Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 17 maja 2024 10:20
Reklama
Reklama

Od niedzieli nowy rozkład jazdy PKP. Kędzierzyn-Koźle zyska dwa nowe pociągi dalekobieżne, ale straci IC Nightjet

Dzienne pociągi z Opola do Wiednia i Berlina, więcej połączeń z/do Kędzierzyna-Koźla oraz więcej składów kursujących w ramach kategorii InterCity (IC) obsługiwanych komfortowym taborem. To najważniejsze nowości dla województwa opolskiego, w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2023/2024, który wejdzie w życie 10 grudnia.
Od niedzieli nowy rozkład jazdy PKP. Kędzierzyn-Koźle zyska dwa nowe pociągi dalekobieżne, ale straci IC Nightjet

Wraz z nowym rozkładem jazdy do/z Opola kursować będzie 34 par pociągów (32 całorocznych i 2 sezonowe), czyli o 1 więcej niż dotychczas. Na dotychczasowym poziomie pozostanie liczba połączeń do Warszawy. Natomiast od 10 grudnia mieszkańcy województwa opolskiego będą mogli skorzystać z 1 dodatkowej pary połączeń do Wrocławia, Krakowa czy Białegostoku. Pociąg IC Fredro, kursujący obecnie z Wrocławia do Warszawy przez Opole, w nowym rozkładzie jazdy będzie miał wydłużoną relację do stolicy województwa podlaskiego. Wzorem lat poprzednich z Opola będzie można wyruszyć bezpośrednio również za granicę. Jednak od 10 grudnia, zamiast pociągu nocnego NightJet relacji Wiedeń – Berlin przez Opole, kursować będą 2 pociągi dzienne: IC Odra pojedzie z Krakowa przez Opole i Wrocław do Berlina, IC Danubius zaś umożliwi wygodną podróż do Wiednia.

W nowym rozkładzie jazdy dwa dodatkowe połączenia zyska Kędzierzyn-Koźle. Dzięki zmianie trasy pociągu TLK Roztocze mieszkańcy miasta wygodniej dojadą do Katowic, Krakowa, Rzeszowa i Lublina. Uruchomienie nowego codziennego pociągu TLK Szczeliniec relacji Kraków – Jelenia Góra zapewni połączenie do Nysy i Kłodzka.

Nowy rozkład jazdy przynosi wzrost komfortu podróżowania. Liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC. Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), liczba połączeń kategorii IC z/do Opola zwiększy się do 25. Nową, wyższą kategorię otrzyma pociąg Wyczółkowski relacji Szczecin – Lublin. Od 10 grudnia skład ten będzie zestawiony z komfortowych i nowoczesnych wagonów.

Obowiązujący od 10 grudnia nowy rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Do czerwca 2024 roku kontynuowana będzie modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Część pociągów nadal będzie obsługiwała stację Warszawa Gdańska, zamiast Warszawy Centralnej, bądź będzie kursowała w skróconej relacji do/z Warszawy Wschodniej. PKP INTERCITY S.A. 02-305 Warszawa Aleje Jerozolimskie 142A Cezary Nowak rzecznik prasowy PKP Intercity S.A. [email protected], T: 505 554 384

Od 10 grudnia PKP Intercity będzie zwiększało systematycznie liczbę połączeń, w których podróżni będą mogli wybrać miejsce ze schematu graficznego. Do 174 już udostępnionych połączeń obsługiwanych składami wagonowymi z tą funkcją dołączy kolejnych ponad 50. Graficzna rezerwacja miejsc pozwala wybrać konkretne miejsce w wagonie czy sprawdzić frekwencję w danym pociągu. Do niedawna funkcja ta była dostępna jedynie w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, które mają stałą liczbę miejsc siedzących. W 2023 roku przewoźnik zaczął wdrażać to rozwiązanie również dla połączeń obsługiwanych składami wagonowymi. Docelowo, na początku przyszłego roku opcja wyboru miejsca ma być dostępna dla wszystkich połączeń krajowych przewoźnika.

Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 22 391 97 57 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. 10 grudnia na dworcach w największych miastach Polski (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Kraków, Katowice, Poznań, Wrocław) pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.

Źródło: PKP Intercity


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Prawda 10.12.2023 23:07
Co maisto nie możliwości na tym zyskało ? Czy stad oprócz Opola mozna jeszcze gdzies pojechać koleją ? Także nie ma się czym chwalić dalej się wszystko zwija a nie odwrotnie.

cv 11.12.2023 09:35
Wyremontowali trochę torów, więc trzeba je oszczędzać. Nie tak chop siup. Wpuścić nie wiadomo ile składów. Tory się popsują i co?

xyz 10.12.2023 18:42
Zamiast Nightjeta do Wiednia bedzie Danubis.

xyz 10.12.2023 18:40
Nie dwa a trzy, Roztocze,Szczeliniec i Odra.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ