Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 18:45
Reklama
Reklama
Reklama

Zawody internetowe – co oferuje współczesny rynek pracy

Zawody internetowe – co oferuje współczesny rynek pracy

Około 20 lat temu praca zdalna była uważana za ciekawostkę.


Około 20 lat temu praca zdalna była uważana za ciekawostkę. Internet dopiero nabiera rozpędu, a ktoś już marzy, że praca zdalna zastąpi prawdziwe zawody. Ci, którzy w tamtych latach odważyli się odejść na odległość, teraz aktywnie pracują w tym obszarze i nigdy nie wrócą do dusznego biura biznesowego.

Wcześniej można było tylko pomarzyć o pracy w domu lub gdziekolwiek indziej na świecie. Wielu pracodawców podchodziło sceptycznie do idei pracowników zdalnych. Teraz wszystko się zmieniło, a pandemia dała temu potężny impuls. Praca online stała się powszechna, firmy zorientowały się, jak zorganizować ten proces bez poświęcania wydajności, a wielu pracowników całkowicie przestało pracować w biurze.

Współczesny rynek pracy jest przepełniony różnymi ofertami pracy zdalnej. Niemal każda strona poszukiwania pracy ma oferty pracy zdalnej w sprzedaży internetowej Allegro, oferty pracy jako copywriter, albo projektant stron internetowych itp. Wśród tej ogromnej różnorodności ofert każdy może znaleźć pracę, która mu odpowiada. A w tym artykule porozmawiamy o niektórych z nich.

Jakie są zalety pracy zdalnej


Format pracy zdalnej wygląda korzystniej niż klasyczny pod wieloma względami:

  • Możesz pracować z dowolnego miejsca na świecie (przy stałej dostępności laptopa z Internetem);

  • Może pracować podczas choroby;

  • Może pracować osoba niepełnosprawna;

  • Brak zależności od warunków pogodowych;

  • Nie musisz tracić czasu i energii w drodze do/z pracy;

  • Nie jest konieczne przestrzeganie zasad ubioru;

  • Możesz nawet nie wstać z łóżka;

  • Jeśli masz dziecko, to jednocześnie możesz się nim opiekować;

  • Możesz nie rezygnować z codziennych spraw;

  • Możesz oderwać się od pracy, a nawet spać;

  • Możesz połączyć z inną pracą i nauką lub podjąć się kilku projektów jednocześnie;

  • Możesz sam zaplanować swój harmonogram.


Jakie są wady pracy zdalnej


Niemniej jednak praca zdalna ma również szereg wad, które w pierwszej chwili mogą szczególnie drażnić nerwy:

  • Brak kontaktu fizycznego z szefem, współpracownikami, klientami;

  • Brak samodyscypliny;

  • Nieregularny harmonogram, w związku z którym mogą ucierpieć wzorce snu;

  • W większości przypadków brak aktywności fizycznej i wynikające z tego problemy zdrowotne;

  • Niestabilny dochód;

  • Obecność wielu czynników rozpraszających w pracy.


5 NAJLEPSZYCH ZAWODÓW, DLA KTÓRYCH SĄ WOLNE MIEJSCA PRACY


Zanim zaczniesz zdalnie szukać wakatów, wybierz zawód, który chciałbyś wykonywać. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej, ale moim zdaniem te specjalności są najbardziej poszukiwane na rynku pracy:

  • Marketer;

  • Specjalista SMM;

  • Targetolog;

  • Copywriter;

  • Asystent sprzedaży w sklepie internetowym.


Marketer


Generowanie dochodu to cel każdego biznesu. Skuteczna sprzedaż to najlepszy sposób na generowanie dochodu. A efektywna sprzedaż jest niemożliwa bez promowania produktu (usługi) do określonego segmentu grupy docelowej. Specjalista ten robi wszystko, co możliwe, aby potencjalny nabywca zainteresowany produktem (usługą) określonego rodzaju dowiedział się o tym produkcie i przeszedł ze statusu potencjalnego nabywcy do statusu realnego.

Cechy, które powinien posiadać marketer



  1. Głównym wymaganiem od marketera jest umiejętność analizowania i wyciągania wniosków;

  2. Znajomość podstaw psychologii. Aby skutecznie sprzedawać, musisz wiedzieć, co kupujący chce otrzymać;

  3. Możliwość pracy z dużymi wolumenami danych;

  4. Nauka i umiejętności obsługi komputera;

  5. Umiejętność kreatywnego myślenia, doboru odpowiednich słów;

  6. Towarzyskość w nawiązywaniu relacji międzyludzkich.


Plusy i minusy zawodu


Korzyści z bycia marketerem:

  • Zapotrzebowanie na zawód;

  • Ciągłe zdobywanie nowej wiedzy i umiejętności;

  • Możliwość rozwoju kariery;

  • Możliwość samorealizacji;

  • Adekwatna ocena pracy w kategoriach pieniężnych.


Minusy:

  • Duża ilość pracy;

  • Wysoki stres psychiczny;

  • Nieregularny harmonogram pracy;

  • Odpowiedzialność wobec pracodawcy.


Specjalista SMM


Głównymi zadaniami tego zawodu jest zwiększanie zasięgu odbiorców kupujących oraz wzmacnianie i kreowanie wizerunku klienta. Menadżer mediów społecznościowych zamieszcza poprawne, kuszące wpisy w publikach marki, reklamuje markę klienta w innych media społecznościowe.

Zadania specjalisty zależą od tego, jakie cele postawił sobie klient. Może to być apel do ludzi o zakup produktu, wejście na stronę internetową, głosowanie gdzieś. Ogólnie może być wiele celów.

Plusy i minusy


Zalety zawodu specjalisty SMM:

  • Wysoka pensja;

  • Jedna z najbardziej poszukiwanych ofert pracy w Internecie;

  • Każdy może się uczyć, wiele materiałów edukacyjnych jest dostępnych bezpłatnie.


Wady zawodu:

  • Konkurencja;

  • Aby zarabiać pieniądze, musisz pracować. Wynagrodzenie zależy bezpośrednio od ilości wykonanej pracy;

  • Komunikacja z klientem. To staje się bardzo trudne;


Targetolog


Targetolog ustawia reklamę. Jego funkcje są nieco podobne do SMM, ale głównym zadaniem jest przyciągnięcie ukierunkowanego ruchu i zwiększenie ruchu w witrynie poprzez reklamę. Nie będziemy się na tym skupiać, bo wszystko, co można przypisać specjaliście SMM, można również przypisać targetologowi.

Copywriter


To specjalista, który pisze różnorodne teksty dla firm. Możesz być copywriterem w różnych obszarach: pisać teksty lub posty do sieci społecznościowych, pisać skrypty do filmów, angażować się w treści tekstowe na strony internetowe itp.

Jest to jeden z najpopularniejszych zawodów telepracy w Internecie, ponieważ próg wejścia dla niego jest dość niski: wydaje się, że układanie słów w zdania nie jest takie trudne. Aby jednak zostać poszukiwanym specjalistą, potrzebne są konkretne umiejętności:

  • Wysoka umiejętność czytania i pisania;

  • Podstawowa wiedza z zakresu reklamy i marketingu;

  • Umiejętność komunikacji z klientem w celu uzyskania informacji niezbędnych do napisania tekstu.


Asystent sprzedaży w sklepie internetowym


Pomoc wykwalifikowanego sprzedawcy jest potrzebna, jeśli nie możesz samodzielnie podjąć decyzji o zakupie. Dla wygody klientów wiele sklepów internetowych posiada obsługę klienta w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że potencjalny nabywca może zadzwonić pod wskazany numer telefonu lub porozmawiać ze sprzedawcą i natychmiast uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.

Wymagania dla sprzedawcy-konsultanta sklepu internetowego



  • Znajomość komputera osobistego na poziomie pewnego użytkownika, umiejętność korzystania z Internetu;

  • Poprawny język ustny i pisemny;

  • Dobra pamięć;

  • Umiejętność pracy z dużą ilością informacji;

  • Umiejętność analizowania i przewidywania;

  • Tolerancja na stres;

  • Biegła znajomość Microsoft Office Excel i Microsoft Office Word;

  • Dobra nauka, pracowitość, odpowiedzialność;

  • Chęć pracy i zarabiania;

  • Doświadczenie zawodowe nie jest wymagane.


Obowiązki sprzedawcy-konsultanta sklepu internetowego



  • Utrzymanie sklepu internetowego na poziomie asystenta handlowego;

  • Wsparcie sprzedaży online;

  • Budowanie bazy stałych klientów;

  • Praca z listami (odbieranie, przetwarzanie, wysyłanie);

  • Doradzanie klientom w zakresie produktów, składanie zamówień;

  • Rejestracja odwiedzających na stronie;

  • Komunikacja z klientami, którzy złożyli zamówienie przez stronę internetową, telefonicznie lub na czacie.


Praca zdalna we współczesnym świecie to taki sam sposób na zarabianie pieniędzy, jak praca w biurze. Zazwyczaj osoby, które jako pierwsze próbują pracować zdalnie, po osiedleniu się i uzyskaniu pierwszego dochodu, wybierają pracę zdalną jako główne źródło dochodu. Mam nadzieję, że mój artykuł był dla Ciebie pomocny.

Materiał partnera
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ