Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 11:01
Reklama
Reklama
Reklama

Pęknięte tarcze hamulcowe i zbyt duża masa pojazdów. Inspektorzy WITD zatrzymali do kontroli ciężarówki transportujące drewno

W tachograf analogowy zamiast cyfrowego był wyposażony pojazd skontrolowany 24 lipca przez patrol opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Oględziny kabiny ciągnika samochodowego oraz analiza dowodu rejestracyjnego wykazały, iż pojazd zarejestrowany po raz pierwszy w listopadzie 2006r. posiada tachograf analogowy.
Pęknięte tarcze hamulcowe i zbyt duża masa pojazdów. Inspektorzy WITD zatrzymali do kontroli ciężarówki transportujące drewno

Przepisy regulujące zasady użytkowania urządzeń samoczynnie rejestrujących czas pracy kierowców w transporcie drogowym wymagają, aby w pojazdach ciężarowych i autobusach dopuszczonych do ruchu po raz pierwszy od dnia 1 maja 2006 roku instalowane były tachografy cyfrowe. Ponadto naczepa nie posiadała ważnych badań technicznych a okazane do kontroli dokumenty zawierały nieprawidłowości.

W innym pojeździe zatrzymanym przez ten sam patrol stwierdzono nieprawidłowości w zakresie stanu technicznego. W kontrolowanej naczepie stwierdzono uszkodzony i widoczny kord opon, co zgodnie z obowiązującymi przepisami stanowi niebezpieczną usterkę. Pojazd nie został dopuszczony do dalszej jazdy do czasu usunięcia usterki. Skutkiem obu kontroli było wszczęcie postępowań administracyjnych wobec przewoźników oraz osób zarządzających transportem w przedsiębiorstwach oraz nałożenie na  kierowców mandatów karnych.

Dwa spośród trzech pojazdów przewożących drewno nie pojechało dalej. W toku rutynowych czynności kontrolnych w dniu 25.07.2023 r. inspektorzy z kędzierzyńsko-kozielskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu, na autostradzie A4 zatrzymali do kontroli trzy pojazdy polskich przewoźników przewożące drewno. 

Pojazdy poddano kontroli nacisków i masy. Dwa z nich nie zostały dopuszczone do dalszej jazdy do czasu doprowadzenia ładunku do normatywności. W jednym przypadku zostanie wszczęte postępowania wobec przewoźnika z uwagi na przekroczenia dopuszczalnych norm - przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej o 5,1 tony oraz przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej o 2,9 tony.

Ponadto w dwóch pojazdach stwierdzono usterkę niebezpieczną - pęknięcie tarczy hamulcowej. Zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia usterek. Za powyższe naruszenia wszczęto trzy postępowania administracyjne, na kierujących nałożono pięć mandatów karnych.

Źródło: WITD w Opolu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ