Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 07:04
Reklama
Reklama
Reklama

Fundacja WOŚP przekaże kozielskiemu szpitalowi 15 łóżek dla chorych na COVID-19

Fundacja WOŚP przekaże kozielskiemu szpitalowi 15 łóżek dla chorych na COVID-19
Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zakupiła 1340 łóżek szpitalnych dla oddziałów, na których prowadzone jest leczenie pacjentów chorych na COVID-19. Na liście beneficjentów sprzętu jest szpital w Kędzierzynie-Koźlu.

Nowym sprzętem ma zostać obdarowane 98 placówek medycznych w Polsce. Łóżka pojadą do szpitali, które leczą pacjentów chorych na COVID-19. Fundacja WOŚP zadecydowała, że 15 łóżek serii Puro zostanie przekazane szpitalowi w Kędzierzynie-Koźlu.

– Wobec ogromnych zapotrzebowań na łóżka, realnie patrząc możemy na jeden szpital zapewnić kupno 20 łóżek. Są to łóżka do intensywnej terapii. W tym tygodniu już pierwsze łóżka wyjadą z polskich fabryk do szpitali. Oczywiście zamawiamy kolejne – w miarę jak będą wyprodukowane, będą trafiać do kolejnych szpitali. Niestety nie jesteśmy w stanie kupować kardiomonitorów i respiratorów. A to tylko czubek góry lodowej spośród próśb, które otrzymujemy z całej Polski – powiedział prezes Zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Jurek Owsiak.

Wszystkie zamówione przez Fundację WOŚP łóżka zostały wyprodukowane w trzech polskich firmach. Całkowita wartość zamówienia wynosi niespełna 16,6 miliona złotych.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

jaruś 08.12.2020 07:20
Nie będą podnosić wiaduktu. Po prostu, na czas przejazdu pd nim będą odpinać pantografy. Będzie taniej.

Stary kolejarz 07.12.2020 22:01
Z trakcja elektryczna bym sie wstrzymal, niech w pierwszej kolejnosci rewitalizuja torowiska, jesli ma byc 160/h dla osobowych ,a 120 /h dla towarowki, jak bedzie juz kasa na inwestycje to uwierze ze naprawde kolej ruszyla z miejsca!!

Rychu, taki lepszy Ryszard 07.12.2020 14:07
czy uczciwa praca to machanie łopatą na gwizdek miedzy 6.00 a 14.00 - wiek XX czy uczciwa praca to praca w dowolnych godzinach i przerwach - wiek XXI wolę SS-mana bo ładnie pachnieli i mieli mundury od Hugo Boss.

@Rychu, taki lepszy Ryszard 05.12.2020 10:21
I tu chociaż raz trafiłeś w sedno sprawy. Dla Niemiec i starej Unii Europejskiej kraj taki jak Polska to śmietnik do którego daje się stary rzęch którego nikt nie chce. Brawo ty.

Jaro 04.12.2020 22:50
Za bardzo się na tym nie znam, ale chyba wiadukt w Nysie trzeba podnieść do góry ażeby wprowadzić prąd na tej linii

Rychu coraz głupszy od Ryszarda 04.12.2020 16:50
Zamilcz imbecylu. Ciebie to chyba zdybał jakiś ssman albo co gorsza czerwonoarmista. Wszędzie wypisujesz te brednie pod publikacjami KK24. Weź się do uczciwej roboty a nie przesiadywać cały czas przed klawiaturą i stękasz.

Rychu, taki lepszy Ryszard 04.12.2020 11:13
Fajnie, że ta niemiecka linia i niemiecka architektura kolejowa wróci do blasku i świetności. Proponuję tabor z DB, ewentualnie te spalinowe używki z Holandii, brzydkie żółtki ale się przemaluje na patriotyczne barwy oczywiście należy użyć słowa narodowe, to takie rządowe słowo dzban. Ten PiS nie jest aż tak antyniemiecki jak się kreuje.

Mirek 04.12.2020 09:26
Magistrala Podsudecka zasluguje na elektryfikacje i odbudowe odcinkow drugiego toru, 200 milionow zlotych to duzo i malo , oby koszty nie wzrosly przez rok bo potem zalataja nimi jakas mniej znaczaca "dziure"!!

kolejowy zawrót głowy 03.12.2020 10:39
Chłopek pasażerskich nie ma bo nie ma taboru. Wszystkie loki SU45 i SU46 które ciągnęły składy pasażerskie są porozrzucane po Polsce a część z nich już nie czynne lub przerobione na żyletki. Bip czyli wagonów piętrowych też już jak na lekarstwo, nie wspomnę o innych. InterCity kupuje/dzierżawi od Czechów loki tzw. "nurki", które pochodzą jak nasze SU z lat 70-tych tyle że są sprawne, a i również wagony. Zła gospodarka taborem właśnie do tego doprowadza i to nie tylko na kolei. Owszem jest małe światełko w tunelu t.z. nowy tabor ale jeszcze jest tego nie wiele, a przede wszystkim w dużych miastach.

Obserwator 03.12.2020 08:18
Brawo,jeszcze nie jest za późno,może będzie w końcu trasa z prawdziwego zdarzenia.

Chopek Roztropek 03.12.2020 07:39
Jestem za, mimo ze tylko towarowka ma tu dobra przepustowosc , polaczenia osobowe cienko sie sprawdzaja juz teraz , moze kolej "nagoni"pasazerow dobrym skomunikowaniem polaczen!?

observer 03.12.2020 03:14
@miła pani. PKP w tym czasie nie zasypiało gruszek w popiele, co sugerujesz. Tworzono wówczas pracowicie "spółki córki" takie, wiesz. Lewa szyna toru - jedna spółka, z prezesem i całą "infrastrukturą" zastępców, sekretarek, etc. Prawa szyna - inna spółka, z tymi samymi uprawnieniami jak poprzednia. Górny semafor - prezes, niższy semafor - prezes, ale już inny. najniższy semafor - jeszcze inny prezes. Podobno chcieli też w ten sposób postąpić z każdym podkładem kolejowym, ale coś im nie wyszło. Złośliwi twierdzą, że podkładów zabrakło w stosunku do chętnych na prezesurę.

Stary kolejarz 02.12.2020 22:00
A znajac zycie, to kasy na inwestycje nie bedzie!

kolejowy zawrót głowy 02.12.2020 21:18
Jak na razie 7 mil. zł. "zjadł" projekt czy jak to nazywają studium wykonalności. A czy znajdą się pieniądze i kiedy ewentualnie będzie ten projekt realizowany ? Kto to wie....

miła pani 02.12.2020 18:34
oj PKP OBUDZIŁO SIĘ PO 20 LATACH ZA PÓŻNO

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ