Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 19 września 2024 23:34
Reklama
Reklama

Co składa się na SEO?

Co składa się na SEO?
SEO to nie jest jedno konkretne działanie. To cały proces składający się z różnych elementów, za które odpowiedzialni są różni ludzie. Dlatego też bywa bardzo skomplikowany, zwłaszcza jeśli strona internetowa powstała dawno lub była wykonana przez osobę, która nie wiedziała, czym jest pozycjonowanie. Co zatem składa się na SEO?

Czym jest pozycjonowanie stron?


SEO, nazywane jest także pozycjonowaniem stron internetowych, ponieważ głównym jego celem jest uzyskanie jak najwyższego wyniku wyszukiwania. Chodzi o to, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnej frazy – tak zwanej frazy kluczowej – Twoja strona internetowa pojawiła się na pierwszej stronie linków. Dzięki temu zdobędziesz tak zwany ruch organiczny, czyli ten, za który nie płacisz bezpośrednio. Co na tym zyskujesz? Wyświetlenia strony, które będą się przekładać na realnych klientów, którzy postanowią nabyć Twoje produkty i usługi.

Z czego składa się SEO?


Jak już wspomniano, SEO to proces składający się z różnych działań. Jeśli czytasz ten tekst, to prawdopodobnie zainteresowało cię, z czego składa się SEO. Możemy w nim

  • audyt SEO – jak strona sobie radzi z SEO, co należy poprawić i jakie działania wdrożyć,

  • analiza widoczności – sprawdzenie, czy strona jest widoczna dla wyszukiwarki i w jakim zakresie,wyróżnić następujące zagadnienia:

  • optymalizacja techniczna – SEO techniczne, naprawienie błędów na stronie, wyczyszczenie kodu, uporządkowanie spraw od środka,

  • analiza słów kluczowych – sprawdzenie jakie frazy wyszukiwania będą najkorzystniejsze dla Twojego biznesu,

  • optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych – zadbanie by znalazły się one w tekście na stronie,

  • pozyskiwanie linków – link building – pozyskanie linków do Twojej witryny umieszczonych na innych stronach.


 

Działania SEO – co zakładają?


Przyjrzyjmy się teraz bliżej poszczególnym działaniom SEO. W tej części dowiesz się, na czym dokładnie polegają konkretne elementy, a także, za co odpowiadają i jak powinno się do nich podchodzić. Najważniejsze jest bowiem to, aby wiedzieć jakie działania są dozwolone, a jakie mogą zagwarantować stronie bana, czyli czas bez wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO


Innymi słowy, audyt SEO to rozłożenie strony internetowej i jej sytuacji na czynniki pierwsze. W trakcie audytu jeden zespół prześwietla stronę pod kątem czystości kodu, błędów, struktury, pustych stron, jakości tekstów. Natomiast drugi zajmuje się analizą widoczności, sprawdzając jakie działania należy podjąć, aby strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania. Całość prac zwieńczona jest raportem, który wskazuje gdzie i jakie są błędy, jak je naprawić oraz co należy zrobić, żeby strona była chętniej odwiedzana.

Wdrożenie SEO


Po przedyskutowaniu raportu następuje kolejny krok: wdrożenie działań SEO. Zespół techniczny przejmuje działania na kodzie strony, usuwana puste strony, naprawia linkowania wewnętrzne (te, które kierują do poszczególnych zakładek), ujednolica wygląd linków, sprząta kod strony z pustych fraz. Takie posprzątanie domu i wyrzucenie zbędnych bibelotów. Drugi zespół – kreatywny – udoskonala treści, które na stronie się pojawią, optymalizuje grafiki (ich wielkość i rozdzielczość) oraz zajmuje się samym wyglądem i układem strony. Ten krok to analogia urządzania wnętrza – po posprzątaniu domu wymienia się część mebli, resztę odświeża, a całość dekoruje świeżymi kwiatami.

Pozyskiwanie linków – link building


Kolejnym ważnym elementem SEO jest zdobycie bazy linków, które będą przenosić do Twojej strony. Link building (bo tak się to nazywa) nie polega na wrzucaniu odnośników gdziekolwiek, tak aby ktoś się na niego natknął. Polega natomiast na umieszczeniu linków na szanowanych witrynach, które zbudują Twojej stronie renomę. Dzieli się on na różne kategorie (jak linkowane wewnętrzne i zewnętrzne), jednak najważniejsze jest to, gdzie się pojawią. Do najbardziej wartościowych linków, zalicza się bowiem te, które pojawiają się na często odwiedzanych stronach, katalogach firm, forach internetowych, a nawet w mediach społecznościowych.

Materiał promocyjny

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
LLL 05.03.2022 00:04
POkomuszym solą w oku wszystkie inicjatywy, upamiętniające organizację, która domagała się, by Armia Czerwona i NKWD opuścili Polskę!

January Kwasikowski 04.03.2022 22:32
To dziwne. Zabraniają sklepom pracować, a bieg mogę kupić w niedzielę. To nic, że cena wzrasta o 100%. Poradzę sobie, bo za paliwo cena wzrosła tylko 30%. Kocham PiS.

Rychu, taki lepszy Ryszard 04.03.2022 14:55
100zł acha, każdy dostanie racę ? Członkowie stowarzyszenia - prezydenccy medaliści - również pobiegną i zakrzewią patriotyzm, dadzą radę choć na krótszym dystansie ??

partyzant 04.03.2022 13:28
100 zł, dobrze że nie 1000

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ