Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 22 września 2024 03:37
Reklama
Reklama

Doskonale wiedzą, dlaczego warto zostać naukowcem. Uczennice z Zespołu Szkół nr 3 w Łukasiewicz - ICSO "Blachownia

Grupa uczennic z klasy drugiej technikum o profilu technik analityk odwiedziła Sieć Badawczą Łukasiewicz - Instytut Ciężkiej Syntezy Organicznej "Blachownia" w ramach II edycji projektu „Magia Światła Łukasiewicza”. Celem wizyty było zgłębienie tajników pracy badaczy oraz poznanie działalności jednostki badawczo-rozwojowej.
Doskonale wiedzą, dlaczego warto zostać naukowcem. Uczennice z Zespołu Szkół nr 3 w Łukasiewicz - ICSO "Blachownia

Uczennice Zespołu Szkół nr 3 podczas wizyty w Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytucie Ciężkiej Syntezy Organicznej "Blachownia" miały okazję wysłuchać serii wykładów motywacyjnych na temat „Dlaczego warto zostać naukowcem?”. Prelegenci przedstawili korzyści płynące z kariery naukowej, podkreślając możliwości rozwoju zawodowego, udział w przełomowych badaniach oraz satysfakcję z odkrywania nowych technologii. Omówiono również benefity wynikające z pracy w Łukasiewicz - ICSO "Blachownia, w tym dostęp do nowoczesnych laboratoriów, współpracę z ekspertami oraz atrakcyjne warunki zatrudnienia.

- Podczas wizyt w laboratoriach i halach technologicznych zapoznały się z pracą od praktycznej strony. Miały okazję poznać efekty badań m.in. wzięły udział, w przygotowaniu partii opracowanego przez Instytut preparatu do czyszczenia pojazdów mechanicznych, uzyskały materiał termoplastyczny z wykorzystaniem wytłaczarki dwuślimakowej, a następnie przygotowały próbki i oznaczyły ich właściwości wytrzymałościowe, na warsztatach w Manufakturze Kremów wytworzyły własne kosmetyki.  Wizyta ta przybliżyła im pracę w przemyśle chemicznym, więc dla naszych uczennic to bardzo wartościowe - przekazała Irma Kubica-Gabrysh, nauczyciel Zespołu Szkół nr 3



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ