Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 05:58
Reklama
Reklama
Reklama

Nowe oznakowania, ograniczenie prędkości czy doświetlenie przejść dla pieszych. Będzie bezpieczniej na drogach krajowych

Nowe oznakowanie, ograniczenia prędkości czy doświetlanie przejść dla pieszych to cele modernizacji, które w ostatnich tygodniach na drogach krajowych regionu wykonuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowe oznakowania, ograniczenie prędkości czy doświetlenie przejść dla pieszych. Będzie bezpieczniej na drogach krajowych
Nowe znaki informujące o przejściu dla pieszych i ograniczenia prędkości już pojawiły się w Komornie. Wcześniej było ich mniej i obowiązywała prędkość 70 km/h

W ciągu dróg krajowych w naszym regionie prowadzone są prace związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych. Inwestycje są na różnym etapie zaawansowania -  dla 36 lokalizacji w powiecie kędzierzyńsko – kozielskim po zakończeniu etapu dokumentacji, prowadzone są roboty w terenie: 

  • DK40 Kędzierzyn-Koźle, Stare Kotkowice, Biedrzychowice, Twardawa, Pokrzywnica i Większyce (DK40 i DK45)
  • DK45 Długomiłowice, Polska Cerekiew i Ciężkowice
  • DK45 Komorno, Większyce, Reńska Wieś i Długomiłowice
  • DK38 Reńska Wieś

Dla każdej lokalizacji zakres zadania jest różny i dostosowany do potrzeb wynikających z umiejscowienia wskazanej inwestycji. Przejścia dla pieszych zostaną doświetlone oraz wyposażone w elementy poprawiające bezpieczeństwo – w tym azyle dla pieszych, chodniki czy znaki aktywne.

- W październiku 2023 r. wprowadzono ograniczenia prędkości w Żywocicach w okolicach przejścia dla pieszych przy ul. Ligota. Zostało wprowadzone ograniczenie do 50 km/h w Komornie w obrębie restauracji oraz w Żużeli w obrębie przejścia na wysokości przysiółka Bąków, gdzie oznakowanie pionowe zostało już wyniesione w terenie - mówi Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wprowadzenie ograniczenia prędkości do 50 km/h w okolicach przejść dla pieszych, to zdecydowana poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, czyli pieszych i rowerzystów, którzy są najbardziej narażeni na obrażenia w wyniku ewentualnych zdarzeń drogowych.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ArtK 30.03.2024 09:54
Decyzje w dobrym kierunku ale dalej nie ma podwyższonych przejść dla pieszych, za to niezliczona ilość znaków, które większość kierowców na Polskich drogach ignoruje. Czy nie lepiej nie dać ignorantom, możliwości szybkiej jazdy przez przejście dla pieszych i graniczyć ją odpowiednią przeszkodą ? Naprawdę to tak ciężko zrozumieć? A naprawdę, wystarczy pojechać do paru europejskich krajów i skopiować ich pomysły i doświadczenia z wielu lat a wszystkim wyszło by to na zdrowie - nawet tym którzy mają za nic przepisy ruchu drogowego.

net 01.04.2024 11:05
A najlepsza była by tak trampolina samochodowa na przejściu dla pieszych. Było by bezpiecznie, tak jak na zachodzie i ArtK zadowolony.

Tomek 30.03.2024 08:02
My w PO takze jestesmy zdania ze dzieci sa najwazniejsze i dlatego dalej dajemy 800+

doktor inżynier 29.03.2024 22:23
No zauważyłem wczoraj i byłem bardzo zaskoczony. Ten jeden znak jest za zakrętem słabo widoczny, oby mundurowi to wykorzystali z troską o budżet Polski.

Rychu, taki lepszy Ryszard 29.03.2024 11:53
Bardzo dobra decyzja, dzieci są najważniejsze. Dlatego my w PiS zawsze o nie najbardziej dbamy i by było ich więcej dawaliśmy 500 i 800+. A obecna władza chce pigułkę aborcyjną PO wprowadzić.

Miro, taki bystrzejszy Mirosław 29.03.2024 18:23
Przestań już z siebie pajaca robić funkcjonariuszu POKOlebańców.

Teraz my 29.03.2024 18:48
Rychu ja wiem ze podobało wam się decydowanie za innych ale na szczęście sie to skończyło.

Gość 30.03.2024 07:55
Żart PIS dba o dzieci dali 500+i800+ i co jest więcej dzieci no raczej nie .A co do pigułki dzień po to radzę się dokształcić a nie wypisywać brednie że jest to pigułka aborcyjna🤦

Anna 30.03.2024 09:55
Jesteś hejterską porażką....

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ