Czym jest pozycjonowanie stron?
SEO, nazywane jest także pozycjonowaniem stron internetowych, ponieważ głównym jego celem jest uzyskanie jak najwyższego wyniku wyszukiwania. Chodzi o to, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnej frazy – tak zwanej frazy kluczowej – Twoja strona internetowa pojawiła się na pierwszej stronie linków. Dzięki temu zdobędziesz tak zwany ruch organiczny, czyli ten, za który nie płacisz bezpośrednio. Co na tym zyskujesz? Wyświetlenia strony, które będą się przekładać na realnych klientów, którzy postanowią nabyć Twoje produkty i usługi.
Z czego składa się SEO?
Jak już wspomniano, SEO to proces składający się z różnych działań. Jeśli czytasz ten tekst, to prawdopodobnie zainteresowało cię, z czego składa się SEO. Możemy w nim
- audyt SEO – jak strona sobie radzi z SEO, co należy poprawić i jakie działania wdrożyć,
- analiza widoczności – sprawdzenie, czy strona jest widoczna dla wyszukiwarki i w jakim zakresie,wyróżnić następujące zagadnienia:
- optymalizacja techniczna – SEO techniczne, naprawienie błędów na stronie, wyczyszczenie kodu, uporządkowanie spraw od środka,
- analiza słów kluczowych – sprawdzenie jakie frazy wyszukiwania będą najkorzystniejsze dla Twojego biznesu,
- optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych – zadbanie by znalazły się one w tekście na stronie,
- pozyskiwanie linków – link building – pozyskanie linków do Twojej witryny umieszczonych na innych stronach.
Działania SEO – co zakładają?
Przyjrzyjmy się teraz bliżej poszczególnym działaniom SEO. W tej części dowiesz się, na czym dokładnie polegają konkretne elementy, a także, za co odpowiadają i jak powinno się do nich podchodzić. Najważniejsze jest bowiem to, aby wiedzieć jakie działania są dozwolone, a jakie mogą zagwarantować stronie bana, czyli czas bez wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania.
Audyt SEO
Innymi słowy, audyt SEO to rozłożenie strony internetowej i jej sytuacji na czynniki pierwsze. W trakcie audytu jeden zespół prześwietla stronę pod kątem czystości kodu, błędów, struktury, pustych stron, jakości tekstów. Natomiast drugi zajmuje się analizą widoczności, sprawdzając jakie działania należy podjąć, aby strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania. Całość prac zwieńczona jest raportem, który wskazuje gdzie i jakie są błędy, jak je naprawić oraz co należy zrobić, żeby strona była chętniej odwiedzana.
Wdrożenie SEO
Po przedyskutowaniu raportu następuje kolejny krok: wdrożenie działań SEO. Zespół techniczny przejmuje działania na kodzie strony, usuwana puste strony, naprawia linkowania wewnętrzne (te, które kierują do poszczególnych zakładek), ujednolica wygląd linków, sprząta kod strony z pustych fraz. Takie posprzątanie domu i wyrzucenie zbędnych bibelotów. Drugi zespół – kreatywny – udoskonala treści, które na stronie się pojawią, optymalizuje grafiki (ich wielkość i rozdzielczość) oraz zajmuje się samym wyglądem i układem strony. Ten krok to analogia urządzania wnętrza – po posprzątaniu domu wymienia się część mebli, resztę odświeża, a całość dekoruje świeżymi kwiatami.
Pozyskiwanie linków – link building
Kolejnym ważnym elementem SEO jest zdobycie bazy linków, które będą przenosić do Twojej strony. Link building (bo tak się to nazywa) nie polega na wrzucaniu odnośników gdziekolwiek, tak aby ktoś się na niego natknął. Polega natomiast na umieszczeniu linków na szanowanych witrynach, które zbudują Twojej stronie renomę. Dzieli się on na różne kategorie (jak linkowane wewnętrzne i zewnętrzne), jednak najważniejsze jest to, gdzie się pojawią. Do najbardziej wartościowych linków, zalicza się bowiem te, które pojawiają się na często odwiedzanych stronach, katalogach firm, forach internetowych, a nawet w mediach społecznościowych.
Materiał promocyjny
Napisz komentarz
Komentarze