Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 19:55
Reklama
Reklama
Reklama

Prace na linii kolejowej do Opola idą pełną parą. Właśnie zakończył się remont dwóch mostów

Prace na linii kolejowej do Opola idą pełną parą. Właśnie zakończył się remont dwóch mostów
Przebudowanymi mostami pociągi kursują na trasie z Opola do Kędzierzyna-Koźla. W Opolu rozpoczęły się prace przy budowie nowego peronu, który ułatwi dostęp do pociągów. Największa inwestycja kolejowa na Opolszczyźnie, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skróci czas podroży i zwiększy ofertę przewozu towarów. Projekt za ponad 815 mln zł jest współfinansowany z udziałem instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


Pociągi kursują przebudowanymi mostami na jednym z dwóch torów nad kanałem Gliwickim (o dł. 80 m) i nad rzeką Kłodnicą (dł. 67 m). Na największych mostach na trasie Opole – Kędzierzyn-Koźle realizowany jest teraz kolejny etap prac - przebudowy przepraw w równoległym torze. Odnowione obiekty gwarantują sprawny przejazd pociągów pasażerskich. W ruchu towarowym zwiększa się możliwość przewozu większej ilości ładunków na ważnej linii w ruchu krajowym oraz w korytarzu międzynarodowym Bałtyk - Adriatyk łączącym porty nad Bałtykiem z Europą Południową. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię Kędzierzyn-Koźle – Opole Zach.”

Nowy peron na stacji Opole

Rozpoczęła się budowa peronu (nr 1a) na stacji Opole Główne. Zostanie zamontowana 75 m wiata. Peron zapewni obsługę pasażerską pociągów w kierunku Kędzierzyna-Koźla, Strzelec Opolskich i stacji Fosowskie. Nowy peron usprawni obsługę pociągów pasażerskich i zwiększy przepustowość stacji Opole Gł. Prace zostały tak zorganizowane, aby zapewniona była stała dostępności do pociągów.

Podróżni korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach. W Kędzierzynie-Koźlu gotowe są perony nr 2 i 3. Przygotowywane są perony nr 1 i 4. Wygodny dostęp do pociągów gwarantują także nowe perony m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz na przystanku w Jasionie. Korzystnie zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40.metrowe przejście pod torami. Obiekt zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na druga stronę linii kolejowej. Od Opola do Kędzierzyna - Koźla 10 stacji i przystanków będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dostęp do peronów ułatwią pochylnie. Na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole Grotowice będą windy. Na nowych peronach przewidziano czytelne oznakowanie oraz wiaty i ławki. Montowane jest nowe oświetlenie.

Pociągi jadą po dwóch nowych torach na odcinku 25 km od Raszowej przez Zdzieszowice, Gogolin do stacji Przywory Opolskie. Wykonawca przebudowuje pozostałe tory na odcinkach: Kędzierzyn-Koźle – Raszowa i Przywory Opolskie – Opole Groszowice. Cały czas, utrzymany jest ruch pociągów jednym lub dwoma torami.

Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Są nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły pozom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Po zakończeniu prac pociągi pojadą z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.

Między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim przygotowywana jest przebudowa mostu nad Odrą. Przy obecnym obiekcie zostanie dobudowana nowa konstrukcja dla jednego z dwóch torów. Po zakończeniu inwestycji każdy tor będzie na osobnej konstrukcji, co usprawni ruch kolejowy. Oprócz rozbudowy mostu nad Odrą zostaną wyremontowane 3 kolejowe przeprawy: nad kanałem Młynówki, nad kanałem Ulgi oraz nad Suchodołem. Zaplanowane są prace na 3 wiaduktach nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.

Modernizowana magistrala kolejowa od Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla, stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża 80-90 pociągów. Roboty są prowadzone przy zachowaniu przejezdności linii, co wymaga od wykonawców zachowania podwyższonych rygorów bezpieczeństwa.

Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice zakończy się w IV kwartale 2021 r. Natomiast przebudowa odcinka Opole Zachodnie – Opole Groszowice w 2023 roku.

Inwestycje są realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” w zakresie linii nr 136 od km -0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 101,100. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł. Współfinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości 397,3 mln zł.




csm_nowy_tor_nr_1_na_moscie_nad_Kanalem_Gliwickim__1__8708d73f19

csm_nowy_tor_nr_1_na_moscie_nad_Kanalem_Gliwickim__1__8708d73f19

csm_nowy_tor_nr_1_na_moscie_nad_Kanalem_Gliwickim__2__198ed1f1ff

csm_nowy_tor_nr_1_na_moscie_nad_Kanalem_Gliwickim__2__198ed1f1ff

csm_nowy_tor_nr_1_na_moscie_nad_Kanalem_Gliwickim_7744f6c3a7

csm_nowy_tor_nr_1_na_moscie_nad_Kanalem_Gliwickim_7744f6c3a7

csm_Opole_Gl_f6dc6d8cb2

csm_Opole_Gl_f6dc6d8cb2

csm_st._Zdzieszowice_8a3d126c8f

csm_st._Zdzieszowice_8a3d126c8f

csm_stacja_Gogolin__1__d6961defd5

csm_stacja_Gogolin__1__d6961defd5

csm_stacja_Gogolin__2__f63b5c9f49

csm_stacja_Gogolin__2__f63b5c9f49

most_nad_rzeka_Klodnica

most_nad_rzeka_Klodnica

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ZgryweryWarus 09.02.2021 18:52
Już tak nie januj qrtka. Janek się znalazł karwasz twarz

Sławięciczak Obrzeże 06.02.2021 22:10
Wróżbita Maciej pewnie to przewidział. Na straty to jest spisana ta pipidówa odkąd królewna śmieszka tu panuje wraz ze swoimi dworzanami.

Koźlak Centrum 05.02.2021 11:18
Jakby tu rządził PIS to już dawno miasto byłoby spisane na straty i straszyło pustymi blokowiskami jak Prypeć. Na prezydenta pewnie by się zgłosił Janusz Kowalski który tak wiele zrobił dla tego miasta podczas swojej obecnej kadencji w sejmie że aż nie wiem co przytoczyć. TYLE tych interwencji było w NASZEJ sprawie. Oczywiście tak jak obiecywał sprawa zanieczyszczenia powietrza (w tym benzenu) oraz inwestycji w porcie jest rozwiązana i teraz Kędzierzyn-Koźle znów jest potężne.

WaleryZgrywus 04.02.2021 21:27
Janie robię z siebie błazna w porównaniu do ciebie bo ty nim jesteś pisamanie.

Brudny Region 03.02.2021 21:37
Ta pseudofirma to w ogóle jest jakaś niedorobiona. Do podnoszenie cen to pierwsi a syf zalega. Kiedyś były dwie inne firmy w mieście i nie było takiego burdelu. Nie wiem po co to zmieniali. Oni chyba sami nie wiedzą, po co mają przyjeżdzać i kiedy.

Kłodniczak Peryferie 03.02.2021 21:29
Przestań fantazjować. Niedopuścić to możesz żeby nie popuścić. Wystarczy, że w Matołkowie żądzą platfusy i mamy dziadostwo od lat. POpaprańcy mogą tylko kwiczeć razem z lewizną. W tym są najlepsi.

™¦¡°¡¿¡°¡¿¡°¡¿¡°¡¿¡°¡¿¡°¡¦™ 03.02.2021 21:21
Przestań robić z siebie błazna platpyciarzu.

Z Portu 03.02.2021 21:11
Chyba nie na temat. Pomyliłeś artykuły gościu.

z Koźla 03.02.2021 18:35
Za co ludzie zatrudnieni w czystym regionie biorą pieniądze? Miasto tonie w śmieciach, kubły przepełnione, a śmieciarzy ani widu, ani słychu. Królowa Benzen City wie o tym, czy nie?

? ? ? ??‍♂️ 03.02.2021 14:34
Ojej co za smród. Nie otwieraj japy bo muchy padają.A dodam jeszcze jedno spójrz w lustro to zobaczysz chwasta i nie skacz bo ci pielucha z cuchnącą zawartością odpadnie.

Koźlak Centrum 03.02.2021 12:21
Oby tak dalej, walczcie o swoje prawa kobiety! Nie dopuśćmy aby PIS stworzył państwo policyjno-kościelne, bo za niedługo wszyscy przeciwnicy władzy wylądują w pisowskich katowniach.

?‍♂️? ? ? ? 02.02.2021 22:10
Jeszcze miauczysz obsmarkańcu? Wytrzyj mleko spod nosa i gila, zanim coś palniesz. Obrodziło chwastami. Czas na koszenie.

Etars 02.02.2021 17:18
Srate co chciałbyś skorzystać ale z czym do ludzi. Paluszkiem to se możesz w zasmarkanym kicholu pogrzebać.

kierownica za kobietą 01.02.2021 23:50
Te kierowniczka przenieś się na lot balonem, bo jeszcze kogoś rozjedziesz.

Srate 01.02.2021 23:46
etaL, czy jak się tam wabisz, capi to ci z ryja jak koniowi z kija a puszczasz się pewnie regularnie, sądząc po wypocinach.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ