Obecnie do Warszawy z Kędzierzyna-Koźla można dostać się tylko jednym pociągiem o godzinie 3:57, a z Trójmiastem czy Kołobrzegiem, drugie największe miasto w województwie opolskim nie ma żadnego połączenia. Jeśli chodzi o Warszawę, to należałoby stworzyć całkiem nowe połączenie, natomiast w przypadku połączeń z Krakowem, Wrocławiem, Lublinem oraz Gdynią i Kołobrzegiem można byłoby wyjść naprzeciw oczekiwaniom społecznym tylko dzięki odpowiedniej korekcie obecnego rozkładu jazdy – wyjaśnia Beniamin Godyla.
Leżące w pobliżu Kędzierzyna-Koźla Strzelce Opolskie mają aż trzy połączenia typu IC z Gdynią (godziny odjazdów ze Strzelec: 11:15, 13:52, 22:14). Proponuję, aby trasa jednego lub dwóch z tych połączeń przebiegała przez miasto Kędzierzyn-Koźle, z którego żaden pociąg nie jedzie do Trójmiasta.
Natomiast co do połączeń w Krakowem, Wrocławiem i Kołobrzegiem, to obecnie aż dziesięć pociągów PKP Intercity jeżdżących na trasie Gliwice - Opole jedzie przez Strzelce Opolskie, często nie zatrzymując się nawet w tej miejscowości. Wnioskuję o to, aby zwiększyć liczbę pociągów, które będą zatrzymywały się w Strzelcach Opolskich oraz aby część z tych połączeń ponownie została skierowana na wyremontowaną linię kolejową prowadzącą właśnie przez Kędzierzyn-Koźle – proponuje senator.
Odjazdy pociągów z Opola, które według senatora powinny zatrzymywać się w Kędzierzynie-Koźlu:
9:53 Opole – Przemyśl
13:44 Opole-Lublin
17:28 Opole - Kraków
Odjazdy pociągów z Gliwic, które według senatora powinny zatrzymywać się w Kędzierzynie-Koźlu:
7:57 Gliwice – Kołobrzeg pociąg
9:53 Opole – Przemyśl
13:25 Gliwice – Zielona Góra
17:41 Gliwice – Wrocław
Odjazdy pociągów z Opola i Gliwic, które powinny zatrzymywać się w Strzelcach Opolskich:
16:01 Opole - Przemyśl
13:44 Opole-Lublin
19:12 Opole – Kraków
9:58 Gliwice - Wrocław
19:53 Gliwice - Wrocław
Senator ponownie zawnioskował także o to, aby na peronach dworca kolejowego w Kędzierzynie-Koźlu zostały zamontowane elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.
- Przed remontem dworca w Kędzierzynie-Koźlu tego typu tablice były na nim zamontowane, co zdecydowanie zwiększało komfort podróży pasażerów, dostarczając im rzetelną i bieżącą informację dotyczącą odjazdów i przyjazdów pociągów. Obecnie na terenie peronów nadawane są wyłącznie komunikaty głosowe, a z racji słabej akustyki i słabej jakości głośników jakość przekazu jest bardzo niska. Brak tablic jest dużym utrudnieniem, także dla osób głuchoniemych, które nie są w stanie uzyskać we właściwym czasie informacji o ewentualnych zmianach w rozkładzie jazdy pociągów - argumentuje Beniamin Godyla.
Napisz komentarz
Komentarze