Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, czyli piesi i rowerzyści, są najbardziej narażeni na obrażenia w wyniku ewentualnych zdarzeń drogowych. Dlatego ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa na istniejących przejściach dla pieszych poprzez m.in. ich doświetlenie, odpowiednie oznakowanie, budowę chodników oraz azyli.
Podpisane umowy z wykonawcami są w większości realizowane w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że wykonawca jest odpowiedzialny za przygotowanie projektu budowlanego, a następnie po jego zatwierdzeniu może rozpocząć prace w terenie.
Wkrótce wykonawcy rozpoczną prace w 60 lokalizacjach, w tym na:
- DK46 Otmuchów, Wójcice,
- DK45 Krapkowice, Stradunia i Mechnica,
- DK45 Żużela,
- DK11 Biskupice, Gotartów,
- DK11 Gołkowice i Bąków,
- DK94 Strzelce Opolskie,
- DK88 Sieroniowice,
- DK94 Łosiów,
- DK39 Kamienna, Namysłów,
- DK42 Kamienna, Gręboszów
W ponad 200 lokalizacjach po wyposażeniu przejść dla pieszych w elementy BRD zdecydowanie poprawił się poziom bezpieczeństwa. Łącznie na terenie woj. opolskiego działania w ramach PBID obejmą ponad 500 lokalizacji. Dla każdej z nich zakres zadania dostosowany do potrzeb wynikających z umiejscowienia wskazanej inwestycji. Po podpisaniu umów dla 240 lokalizacji przygotowywana jest dokumentacja projektowa, a dla kolejnych przejść finalizowana jest procedura przetargowa.
Napisz komentarz
Komentarze