ZUS w Kędzierzyn-Koźle już na początku maja jako jedna z nielicznych lokalnych instytucji
uruchomił bezpośrednią obsługę klientów mimo panującego stanu epidemicznego.
Dla bezpieczeństwa klientów wszystko odbywa się z zachowaniem zasad higieny i dystansu fizycznego. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że nie będziesz czekać na obsługę w ZUS, możesz zarezerwować wizytę przez PUE ZUS.
- Od początku tego roku w Kędzierzynie-Koźlu i powiecie profil na Platformie Usług Elektronicznych założyło 315 osób, a w całym województwie prawie 3,2 tysiąca. W sumie na terenie miasta i powiatu jest już ponad 4,6 tysięca użytkowników PUE ZUS. Każdy z nich może zarezerwować wizytę w miejscowym inspektoracie i niemal z marszu podejść do odpowiedniego stanowiska. Zamówienie wizyty na konkretną datę, godzinę i w interesującej nas sprawie, to tylko kilka kliknięć na swoim profilu. W województwie opolskim z takiego sposobu może korzystać już ponad 55 tysięcy osób, bo tylu opolan ma konto na PUE ZUS - Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Wystarczy zalogować się na portalu Platforma Usług Elektronicznych ZUS na www.zus.pl. Potem na swoim profilu PUE w „Panelu Ogólnym” wybrać
- zakładkę „Wizyty”, a następnie „Rezerwacja wizyty”,
- placówkę ZUS, w której chcesz umówić wizytę,
- sprawę, której dotyczy wizyta,
- dogodny dzień i godzinę wizyty.
Umawiając się na wizytę w ZUS elektronicznie do wyboru mamy grupy spraw i wybieramy zakres, który nas interesuje. To mogą być sprawy emerytalno-rentowe, składki
i ubezpieczenia, zasiłki, świadczenia rehabilitacyjne czy chociażby kwestie założenia konta na PUE ZUS i profilu zaufanego.
- Po wybraniu sprawy jaką chcesz załatwić, wyświetli się kalendarz z bieżącym tygodniem. Będą tam widoczne dostępne terminy rezerwacji wizyt, a czas jednej wizyty to pół godziny. Pierwszą wizytę możesz zaplanować już na ósmą rano, ostatnią na godzinę 14.,
a w poniedziałki nawet na godzinę 16:15. Nie musisz się obawiać, że w tym samym czasie do jednego „okienka” umówi się kilka osób. Zarezerwowane wcześniej godziny są zaznaczone czerwonym polem z komentarzem „Termin zajęty” - Radosław Siczewski, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji w opolskim ZUS.
Jeśli w ustawieniach na swoim profilu PUE włączyłeś opcję „Powiadomienie SMS”
o rezerwacji wizyty, to od razu po jej zamówieniu otrzymasz sms-a z potwierdzeniem wizyty. W wybranym terminie pracownik ZUS będzie na ciebie czekał. Żeby zrealizować zamówioną wcześniej wizytę, po przybyciu do placówki ZUS będziesz już tylko musiał podać swój login PUE ZUS.
Czy gdy się rozmyślisz albo nie będziesz w stanie przyjść na zamówioną wizytę, możesz ją odwołać? Jak najbardziej. W każdej chwili możesz anulować zaplanowane odwiedziny
w ZUS. W zakładce „Wizyty” dostępna jest opcja „Przegląd i anulowanie rezerwacji”.
Napisz komentarz
Komentarze