Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 17:31
Reklama
Reklama
Reklama

Aleja Jana Pawła II będzie zwężona. Zniknie sygnalizacja. Pojawią się ronda. Wielka przebudowa coraz bliżej

Aleja Jana Pawła II będzie zwężona. Zniknie sygnalizacja. Pojawią się ronda. Wielka przebudowa coraz bliżej
Po trwającym dwa lata remoncie ulicy Kozielskiej już za kilkanaście tygodni rozpocznie się przebudowa alei Jana Pawła II. Prace mają rozpocząć się wraz z wiosną. W najbliższych latach centrum Kędzierzyna ma zyskać ma zupełnie nowe oblicze.

Kompleksowa przebudowa głównej arterii miasta jest zadaniem, które ma znacznie wpłynąć na poprawę jego wyglądu. Najlepiej widać to na przykładzie ulicy Kozielskiej, wraz z remontem której polepszeniu uległ wizerunek tej części Kędzierzyna-Koźla.

Po latach inwestycyjnego marazmu wokół głównej ulicy Śródmieścia przyszła kolej i na tę część miasta. Długofalowy plan urzędu miasta zakłada przebudowę alei Jana Pawła II na jej całej długości. Na ten cel magistrat planuje przeznaczyć kwotę ponad 30 milionów złotych.

Wiosną ruszy pierwszy etap prac, w ramach którego droga zostanie wyremontowana na długości od wiaduktu kolejowego do skrzyżowania z ulicą Głowackiego i Matejki. Tak jak w przypadku remontu ulicy Kozielskiej, tak i przy przebudowie alei Jana Pawła II prace spowodują utrudnienia dla mieszkańców Śródmieścia oraz zmotoryzowanych.

Na przełomie marca i kwietnia kolejny raz zamknięty zostanie wiadukt kolejowy łączący Śródmieście z Pogorzelcem. Władze miasta deklarują, że dokonają wszelkich starań, by utrudnienia trwały jak najkrócej.

- Jednym z kryteriów, które będziemy brali pod uwagę przy okazji rozpisania przetargu na pierwszy etap przebudowy alei Jana Pawła II, będzie termin realizacji robót. Będziemy chcieli, by utrudnienia trały jak najkrócej – mówi wiceprezydent miasta Artur Maruszczak.

Pierwszy etap ma kosztować miasto 6,5 miliona złotych. Najważniejszymi elementami inwestycji będzie budowa ronda na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ulicami Grunwaldzką i Karola Miarki, centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym oraz zupełnie nowego parkingu, który usytuowany zostanie między ulicą Traugutta i Karola Miarki.

Za sprawą remontu zmienić ma się cała organizacja ruchu w Śródmieściu. Najważniejszą różnicą będzie zmniejszenie liczby pasów ruchu. Po zakończeniu przebudowy al. Jana Pawła II stanie się drogą jednopasmową. Tylko miejscami tylko droga będzie szersza za sprawą dodatkowych pasów służących do skrętu.

Kolejna sprawą istotną z punktu widzenia kierowców będzie likwidacja sygnalizacji świetlnej w trzech punktach alei. Zniknie ona ze skrzyżowań z ulicą Głowackiego i Matejki, placu Wolności i Doktora Judyma oraz 1 Maja i Miłą. W miejscu ostatniego z nich również planowane jest rondo. Zmiany odczują też piesi i rowerzyści. Będące w fatalnym stanie chodniki zastąpią nowe. Gdzieniegdzie przesunięte zostaną też przejścia dla pieszych. Wzdłuż alei powstanie asfaltowa ścieżka rowerowa.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ