Przejazd kontrolowanego zespołu pojazdów przez inspekcyjne wagi pokazał, że jego rzeczywista masa wraz z ładunkiem wynosi 64.45 t, przy dopuszczalnej masie całkowitej równej 40 t. Przejazd takiego pojazdu nienormatywnego wymagał już pilotażu, którego przewoźnik nie posiadał.
Tak duże przekroczenie niosło za sobą dodatkowe skutki w postaci przekroczenia nacisku na podwójną oś napędową pojazdu wynoszącą 24,9 t przy dopuszczalnym nacisku równym 19 t. Dodatkowo pomiar długości wykazał, iż zespół pojazdów jest za długi o 0,95 m.
Podczas kontroli inspektorzy przypuszczając, że dane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu nie odpowiadają stanowi faktycznemu w zakresie masy własnej nakazali zupełny rozładunek przewożonego drewna. Przypuszczenia inspektorów potwierdziło ważenie pustego zespołu pojazdów wykazując, że masa własna pojazdu jest zaniżona o 11 ton.
Na skutek kontroli zatrzymany został dowód rejestracyjny pojazdu. Wobec przedsiębiorcy wszczęte zostało postępowanie administracyjne, natomiast kierowcę ukarano mandatem karnym.
Tak przeciążone pojazdy powodują poważną degradację dróg a kontrole ważenia pojazdów mają przyczynić się do ochrony sieci drogowej przed przyspieszonym procesem niszczenia, spowodowanym przez przeciążone pojazdy.
Napisz komentarz
Komentarze