Mieszkanka powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego otrzymała sms-a z informacją o konieczności dopłaty kwoty 1,49 zł do kosztów doręczenia przesyłki. W wiadomości znajdował się również link do strony internetowej banku. Po kliknięciu na niego kobieta została przekierowana na fałszywą stronę banku, przez co straciła z konta 10 000 złotych. W każdym przypadku, gdy chodzi o pieniądze, pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konto bankowe.
Oszuści internetowi wymyślają coraz to nowsze sposoby, by uzyskać dostęp do naszych danych, które później wykorzystują do kradzieży środków z kont bankowych.
Jednym z takich sposobów jest wysyłanie niepozornie wyglądającej wiadomości SMS. Przestępcy podszywając się pod różnego rodzaju portale ogłoszeniowe, czy też firmy kurierskie wysyłają do przypadkowych osób wiadomość z prośbą o dopłacenie niewielkiej kwoty do zamówionej przesyłki. Do sms-a dołączony jest link, który ma ułatwić dokonanie płatności. W rzeczywistości przekierowuje on na fałszywą stronę banku lub pośrednika płatności. Gdy próbujemy się na niej zalogować oszuści przechwytują nasze dane do bankowości elektronicznej.
W taki sposób została oszukana mieszkanka Kędzierzyna-Koźla. Kobieta otrzymała wiadomość, z której wynikało że jej przesyłka została wstrzymana z powodu przekroczenia wagi. Aby uniknąć jej zwrotu do nadawcy miała dopłacić 1,49 zł poprzez załączony do wiadomości link. Ponieważ kobieta w tym czasie oczekiwała na paczkę, nie podejrzewała że to oszustwo. Po wejściu w link oraz próbie zalogowania się oszust uzyskał dostęp do jej konta bankowego, z którego następnie wypłacił 10 tys. złotych. Powiadomieni o tym zdarzeniu policjanci prowadzą działania mające na celu schwytanie oszusta.
Apelujemy aby nie odpowiadać na sms-y oraz wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia. Tym bardziej skłaniające nas do płatności za usługi bądź różnego rodzaju zaległości.
Pamiętajmy, że informacje na temat ewentualnego zadłużenia lub konieczności dokonania dodatkowej płatności zawsze możemy sprawdzić w biurze obsługi klienta firmy, która żąda dokonania takie wpłaty.
W każdym przypadku, gdy chodzi o nasze pieniądze, stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Dokonując płatności poprzez bankowość elektroniczną, zawsze należy zalogować się bezpośrednio na stronie swojego banku. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konto.
Reklama
Dostała sms-a i kliknęła w link. Z jej konta zniknęło 10 tysięcy złotych
- KK24
- 22.07.2020 09:17
Data dodania:
22.07.2020 09:17
Napisz komentarz
Komentarze