Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 17:53
Reklama
Reklama
Reklama

Współpraca między ludźmi kluczem do sukcesu. I Liceum Ogólnokształcące realizuje "Projekt Lustro"

Nawet gwoździe mogą być kluczem do sukcesu we współpracy grupowej. Doskonale wiedzą to nauczyciele z I Liceum Ogólnokształcącego w Kędzierzynie-Koźlu. Drugi rok szkoła realizuje "Projekt Lustro" dokształcający nauczycieli w obszarze zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Współpraca między ludźmi kluczem do sukcesu. I Liceum Ogólnokształcące realizuje "Projekt Lustro"

Czym jest "Projekt Lustro"? To program profilaktyki uniwersalnej, który powstał  w ramach realizacji zadania konkursowego zleconego przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w latach 2019-2020. Tworzony był w procesie konsultacji i analiz eksperckich wspólnie z praktykami i ekspertami. Pilotaż programu przeprowadzono w 10 szkołach ponadpodstawowych. I Liceum Ogólnokształcące w Kędzierzynie-Koźlu realizowało projekt już w zeszłym roku, w tym postanowiło go kontynuować. Inicjatywa jest adresowana do uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych w wieku  od 15 do 17 lat. Realizowana jest na godzinach wychowawczych w klasie przez nauczyciela wychowawcę.

- Szkoleniem zostali objęci wszyscy nauczyciele naszej szkoły. Projekt daje ogromną wiedzę teoretyczną dotyczącą podstaw nowoczesnej psychologii oraz możliwość skorzystania z interesujących warsztatów dydaktycznych. Czasami zajęcia były naprawdę bardzo charakterystyczne, na przykład przy użyciu gwoździ. Brzmi to zabawnie, ale takie praktyczne zajęcia uczą analitycznego myślenia i pracy w grupie. Młodzi ludzie mają problem z pracą w grupie, takie zadania uczą ich, że niektórych rzeczy nie da się zrobić samemu i tylko praca w grupie jest kluczem do sukcesu - mówi Janina Sojka-Parusel, pedagog I Liceum Ogólnokształcącego w Kędzierzynie-Koźlu.

Celem "Projektu Lustro" jest wzmocnienie poczucia więzi uczniów ze szkołą, rozwijanie w uczniach umiejętności prospołecznych takich jak: podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, radzenie sobie z emocjami, rozwiązywanie konfliktów, proszenie o pomoc i udzielania wsparcia rówieśniczego, zwiększenie u uczniów poziomu pozytywnego myślenia o sobie, zwiększenie wiedzy uczniów o zdrowiu człowieka, wpływie zachowań i podejmowanych decyzji na rozwój fizyczny i psychiczny,  oraz wzrost kompetencji nauczycieli i rodziców.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ