Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 września 2024 13:45
Reklama
Reklama

Nowy most nad kanałem już gotowy. Stalowa konstrukcja waży ponad 300 ton. WIDEO, ZDJĘCIA

Nowy most nad kanałem już gotowy. Stalowa konstrukcja waży ponad 300 ton. WIDEO, ZDJĘCIA
Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim między Sławięcicami a Kędzierzynem Koźlem zapewni szybszy i sprawniejszy przejazd pociągów. Oznacza to jeszcze lepsze warunki transportu towarów ze Śląska. Inwestycja na liniach Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 192 mln zł z udziałem środków UE z POIiŚ.

Waży ponad 300 ton i ma 67 metrów długości, nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim (film - https://www.youtube.com/watch?v=GfHD6pM9f5g). Stalowa konstrukcja powstała między Sławięcicami a Nową Wsią koło Kędzierzyna Koźla (linia nr 199). To jeden z efektów projektu „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle" realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Tak budowano nowy most

Stary most został rozebrany. Na przygotowanym obok przeprawy terenie zmontowano przywiezione w częściach nowe przęsło. Ustawiono tymczasowe podpory, do podtrzymania nowej konstrukcji podczas nasuwania w miejsce starej. Nowe przęsło, centymetr
po centymetrze, przesuwano z miejsca montażu w stronę drugiego brzegu. Prace trwały tydzień i konstrukcja została ustawiona na łożyskach. Na nowym moście zostanie ułożony tor i wywieszona sieć trakcyjna. Po tak przygotowanej trasie, pociągi pojadą szybciej i sprawnej w stronę Kędzierzyna Koźla i Węglówki, ich prędkość zwiększy się do 80 km/h.

Obecnie transport towarów zapewniony jest linią łączącą Katowice z Kędzierzynem-Koźlem (nr 137), równoległą do przebudowywanej, jednotorowej linii nr 199. Po zakończeniu prac, składy towarowe wrócą na swoją trasę.

Lepszy transport towarów umożliwi nie tylko przebudowa mostu na Kanale Gliwickim, ale także 51 obiektów inżynieryjnych, 27-metrowego wiaduktu kolejowego nad dwutorową linią w Pisarzowicach koło Toszka.

Pociągi pojadą szybciej po nowych torach

Na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Sławięcice - Stare Koźle wymieniono już większość torów i rozjazdów. Przebudowano nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana urządzeń mechanicznych na elektryczne zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Będzie też bezpieczniej na torach i drogach dzięki pracom na 10 przejazdach kolejowo-drogowych.

Na ukończeniu jest odcinek modernizowanej linii dwutorowej od Toszka Północ do Rudzińca Gliwickiego (nr 153). W trakcie prac, ruch pociągów jest utrzymany i odbywa się jednym torem. Prace sieciowe prowadzone są na stacji w Sławięcicach oraz na odcinku Nowa Wieś - Stare Koźle. Do końca roku zostanie zamontowanych ok. 35 km tzw. ciężkiej sieci trakcyjnej. Zapewni to dobre warunki przejazdu pociągom towarowym.

Sprawniejszy przewóz towarów

Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia transport węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego m.in. do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni. Efektem prac będzie zwiększenie konkurencyjności kolei w stosunku do transportu drogowego. Dzięki odnowieniu infrastruktury pociągi towarowe pojadą szybciej, a więc skróci się czas przejazdu towarów, możliwy też będzie przejazd większej liczby składów.

Wartość projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle" to ponad 190 mln złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowano na II kwartał 2020 roku.



Foto: Szymon Grochowski/PKP PLK

01_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

01_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

02_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

02_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

03_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

03_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

04_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

04_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

05_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

05_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

06_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

06_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

07_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

07_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

08_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

08_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

09_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

09_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

10_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

10_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

11_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

11_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

12_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

12_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

13_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

13_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

14_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

14_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

15_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

15_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

16_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

16_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

17_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

17_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

18_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

18_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

19_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

19_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

20_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

20_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

21_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

21_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

22_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

22_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

24_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

24_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

25_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

25_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

26_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

26_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

27_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

27_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

28_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

28_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

29_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

29_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

30_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

30_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

31_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

31_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

32_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

32_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

33_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

33_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

34_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

34_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

35_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

35_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

36_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

36_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

37_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

37_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

38_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

38_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

39_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

39_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

40_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

40_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

41_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

41_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

42_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

42_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

43_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

43_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

44_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

44_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

45_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

45_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

46_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

46_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

47_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

47_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

48_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

48_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

49_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

49_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

50_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

50_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

51_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

51_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

52_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski

52_PLK_PAZDZIERNIK-2019_nasuwanie_przesla_most_kanal_kedzierzynski_Szymon-Grochowski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
zuch 15.11.2019 18:15
Nie zauważyłem tłumów i to niezależnie od wieku w jakimkolwiek innym dniu pod tym sklepem. Dlaczego uważasz, że sklep będzie oblegany przez "dziadki" i to w niedziele. Ty już się zaopatrzyłeś w niezbędne artykuły? Jakie warunki trzeba spełnić aby awansować na dziadka.

a ć pan f hooj 15.11.2019 01:03
Również w to nie wierzę. Tu żaden sklep stacjonarny z odmiennym asortymentem nie ma szans. ostatnio nawet kebab na Piastach padł... Jaki ten sklepik osobliwości ma adres wysyłkowy? Przecież na Śląsku to jest znane od co najmniej 4 lat...Zabrze, Gliwice, Katowice. Już widzę te dziadki idące po mszy do sklepiku otwartego specjalnie dla nich w niedzielę.

alleluja i do przodu 15.11.2019 00:58
Konopia siewna ( Cannabis sativa) jest dopuszczona do uprawy i zbioru w Polsce, kontroluja to Urzędy Marszałkowskie w każdym województwie. Konopia indyjska ( Cannabis indica) to narkotyk, posiadający w każdej fazie wzrostu i rozwoju poziom THC przekraczający wszelkie normy. Młodzi i niedoświadczeni handlarze z tego sklepiku, fotografujący sie z atrapą jointa oraz posiadający w sprzedaży preparaty z dopisaną niepotrzebnie nazwą,, India" na opakowaniu, to nowicjusze. Nie rozumiem, dlaczego nie wspierają krajowego przetwórstwa konopii włóknistych i wstydza się o tym mówić. Pewnie dlatego, że się na tym mało znają.

sekix 15.11.2019 00:24
niech kruszą liście z parku, zalega tego tony.

xxx 14.11.2019 20:36
A ty Bolek co sprowadziłeś do miasta, oprócz choroby wenerycznej załapanej podczas wyjazdu zarobkowego do Holandii

nora 14.11.2019 15:49
Te końcowe wpisy jednak świadczą o kretyniźmie

Bolek 14.11.2019 13:48
No to Nowosielska sprowadziła kolejnego inwestora do miasta, zabłysłaś pomysłem najjaśniejsza Pani!! Atrakcja jak w morde szczelił...

bizzz 14.11.2019 10:09
W końcu coś konkretnego dla młodzieży :D

Jeju 14.11.2019 08:48
pewnie to nieparzystokopytne ...

Antypostępowiec 14.11.2019 00:44
Nie kraj jest chory tylko SYSTEM, który nas wszystkich formatuje! Polska jako kraj jest piękna, a Naród (nie mylić ze społeczeństwem) cudowny, szlachetny i waleczny.

Jo 13.11.2019 22:36
Chory kraj !! Pozwalają na sprzedaż akcesoriów do jarania a jak wbija Milicja na metę to je zabierają jako dowod w sprawie i oczywiście dziennikarze piszą co zostało znalezione i odbierane to wtedy jest przez osoby jako zło . A tu taka reklama . Jeszcze raz powtórzę CHORY KRAJ !!

Diana 13.11.2019 19:30
W CZECHACH JEST WIELE TAKICH SKLEPÓW.BRAWO WY!

qwerty 13.11.2019 19:10
dobre! :)

Lexiz 13.11.2019 18:24
doinformuj się selektor co oferują a na co pozwala prawo łbie

Mieszkaniec Benzen City 13.11.2019 18:14
A to zdjęcie z wielkim skrętem oznacza, że będzie można kupić co do palenia ?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ