Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 1 listopada 2024 00:53
Reklama
Reklama
Reklama

Kozielski szpital otrzymał prestiżową akredytację Centrum Monitorowania Jakości

Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Kędzierzynie-Koźlu otrzymał certyfikat Akredytacji Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. To potwierdzenie wysokich standardów opieki i świadczonych usług.
Kozielski szpital otrzymał prestiżową akredytację Centrum Monitorowania Jakości

Szpital otrzymał akredytację po raz pierwszy. Certyfikat przyznawany jest na podstawie oceny zespołu wizytatorów powoływanych przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. To oni ocenili m. in. proces leczenia, bezpieczeństwo pacjentów, diagnostykę, epidemiologię, farmakoterapię, żywienie. Analizie poddany został także proces organizacji i zarządzania placówką.

Koncepcja akredytacji ochrony zdrowia, jako zewnętrznej oceny, wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Obecnie przystosowaną do różnych poziomów opieki zdrowotnej akredytację, realizuje na swoich zasadach wiele państw Europy i świata, w tym Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Kanada czy Australia.

- Jest do dla nas wielkie wyróżnienie i wspaniała chwila. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pacjentów jest dla nas priorytetem. To, że pacjent jest najważniejszy, wiemy już od lat. W ostatnich latach przeszliśmy długą drogę, aby wyspecjalizować się w naszych działaniach. Akredytacja potwierdza i zwiększa jakość zapewnionych świadczeń. Uzyskana akredytacja wskazuje, jak ważna jest praca zespołowa. Nie udałoby się to bez naszego wspaniałego personelu - powiedział dyrektor SP ZOZ Jarosław Kończyło.

Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Kędzierzynie-Koźlu przystąpił do akredytacji po raz pierwszy w kwietniu 2018 roku. Wówczas wizytatorzy nie przyznali lecznicy akredytacji. W grudniu 2023 roku SP ZOZ ponownie poddał się akredytacji, dwa tygodnie później otrzymał raport z przeglądu akredytacyjnego, w którym ocenia się, iż szpital spełnia wymagane standardy jakości i bezpieczeństwa pacjenta.  

- Chciałem zwrócić uwagę, że proces akredytacji uwzględniał pacjenta od dnia przyjścia do szpitala, do dnia jego opuszczenia. Brane były pod uwagę wszelkie nasze działania. Każdy standard naszego szpitala był kontrolowany przez grupę audytorów. W 2018 roku nie zostaliśmy negatywnie ocenieni, po prostu brakowało punktów i nie spełniliśmy tych wymagań. Trzeba było włożyć duży wysiłek, żebyśmy dzisiaj mogli ten próg osiągnąć - mówił lek. Jacek Mazur zastępca dyrektora ds. medycznych.

- Prestiż to jedno. Należy pamiętać, że bezpieczeństwo pacjenta i jakość świadczonych usług to drugie. Posiadamy profesjonalne procedury na każdym kroku wizyty pacjenta, z których potrafimy skorzystać. Akredytacja niesie za sobą obowiązek na przyszłość - powiedziała Danuta Szeliga, naczelna pielęgniarka.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Mieszkanka 10.02.2024 18:43
Procedury sobie,a życie sobie nic się nie zmieniło!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ