Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 16:39
Reklama
Reklama
Reklama

W tym roku kolejne prace na DW 408. Zarządca przebuduje odcinek o długości 2,1 kilometra

W tym roku kolejne prace na DW 408. Zarządca przebuduje odcinek o długości 2,1 kilometra
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej władz samorządu województwa opolskiego i przedstawicieli Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu podsumowano działania prowadzone na drogach wojewódzkich w 2020 roku oraz przedstawiono plany inwestycyjne na najbliższe miesiące.

W ubiegłym roku na terenie powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu nie prowadził żadnej większej inwestycji. Wraz z gminą Bierawa wyremontowano niespełna kilometrowy fragment chodnika w ciągu DW 425, gmina Kędzierzyn-Koźle partycypowała w remoncie chodnika w ciągu ulicy Kłodnickiej (DW 423).

Zastój panował na jednej z najważniejszych wieloletnich inwestycji - przebudowie DW 408 łączącej Opolszczyznę z województwem śląskim. Jak do tej pory zarządcy udało się przebudować dwa fragmenty drogi: Brzeźce - Stare Koźle (2016-17) i Bierawa - Korzonek (2018-19). W 2020 roku nie udało się rozpocząć prac na kolejnym odcinku, co zarządca tłumaczył brakiem funduszy.

Kolejny etap prac został ujęty w budżecie Zarządu Dróg Wojewódzkich na 2021 rok. Przebudowy ma doczekać się odcinek w Ortowicach o długości 2,1 kilometra. Szacunkowy koszt inwestycji realizowanej przy współudziale środków unijnych wyniesie 9 milionów złotych.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

WORD 27.01.2021 19:47
To zależy od różnych czynników. Jak instruktor podejdzie do zagadnienia jakim jest przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej w pomoce dydaktyczne. Kursanci też się różnią. Jeden jest bardziej pojętny - szybciej się uczy, a drugi bardziej oporny - i twemu trzeba poświęci więcej czasu na poszczególnych zadaniach. Polacy ogólnie jeżdżą agresywnie często nie myśląc o innych uczestnikach ruchu (w tym są niedouczeni). Dlatego są wypadki. Na kanale YouTuba "STOP CHAM" proszę sobie pooglądać.

orka 27.01.2021 12:30
No. Teraz to my już wiemy jak się prawidłowo poruszać po tym skrzyżowaniu. Dzięki za tak dokładne wytłumaczenie wszystkiego i rozwianie wszelkich wątpliwości. Dziękujemy. dziękujemy.

Maciej K. 27.01.2021 11:47
Czyli winni są instruktorzy jazdy.

WORD 26.01.2021 17:45
Czytam nie które komentarze i włosy się jeżą. Skrzyżowanie ulic W.Polskiego, Stelmacha i aleja Lisa jest prostym i czytelnym skrzyżowaniem. Znaki poziome na jezdni są tak samo ważne jak znaki pionowe. A więc dla jadących na wprost, w prawo i w lewo z ulic Stelmacha i alei Lisa jest obowiązek zatrzymania się gdyż są na drodze podporządkowanej. Ty samym mają obowiązek ustąpić wszystkim jadącym po W. Polskiego. Do tego wykonując manewr skrętu w lewo muszą ustąpić jadącym na wprost z ulic alei Lisa jeśli wyjeżdżamy z Stelmacha i odwrotna sytuacja jadąc również w lewo z alei Lisa ustępujemy jadącym na wprost z ulicy Stelmacha. Jeżeli są dwa pojazdy skręcające w lewo z ulicy Stelmacha i alei Lisa należ wykonać je bez kolizyjnie z zachowaniem ostrożności.

ogórek 26.01.2021 17:44
piszesz bo musisz?

Maciej K. 26.01.2021 17:40
Niczego to w tym wypadku nie zmieni bo już teraz oboje go nie mają. Pas zieleni wprowadza w błąd i jedyne rozwiązanie to rondo - nawet światła nie poradzą.

Jurek 26.01.2021 08:35
A może postawić znak drogowy,ustąp pierwszeństwa i po problemie.

Sznycel 26.01.2021 07:12
Proszę sobie wymyślić inny nick Sznycel może być tylko jeden Skrzyżowanie po prostu jest nieintuicyjne.

Mig 25.01.2021 23:12
Skrzyżowanie jest fatalne, bo duże odległości do przejechania, żeby opuścić je. Zbyt dużo kolizji żeby uznać, że nic się nie dzieje, a pewnie winni są kierowcy. Zawsze winni są kierowcy, ale wygląd tego skrzyżowania sprzyja tym wypadkom. Była przebudowa i jakoś nikt nie sugerował ani ronda ani świateł. Jest chyba w tym mieście jakaś komisja bezpieczeństwa już o policji, która jest obok nie wspominając i pewnie mają czas żeby się zająć problemem.

krym 25.01.2021 22:05
Problem wynika z nieznajomości przepisów. Ludzie traktują te skrzyżowanie nie jako drogi jedno jezdniowej z dwu jezdniową, ale jako dwa osobne. To na myśli ma Jan z pierwszego komentarza. Często skręcający od Piastów w stronę Azot wjeżdżając na Wojska Polskiego uważa, że jest już na "głównej" i ma pierwszeństwo przed tym, co jedzie Stalmacha, a to nieprawda. Stąd te częste tam kolizje.

Sznycel 25.01.2021 20:39
Co się dzieje ? Świat się śmieje. A co to za różnica ? Zrobili dzwona bo nie znają przepisów i tyle w temacie.

Starszy kierowca 25.01.2021 20:25
Trzeba było zabrać starszemu mężczyźnie prawo jazdy wtedy młoda kobieta znająca wspaniałe przepisy i mająca super refleks nie miała by na kim wymósic pierwszeństwa. A najlepiej zabrać prawo jazdy wszystkim kobietom i starszym osobom to wogule nie będzie wypadków...

Maciej K. 25.01.2021 17:45
Ile jeszcze musi tam razy dojść do wypadku aby Władze zrozumiały, że potrzebne jest rondo ?! Casus Reńskiej Wsi ?

observer 25.01.2021 13:26
A nie napisano czy byli to starsi kierowcy. Co się dzieje ?

Jan 25.01.2021 11:25
Nawet starzy mieszkańcy Kędzierzyna, jeżdżący tamtędy od dawna podczas rozmowy mówią, że pierwszeństwo ma pojazd , który skręcając w lewo z Al.Lisa jest już na głównej, przed jadącym prosto z naprzeciwka, dlatego tam jest tyle wypadków...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ