Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 02:28
Reklama
Reklama
Reklama

Senator Godyla wnioskuje o zwiększenie liczby pociągów PKP Intercity. Sprawą zajmie się Ministerstwo Infrastruktury

Senator Beniamin Godyla niecałe dwa tygodnie temu złożył dwa oświadczenia senackie skierowane do Ministra Infrastruktury w sprawie zwiększenia w Kędzierzynie-Koźlu liczby połączeń kolejowych PKP INTERCITY oraz montażu tablic elektronicznych na peronach na dworcu kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu.
Senator Godyla wnioskuje o zwiększenie liczby pociągów PKP Intercity. Sprawą zajmie się Ministerstwo Infrastruktury

Obecnie do Warszawy z Kędzierzyna-Koźla można dostać się tylko jednym pociągiem o godzinie 3:57, a z Trójmiastem czy Kołobrzegiem, drugie największe miasto w województwie opolskim nie ma żadnego połączenia. Jeśli chodzi o Warszawę, to należałoby stworzyć całkiem nowe połączenie, natomiast w przypadku połączeń z Krakowem, Wrocławiem, Lublinem oraz Gdynią i Kołobrzegiem można byłoby wyjść naprzeciw oczekiwaniom społecznym tylko dzięki odpowiedniej korekcie obecnego rozkładu jazdy – wyjaśnia Beniamin Godyla.

Leżące w pobliżu Kędzierzyna-Koźla Strzelce Opolskie mają aż trzy połączenia typu IC z Gdynią (godziny odjazdów ze Strzelec: 11:15, 13:52, 22:14). Proponuję, aby trasa jednego lub dwóch z tych połączeń przebiegała przez miasto Kędzierzyn-Koźle, z którego żaden pociąg nie jedzie do Trójmiasta.

Natomiast co do połączeń w Krakowem, Wrocławiem i Kołobrzegiem, to obecnie aż dziesięć pociągów PKP Intercity jeżdżących na trasie Gliwice - Opole jedzie przez Strzelce Opolskie, często nie zatrzymując się nawet w tej miejscowości. Wnioskuję o to, aby zwiększyć liczbę pociągów, które będą zatrzymywały się w Strzelcach Opolskich oraz aby część z tych połączeń ponownie została skierowana na wyremontowaną linię kolejową prowadzącą właśnie przez Kędzierzyn-Koźle – proponuje senator.

Odjazdy pociągów z Opola, które według senatora powinny zatrzymywać się w Kędzierzynie-Koźlu: 

9:53 Opole – Przemyśl

13:44 Opole-Lublin

17:28 Opole - Kraków

Odjazdy pociągów z Gliwic, które według senatora powinny zatrzymywać się w Kędzierzynie-Koźlu: 

7:57 Gliwice – Kołobrzeg pociąg

9:53 Opole – Przemyśl

13:25 Gliwice – Zielona Góra

17:41 Gliwice – Wrocław

Odjazdy pociągów z Opola i Gliwic, które powinny zatrzymywać się w Strzelcach Opolskich:

16:01 Opole - Przemyśl 

13:44 Opole-Lublin

19:12 Opole – Kraków

9:58 Gliwice - Wrocław

19:53 Gliwice - Wrocław

Senator ponownie zawnioskował także o to, aby na peronach dworca kolejowego w Kędzierzynie-Koźlu zostały zamontowane elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.

- Przed remontem dworca w Kędzierzynie-Koźlu tego typu tablice były na nim zamontowane, co zdecydowanie zwiększało komfort podróży pasażerów, dostarczając im rzetelną i bieżącą informację dotyczącą odjazdów i przyjazdów pociągów. Obecnie na terenie peronów nadawane są wyłącznie komunikaty głosowe, a z racji słabej akustyki i słabej jakości głośników jakość przekazu jest bardzo niska. Brak tablic jest dużym utrudnieniem, także dla osób głuchoniemych, które nie są w stanie uzyskać we właściwym czasie informacji o ewentualnych zmianach w rozkładzie jazdy pociągów - argumentuje Beniamin Godyla.


Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Barbara 21.02.2024 20:44
Przepraszam w moim komentarzu miało być Panie Godyla.Wkradła się literówka.

Barbara 21.02.2024 16:55
Panie Godula,a pomyślał Pan o tym , że z Katowic od godz. ok.23 00 do 05 00 rano nie ma żadnego pociągu do Kędzierzyna-Koźla i z Opola jest podobnie.Niestety przyjeżdżając do Opola czy Katowic nocą trzeba koczować na dworcu kilka godzin na pociąg do Kędzierzyna Koźla.

Pola 21.02.2024 09:48
No w końcu ktoś zdrowo myślący w tym mieście "możliwości" któremu cokolwiek chce się chcieć i zmienić bo pani prezydent oprócz stawiania koziołków to tak naprawdę nic nie zrobiła w tym mieście a jej rządy doprowadziły do kompletnego upadku tego miasta i zaściankowości czego przykładem i wizytówką jest np dworzec rodem z pierdziszewa i zadupia zabitego dechami bo wyjechać wystarczy tylko w stronę Opola i Gliwic to już inaczej wyglądają i dworce i miasta!

Rychu, taki lepszy Ryszard 21.02.2024 09:21
eee tam PKP za rządów PiS wykazało się strategicznym myśleniem i wstało z kolan z zapaści po poprzednich rządach lewactwa, czyli rabowania i niszczenia majątku narodowego. Nigdy tak dobrze nie było w PKP jak za PiS, niesamowite wzrosty przewozów mogą o tym epokowym skoku na wyższy poziom zaświadczyć. PKP w potężnym skupieniu analizuje zasadność podłączenia zbiorników w Porcie do sieci kolejowej. Nawet gdyby inwestor samodzielnie wybudował to 500 metrowe połączenie, to włączenie go do sieci sterowania PKP spowodowało by katastrofę w układach elektronicznych, serwery PKP od tak zmasowanego przyrostu danych uległy by destrukcji. Od lat nad zaradzeniem tej apokalipsie pracuje sztab ekspertów powołanych przez Prezesa PKP z nadania PiS. To daje nam gwarancję, że nic złego się Polsce nie stanie.

Kędzierzynianin 22.02.2024 22:10
Teraz sztab ekspertów powołanych przez Prezesa PKP z nadania PO przy pełnym wsparciu Koalicji 13 Grudnia i zapewne zechce Senator PO Godyla do tego dołączyć dla rozwoju Kędzierzyna-Koźla, otwarcie Portu w Koźlu ruszyło z kopyta. Miasto Możliwości i lokalne PO czeka na to z prawdziwym utęsknieniem, widząc duże możliwości związaną z tą inwestycją dla miasta i lokalnej społeczności.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ