Zrobiono już pierwszy znaczący krok w kierunku przebudowy ronda Milenijnego - w lipcu w urzędzie miasta zaprezentowano cztery koncepcje przebudowy przygotowane przez urząd marszałkowski. Odbyła się wtedy prezentacja z udziałem z udziałem Szymona Ogłazy, przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz samorządowców.
To komunikacyjne wąskie gardło - droga krajowa nr 40 (obwodnica) krzyżuje się tu z drogą wojewódzką nr 408 i ulicą Wyspiańskiego. Duże natężenie ruchu, szczególnie w godzinach szczytu, dawno już wyczerpało przepustowość zwykłego ronda. Konieczne są zmiany.
- Jako samorząd województwa przygotowaliśmy koncepcję przebudowy tego skrzyżowania w czterech wariantach. Jest ona niezbędna ze względu na duże natężenie ruchu lokalnego i tranzytu, czego nie kwestionuje także Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Efektem się korki tworzące się w godzinach szczytu komunikacyjnego. Mamy zgodę co do tego, że najbardziej efektywna będzie budowa estakady i poprowadzenie drogi krajowej nad rondem. Inwestycję szacujemy na kilkadziesiąt milionów złotych. Jako poseł będę zabiegał o to, aby te fundusze dla Kędzierzyna-Koźla zostały przyznane - zapowiada Szymon Ogłaza. - To sprawa o którą walczyłby poseł Węgrzyn, ale skoro pozbawiono go możliwości kandydowania do Sejmu, ja deklaruję, że dopilnuję tego naszego wspólnego przedsięwzięcia w Warszawie.
Jak dodaje, korkujące się rondo to nie jedyny problem komunikacyjny Kędzierzyna-Koźla, na który od dawna zwracają uwagę mieszkańcy. Dobrze pamiętają czasy, gdy miasto było ważnym węzłem kolejowym dla przewozów pasażerskich.
- Kędzierzyn-Koźle jest drugim miastem na Opolszczyźnie i konieczne jest przywrócenie utraconych przed laty połączeń kolejowych. Miało to nastąpić po remoncie linii. Niestety, wbrew zapowiedziom połączenia nie powróciły. To również jeden z najważniejszych punktów mojego planu pracy jako posła. Będę zabiegał o to, aby Kędzierzyn-Koźle znów miał bezpośrednie połączenia kolejowe z największymi ośrodkami w Polsce - zapewnia Szymon Ogłaza.
Napisz komentarz
Komentarze