Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 15:35
Reklama
Reklama
Reklama

Mieszkańcy odbierają dzisiaj telefony od oszustów. Mówią o wypadku, chcą wyłudzić pieniądze

Mieszkańcy odbierają dzisiaj telefony od oszustów. Mówią o wypadku, chcą wyłudzić pieniądze
Dziś po raz kolejny oszuści uaktywnili się w naszym powiecie i próbują wyłudzić pieniądze metodą na wypadek. Ostrzeżcie swoich bliskich. Sprawdźcie, czy ktoś właśnie nie próbuje ich oszukać.

Dyżurny kędzierzyńsko-kozielskiej policji dzisiaj otrzymał już trzy zgłoszenia o próbach wyłudzenia pieniędzy metodą na wypadek. Oszust, podszywając się pod bliską osobę, mówił, że spowodował wypadek, w którym jest ofiara śmiertelna. Następnie informował, że został zatrzymany i by uniknąć aresztu, potrzebuje dużą ilość gotówki.

Pamiętajcie, metody i legendy, którym posługują się przestępcy mogą być różne. Kiedy dzwoniąca do nas osoba podając się za członka rodziny lub policjanta prosi o pieniądze – zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w dyskusję. Nie przekazuj pieniędzy obcym. Nie informuj nikogo o ilości pieniędzy oraz miejscu w którym je przechowujesz. Rozłącz się i zadzwoń do kogoś bliskiego. Nie zostawajmy sami z tą sytuacją. Nawet jeżeli rozmówca będzie przekonywał, że działania są tajne i nikomu nie można o nich mówić, zadzwoń do bliskich. W szczególności pamiętaj o tym, że funkcjonariusze Policji nigdy nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie! Nigdy nie proszą też o przekazanie pieniędzy nieznanej osobie czy przelaniu ich na inne konto.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

marylu 19.05.2021 12:31
Caritas nie pozyskał żadnych pracowników mimo ogłoszeń w parafiach i lokalnej prasie.

Zgred 18.05.2021 22:29
Jakim prawem inwestycję zrealizowaną ze środków publicznych przekazano w zarządzanie instytucji kościelnej? Taki ośrodek powinien być prowadzony wyłącznie przez jednostkę publiczną.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ