Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 18:30
Reklama
Reklama
Reklama

Wybierając numer 998, nie dodzwonisz się do straży pożarnej. Od środy telefon odbierze operator Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu

Wybierając numer 998, nie dodzwonisz się do straży pożarnej. Od środy telefon odbierze operator Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu
Numer alarmowy 998 sukcesywnie będzie przełączany w powiatach województwa opolskiego aż docelowo przełączenie na 112 obejmie całe województwo. Zgodnie z harmonogramem, mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla od środy 22 września, dzwoniąc pod numer 998, połączą się z operatorem numeru alarmowego 112.

Zgodnie z ustawą o systemie powiadamiania ratunkowego, odbiór zgłoszeń z numeru 998 odbywać się będzie w Centrach Powiadamiania Ratunkowego. Numer, pod którym z drugiej strony odzywał się strażak Państwowej Straży Pożarnej (998), nadal pozostanie, jednak po jego wybraniu połączymy się z operatorem Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu. Operator CPR następnie przyjmie zgłoszenie i zakwalifikuje zdarzenie do odpowiednich służb.

Zaletą koncentracji numerów alarmowych jest szybsze powiadamianie służb ratowniczych, eliminowanie i filtrowanie wywołań niezasadnych oraz zastępowalność na wypadek przeciążenia lub awarii systemu na jednym z CPR. Centra Powiadamiania Ratunkowego obsługują zgłoszenia alarmowe w wielu językach oraz obsługują zgłoszenia typu eCall - ogólnoeuropejskiego systemu szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych - oraz na podstawie wiadomości SMS.

Kilka lat wcześniej przekierowano do Centrów Powiadamiania Ratunkowego numer 997, który wcześniej obsługiwany był przez policjantów. W 2024 roku planowane jest przekierowanie numeru 999 – Państwowego Ratownictwa Medycznego – na 112 co z kolei zakończy proces koncentracji numerów alarmowych w naszym kraju.

Źródło: mł. asp. Łukasz Nowak oficer prasowy OKW PSP w Opolu
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ