Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 11:45
Reklama
Reklama
Reklama

Nowe przejście z sygnalizacją świetlną w Koźlu. "Super ZEBRA" połączy dwie części parku

Kończą się prace związane z rozbudową przejścia dla pieszych na ulicy 24 kwietnia. Przy drodze przedzielającej dwie części kozielskiego parku powstała sygnalizacja świetlna.
Nowe przejście z sygnalizacją świetlną w Koźlu. "Super ZEBRA" połączy dwie części parku

To prawdopodobnie ostatnia inwestycja na drodze zrealizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, który tylko do końca roku jest właścicielem drogi - od 1 stycznia przejdzie ona do zasobu dróg gminnych. Przejście znajduje się w newralgicznym miejscu, na połączeniu dwóch części kozielskiego parku. Parkowe alejki są uczęszczane przez spacerowiczów, biegaczy i amatorów kolarstwa, dlatego ruch na przejściu jest całkiem spory.

Urząd miasta w ostatnich latach dokonał szeregu inwestycji w parku - powstało m.in. nowe oświetlenie, dzięki któremu jest bezpieczniej. W trosce o poprawę bezpieczeństwa na samym przejściu miasto skutecznie zawnioskowało do Zarządu Dróg Wojewódzkich o przebudowę przejścia w ramach programu "Super ZEBRA".

Koszt prac związanych z przebudową przejścia wynosi 167 tysięcy złotych. Przejścia zostanie doświetlone, najważniejszą zmianą jest montaż sygnalizacji świetlnej, którą piesi i rowerzyści będą mogli uruchomić wciskając przycisk.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

koźlanin 18.11.2024 15:36
Potrzebne tam te światła jak kij do dupy. Jako kierowca jeszcze nikogo na tych pasach nie widziałem, jako biegacz, te światła wymuszą mi teraz przerywanie biegu i czekanie na zielone podczas gdy standardowo ruch tam jest mały i albo sobie biegłem dalej albo czekałem może z 10 sekund aż te dwa auta na krzyż przejadą. Ale widocznie za mało jest korków, potrzeba ich więcej 🤦‍♂️

Babcia z okna 10.11.2024 12:00
Ktoś pamięta czasy, kiedy nie było ścieżek rowerowych, przejść inteligentnych, świateł, pasów i innych wynalazków "bezpieczeństwa"? Ile wtedy było wypadków, a ile teraz?

ArtK 09.11.2024 09:54
Bardzo mądra i zdecydowanie poprawiająca bezpieczeństwo inwestycja. Teraz to samo na trzech sąsiadujący przejść dla pieszych na ulicy 24 kwietnia: przy skrzyżowaniu z ul. Roosevelta, przy prokuraturze i na zakręcie przed prostą do ronda na obwodnicy. To są kluczowe miejsca, gdzie jest bardzo niebezpiecznie z powodu kierowców nie przestrzegających przepisów. Te przejścia dla pieszych, powinny zostać podwyższone, tak aby uniemożliwić przejazd tym, którzy myślą że wszystko im wolno i mają gdzieś innych użytkowników drogi - jadąc 60-70 km/h i często mrugając lub "siedząc na zderzaku", tym którzy jadą zgodnie z obowiązującym na tym odcinku ograniczeniem szybkości do 40 km/h.

Kkk 09.11.2024 09:08
Jeżdżę tam codziennie I jeszcze nikogo na pasch nie widziałam

Koźlanin 08.11.2024 17:02
szkoda że zarządca- inwestor Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu nie pomyślał o bardziej uczęszczanych przejściach w ciągu drogi DW 418. Chodzi o przejściu obok Sądu Rejonowego przy skrzyżowaniu ulic Racławicka-Dunajewskiego oraz obok przychodni w kier. szpitala skrzyżowanie ulic 24 Kwietnia-Plac Raciborski.

Kiszon 08.11.2024 20:44
tam by się przydały przejścia podziemne z windą dla emerytów.

driver 08.11.2024 16:38
Jeszcze to samo na przejściu obok prokuratury i obowiązkowy monitoring dla tych co myślą, że na tych zakrętach nie obowiązują ich przepisy! Te przejścia dla pieszych, powinny też dostać podwyższenie, tak aby nie dało się ich przejechać szybciej niż obowiązująca szybkość na tym odcinku, czyli 40 km/h.

montek 08.11.2024 15:52
Ta dwójka na rowerach jak widać ma w d. przepisy.

... 08.11.2024 18:17
Dokładnie... Po raz kolejny napiszę na tym portalu - obecnie projektowane i wdrażane rozwiązania dla rowerzystów są bez sensu!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ