Prace w terenie na budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40 rozpoczęły się w czerwcu 2020 r. Obecnie, dwa lata po ich rozpoczęciu, ich zaawansowanie wynosi ponad 80%.
W ramach inwestycji powstaje obwodnica północna Kędzierzyna-Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40, na której znajduje się 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na terenie gmin Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.
- Jesteśmy na etapie około 85%. Powoli kończymy warstwy bitumiczne, pozostało wykończenie. Były kłopoty z betonem. Na szczęście wykonawca zmienił recepturę, na której udało nam się zabetonować obiekty. Kolejnym problemem są prefabrykaty gzymsowe. Jest tylko jedna firma w Polsce, która je produkuje. Ostatnia dostawa ich powinna być w końcu czerwca. Gdybyśmy dzisiaj rozpoczęli budowę obwodnicy, byłaby ona o 40% droższa - mówi Andrzej Figuła, inżynier kontraktu.
- Mamy do czynienia z obwodnicą o łącznej długości 14,3 kilometrów. Czas do pokonania całego odcinka obwodnicy wyniesie około 10 minut, gdzie obecnie podróż na bieżących drogach wynosi nawet pół godziny. Niestety, kierowcy wciąż muszą się liczyć z utrudnieniami w rejonie skrzyżowań z nową obwodnicą - informuje Rafał Pydych, dyrektor opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Budowany odcinek będzie stanowił przedłużenie istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda budowanego w ciągu DK40, nowa trasa ominie Sławięcice oraz Ujazd włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec. Wartość umowy z wykonawcą wynosi 220 mln zł, a planowany termin zakończenia prac to IV kwartał 2022 r.
Reklama
Obwodnica północna gotowa w ponad 80 procentach. Wykonawcy nie przewidują opóźnień
- Michał Natyna
- 10.06.2022 11:28
Napisz komentarz
Komentarze