby szybko stały się symbolem akcji, przypominając o sile pozytywnych słów i gestów.
Tegoroczna edycja akcji „Z uprzejmością mi do twarzy” poświęcona była również zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzieży. W ramach kampanii, którą wspiera zespół do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej, uczniowie klas 4-8 zostali zaangażowani w comiesięczne zadania. Dzięki takim inicjatywom szkoła nie tylko promuje życzliwość, ale także pomaga rozwijać empatię i troskę o dobrostan psychiczny całej społeczności szkolnej.
Organizatorzy zapewniają, że wydarzenie powróci w przyszłym roku, a kolejna edycja będzie jeszcze ciekawsza.
Napisz komentarz
Komentarze